Terug naar overzicht
Dat hangt er dan een beetje vanaf of het naar familie is of mensen die je misschien iets formeler moet adresseren. Wij hebben gedaan: Pelegrin- Wijns, Marc en Nancy genomen. Is toch een beetje persoonlijker vind ik. Maar voor de bazen zou ik ook iets formeler gaan. Bij ons was dat niet echt nodig omdat mijn ventje zijn baas ook altijd met de voornaam aanspreekt. Dat doet iedereen daar en wordt ook zo gewoon op de uitnodigen geschreven. Ik hoop dat je er iets mee bent. Hey hangt er ook een beetje vanaf hoe jij jullie feest gaat zijn denk ik. Wij houden het vrij simpel en op alles dan ook de lijn door getrokken, gaan jullie voor iets chiquers dan zou ik die Dhr en mevr nemen. Groetjes Sophie
Wij gaan ook het meeste zelf afgeven en hebben voor iedereen "dhr & mevr de leu - de donder" (of "familie de leu - de donder" wanneer het hele gezin gevraagd is) op de enveloppe gezet :-).Groetjes!Evelien
Goh, wij hebben het allemaal heel erg los gedaan (alles aan onszelf, de contacten en het feest is los). Wij hebben dus gewoon Fam. ... Of X & Y geschreven. Helemaal niet volgens de regels dus! :)
Ok, bedankt voor de reacties :-) ik heb dus voor iedereen gwn X & Y genomen.Voor de bazen hebben we wel de heer en mevrouw Janssen genomen;de overige die op de post moeten hebben we gwn geschreven hoe wij het best leek met naar die persoon toe.bijv; mijn neef : Janssens Karel...en naar een bevriend koppel Janssens-PeetersAch, zal allemaal wel niet zoooo nauw komen :pZe kennen ons, we zijn ook los en hechten meer belang aan andere dingen. Uiteindelijk, enveloppe's raken toch gwn in de papierbak :-)goede nacht nog!
Mensen hebben een VOORnaam, je gebruikt die dan ook best VOOR hun naam. Janssens Karel is dus hopeloos verouderd en stijf.Wij hebben de volgende formulering gebruikt: Familie Vandam-Roosens. En voor de singles gewoon hun voornaam gevolgd door de familienaam.
tja jan het mag mss hopeloos verouderd zijn en stijf. Wij vonden dit het best en hebben dit ook zo gedaan.