Nu Online
Momenteel zijn er 746 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

formulering op enveloppe

13-6-2012 21:54:49
Hallo,
Heb dringend jullie hulp nodig...
Ik ben onze enveloppen aan het schrijven.
De meeste uitnodigingen gaan we zo geven. Op de enveloppe hebben we dan ook de namen geschreven zoals wij hun aanspreken. Bijv.. Karel & Wendy
Maar er zijn toch een enkele die op de post moeten.
Hoe kan ik deze best formuleren??
bijv.
- De heer en mevrouw Janssens
- Dhr en mevr Janssens
- Janssens Karel & Wendy
Dan het 2de...
Wij gaan ook bazen van ons uitnodigen, ook hun pa rtner wordt mee uitgenodigd.
Hoe dit formulieren.
- De heer & mevrouw achternaam baas-

An
18-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 663

sophie
14-7-2012
 Meld misbruik13-6-2012 22:22:27

Dat hangt er dan een beetje vanaf of het naar familie is of mensen die je misschien iets formeler moet adresseren. Wij hebben gedaan: Pelegrin- Wijns, Marc en Nancy genomen. Is toch een beetje persoonlijker vind ik. Maar voor de bazen zou ik ook iets formeler gaan. Bij ons was dat niet echt nodig omdat mijn ventje zijn baas ook altijd met de voornaam aanspreekt. Dat doet iedereen daar en wordt ook zo gewoon op de uitnodigen geschreven. Ik hoop dat je er iets mee bent. Hey hangt er ook een beetje vanaf hoe jij jullie feest gaat zijn denk ik. Wij houden het vrij simpel en op alles dan ook de lijn door getrokken, gaan jullie voor iets chiquers dan zou ik die Dhr en mevr nemen.

Groetjes Sophie

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik13-6-2012 22:25:43

Wij gaan ook het meeste zelf afgeven en hebben voor iedereen "dhr & mevr de leu - de donder" (of "familie de leu - de donder" wanneer het hele gezin gevraagd is) op de enveloppe gezet :-).

Groetjes!

Evelien

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik13-6-2012 22:28:57

Goh, wij hebben het allemaal heel erg los gedaan (alles aan onszelf, de contacten en het feest is los). Wij hebben dus gewoon Fam. ... Of X & Y geschreven. Helemaal niet volgens de regels dus! :)

An
18-8-2012
 Meld misbruik13-6-2012 23:38:37

Ok, bedankt voor de reacties :-)

ik heb dus voor iedereen gwn X & Y genomen.
Voor de bazen hebben we wel de heer en mevrouw Janssen genomen;
de overige die op de post moeten hebben we gwn geschreven hoe wij het best leek met naar die persoon toe.
bijv; mijn neef : Janssens Karel...
en naar een bevriend koppel Janssens-Peeters
Ach, zal allemaal wel niet zoooo nauw komen :p
Ze kennen ons, we zijn ook los en hechten meer belang aan andere dingen.
Uiteindelijk, enveloppe's raken toch gwn in de papierbak :-)
goede nacht nog!

Jan
29-9-2012
 Meld misbruik15-6-2012 10:49:20

Mensen hebben een VOORnaam, je gebruikt die dan ook best VOOR hun naam. Janssens Karel is dus hopeloos verouderd en stijf.

Wij hebben de volgende formulering gebruikt: Familie Vandam-Roosens. En voor de singles gewoon hun voornaam gevolgd door de familienaam.

An
18-8-2012
 Meld misbruik15-6-2012 12:51:13

tja jan het mag mss hopeloos verouderd zijn en stijf. Wij vonden dit het best en hebben dit ook zo gedaan.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info