TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Eline
7-7-2012
|
15-6-2012 17:57:47
Heel eerlijk? Ik zou het zelf ook niet zo aanpakken. Maar ik weet dat er veel mensen zijn die het wel zo doen, je bent zeker niet de enige. Je kunt het zeker zo doen, maar ik zou dan voor de gasten wel iets voorzien om te doen tijdens het wachten. Het ligt er ook een beetje aan waar jullie trouwen, maar twee uur is te weinig om naar huis te gaan maar lang om te wachten. En ook als het midden in de stad is: ik lees vaak 'dan gaan ze wel twee uurtjes shoppen' maar dat zou ik nooit doen in mijn outfit voor een trouwfeest. Zou dus zeker een plaats voorzien waar ze kunnen wachten en een hapje en een drankje.
Zelf doen wij de fotoshoot tussen onze receptie en avondfeest, iedereen die naar het avondfeest komt, komt ook naar de receptie. Wij zijn van plan daar een uur aan te besteden en doen dat in het park bij onze zaal als het mooi weer is. Als het regent, doen we een fotoshoot vooraf. De mensen die uitgenodigd zijn voor het avondfeest, kunnen ondertussen nog een extra aperitiefje drinken.
|
|
Evelien
1-9-2012
|
15-6-2012 18:10:08
Heyhey,
Dit is zo bij de meeste trouwfeesten hoor :-).
Wij gaan zelf in de voormiddag, voor de wet en de kerk, op fotoshoot maar wij hebben 2 recepties, eentje van 16.30u tot 18u voor buren en collega's en eentje van 18.30u tot 19.30u als begin van het avondfeest voor familie en vrienden. Familie en vrienden die naar de kerk komen (van 14u tot ongeveer 15u), moeten dus ook wachten tot 18.30u.
Aangezien het normaal de gewoonte is dat de avondgasten na de kerk naar huis gaan om zich om te kleden en klaar te maken voor het avondfeest, kunnen ze die tijd heel goed gebruiken :-). Ik zou me dus zeker geen zorgen maken!
Groetjes!
Evelien
|
|
Ellen
25-5-2012
|
15-6-2012 18:24:21
Het grote probleem is eigenlijk dat we geen geld hebben om het veel anders te doen, gasten voor het eten kunnen we tijdens de fotoshoot nog wel opvangen in de feestzaal, maar degenen voor het avondfeest niet, en zelfs als we de fotoshoot op een ander moment doen blijft het probleem want dan moeten de avondfeestgasten nog wachten tijdens het eten als ze naar de kerk willen komen. en dan zou ik niet weten hoe of waar we hen kunnen opvangen en geld om iedereen mee te laten eten hebben we niet, we hebben nu al absoluut het goedkoopste ( onze traiteur is eigenlijk een groenten en fruit handel die zich heeft uitgebreid naar traiteur, onze feestzaal is gratis via mijn moeders werk en dus zonder personeel.)
Ik wil heel graag een zo traditioneel mogelijk huwelijk maar moet op dat vlak al heel wat inleveren door dat onze ouders allemaal gescheiden zijn. en omdat we voor veel dingen weer geen geld hebben. Ik wil ook wel dat er veel mensen naar de kerk komen en ik snap ook wel dat we ergens iets moeten vinden dan want vele gasten komen van een eind ver.
Ik zit echt met mijn handen in het haar, ik heb al zoveel moeten inleveren dat ik zoiets heb als die fotoshoot nu ook niet zo kan hoeft het voor mij echt niet meer, dan gebruiken we beter ons geld om ergens op de bahamas of zoiets te trouwen. We zijn er al de hele week over bezig en geraken er echt niet uit.
|
|
Silke
4-5-2013
|
15-6-2012 18:41:44
Wij trouwen om half 2 omdat het later voor de pastoor ook niet kon en doen nadien dan onze foto's. Onze receptie kan ten vroegste om 16u30 beginnen dus onze gasten zullen ook een 2-tal uren moeten wachten. Ik zou u daar niet te veel van aantrekken hoor. Ze zullen hun ondertussen wel bezig houden. De mensen zullen wel graag komen en hebben daar zeker begrip voor.
Groetjes
|
|
tamara 7/9/2012
|
15-6-2012 19:06:16
wij trouwen om 14.30u enkel voor de wet daarna fotoshoot, en de suite gaat gewoon mee op fotoshoot, we hebben hapjes mee en drank voor ons is dit ook de beste oplossing
|
|
sarah
18-8-2012
|
15-6-2012 19:18:18
Wij hebben net hetzelfde 'probleem'. Onze misviering is om 15u en het feest begint om 19 u. Wij hebben ons ook dood gedacht op een oplossing, maar 1 van mijn tantes zei zelf dat ze liever even naar huis gaat na de kerk om zich wat op te frissen. Onze suite wacht op ons in de zaal waar ze een drankje krijgen en wij gaan terwijl voor de foto's.
|
|
Alessia
7-9-2012
|
15-6-2012 19:53:48
Gho, wij hebben een apart zaaltje gehuurd om de mensen 'op te vangen'. Daar hebben we dus een broodjeslunch voorzien en het zou ons een 500€ kosten. Wie zich verveeld kan zich nog amuseren met een wandeling aangezien we hier enorm veel natuur hebben. Wij hebben ook gasten uit Parijs en Turnhout en die kunnen we moeilijk even naar huis sturen!
|
|
Shibby
3-8-2012
|
15-6-2012 20:16:05
Wij trouwen om twee uur in in de buurt van Brugge en onze receptie begint pas om 18u in Merelbeke. De meeste van onze gasten zijn blij dat ze dan nog eventjes naar huis kunnen om zich op te frissen. Zo vinden een aantal vriendinnen van mij dat ik hen de ideale mogelijkheid heb gegeven om niet één maar twee kleedjes te kunnen dragen :). Ik denk wel dat het dan beter is om voldoende tijd tussen te hebben zodanig dat het nog de moeite is om naar huis te gaan. Stel dat er maar een uurtje tussen zit is het misschien wel een beetje lastig: tegen dat de mensen goed en wel thuis zijn moeten ze dan alweer vertrekken.
|
|
Serena
25-5-2019
|
15-6-2012 20:35:14
Wij trouwen om 13h voor de wet en 14u30 voor de kerk. na de kerk van 16u tot 18h terwijl wij fotos maken zijn, hebben wij voor de gasten die willen ( en diegene die niet willen gaan maar naar huis om zich op te frissen ofzo!) een kleine 'receptie' voorzien, we doen dit in de tuin van mijn toekomstige zijn ouders. niet te uitgebreid gewoon 5 statafels met met wa nootjes op, en om te drinken prossecco en fruitsap want om 18h begint namelijk de echte receptie.
|
|
sophie
14-7-2012
|
15-6-2012 20:42:43
Hey Ellen, Bij ons is dat ook. Wij trouwen om 14 uur voor de kerk, een uurtje ongeveer en ons feest is pas om half 7. Na de kerk gaan wij ook voor onze foto's en onze suite gaat naar huis. Mijn schoonouders gaan naar ons thuis omdat het voor hen wat ver is. Mijn ventje zijn getuige gaat dan hun kindje naar de oma brengen en mijn ouders gaan ook terug naar huis. Ze vroegen dat zelf om zich dan terug een beetje op te frissen. Ik zou me daar geen zorgen in maken en hen ook naar huis laten gaan. Dan kunnen ze even rusten en zich opfrissen. Velen zullen je daar wel dankbaar voor zijn hoor. En laat er je dag zeker niet voor verloren gaan. Dat komt wel goed! Nog veel succes en plezier aan je voorbereidingen. @Alessia, als je een beetje naar je centjes moeten kijken is 500 euro wel veel geld. Ik zou het er eerlijk gezegd ook niet meer bij kunnen nemen hoor. Maar dat is ieder zijn ding natuurlijk. Ellens probleem is net dat dat geld er niet is dus dan is dat wel veel he.
Groetjes Sophie
|
|
Jessica
11-8-2012
|
15-6-2012 20:51:19
hoikes ik snap wat je bedoelt hoor en ik vind dat je het zo moet zien: het is jullie dag en jullie moeten er plezier in hebben en niet te veel naar anderen kijken... je kan mss wel vragen aan een goede vriend(in) of ze het op zich willen nemen om de gasten te vermaken... bv dat ze voorstellen om samen met degene die willen ergens iets te gaan drinken waar je dan bv het eerste drankje voor jullie rekening neemt ... mss dat er ergens in de buurt een leuk cafe'tje of taverne is waar ze naar toe kunnen e... Grtjs Jessy
|
|
Alessia
7-9-2012
|
15-6-2012 21:30:00
Ja, 500€ is zeker veel! Ik zou het ook niet kunnen betalen, maar mijn ouders wilden het zo dus hebben zij voorgesteld om te betalen. Trouwen kost enorm veel geld, teveel naar mijn goesting! Ik weet niet of de meeste in de buurt wonen, maar dan kunnen ze zich gerust wel even gaan opmaken of even uitrusten bij hun thuis. Ze zullen dat ook wel begrijpen! Misschien is er ergens in de buurt en leuke parkje of een gezellig dorpje? Okj, niet iedereen gaat graag met feestkleding winkelen of een dorpje bezoeken, maar je zou het als optie kunnen zetten? Iedereen een mailtje sturen met dingen die ze eventueel kunnen doen in die tijd zonder dat het jullie wat kost? Groetjes
|
|
Lien
7-7-2012
|
16-6-2012 7:04:38
Hey! Bij ons is de suite gedurende 3 uur "vrij" terwijl wij op fotoshoot gaan. Nu is dat eigenlijk "expres" gedaan. Er zijn twee koppels met een baby'tje en 3 koppels met honden. Die moeten ook even een plasje maken. Nu is het wel zo dat zij allemaal maar een half uur naar huis te rijden hebben en minder dan een half uur naar de feestzaal.
Groetjes!
|
|
Britt
23-6-2012
|
16-6-2012 12:58:24
Hey, bij ons is het zo: 10u30 trouwen gemeentehuis 11u trouwen kerk 13u00 feestzaal aankomen en aperitieven 13u30 middageten met de suite en dan hebben we tijd tot 17u30. In die tijd gn we foto's trekken in de tuin van onze feestzaal met de familie en gaan we naar het park achter onze feestzaal om foto's van ons 2 te trekken. Terwijl blijft de familie in de feestzaal maar er zijn 6 kids bij. Waarvan er 2 gaan slapen smiddags (hebben 2beddekes vrzien) De familie zal zich wel knn bezighouden met de kids en is een babbelke doen.Mijn schoonvader gaat ff in de relax liggen (dee mens is al 73). Die 2u gaan zo voorbij vliegen. Tegen 17u komen ze alle kids halen zodat om 18u de dinergasten komen en om 21u de avondfeest gasten.
groetjes
|
|
Ellen
25-5-2012
|
16-6-2012 21:31:20
Onze gasten kunnen jammer genoeg niet naar huis, enkel mijn familie en mss 1 of 2 van mijn vrienden. Derest moet al minstens een uur rijden, enkele rit, om naar huis te gaan en dat kan gewoon niet. Ons huis ter beschikking stellen kan mss nog maar dan ga ik ervan uit dat alle verbouwingen gedaan zijn tegen dan en dat zie ik dus nog niet direct gebeuren (wij hebben ook net een huis gekocht dus kunnen we zeker geen extra geld missen)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|