Terug naar overzicht
Ik vind dit nogal een vreemde vraag, omdat de pastoor toch meestal samenhangt met de parochie waarin je trouwt? Hebben jullie dan geen voorkeur voor een parochie?Jullie mogen ook zelf een misboekje samenstellen, dus daar kies je zelf ook al de meeste teksten voor uit (wel goed te keuren door de pastoor).Als je een alternatieve manier van viering zoekt, kan je misschien is kijken bij rent a priest, of zelf een soort viering in mekaar steken, zonder priester.groetjes,Wendy
Wij hebben een supervlotte priester! Nu, dat komt ook omdat die man meer een vriend aan huis is dan een priester voor ons... dus dat maakt van onze huwelijksmis iets superpersoonlijks! Nu, ik snap je vraag en natuurlijk kun je zelf je pastoor kiezen voor je mis! Maar daarvoor moet je toelating krijgen van je eigen priester ... het is tenslotte die persoon die afstand moet doen op dat moment van zijn parochie.Ik zou gewoon de teksten superpersoonlijk maken, dan kan die priester er niet onderuit. Jullie het tenslotte het recht om eigen teksten te kiezen hé! GroetjesSophie 09-09-06
Hallo Lies,Wij wilden ook geen misviering waarin contstant God vermeld was.In onze parochie kunnen we beroep doen op een diaken. je moet daar eens naar informeren. we hebben ook zelf onze teksten samengesteld voor ons misboekje en dat helpt al een heel stuk!groeten Kelly