Nu Online
Momenteel zijn er 349 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gemeentehuis wanneer

16-6-2012 12:23:36
hallo iedereen,

Mijn knappe verloofde heeft momenteel gekke dagplanning en weet uberhaupt niet of het kan.
Hij woont momenteel in hartje antwerpen en ik woon in mortsel dus we zoude in principe op beide plaatsen voor de wet kunnen trouwen.
Tot zover geen probleem maar hij stelde voor om om 13uur pas voor de wet te trouwen maar kan dit??

Ik dacht dat je enkel voor de middag kon trouwen voor de wet??
Groetjes sarah

sarah
3-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 510

Dot
13-7-2012
 Meld misbruik16-6-2012 12:30:54

Hoi Sarah

Ik denk dat de uren waarop je voor de wet kan trouwen een beetje variëren van stad tot stad, maar wij trouwen ook in de namiddag voor de wet, om 16u pas. Wij zijn normaal wel de laatste voor die dag. Vraag het eens na op het stadhuis waar je wil trouwen.

Groetjes
Dot

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik16-6-2012 13:23:25

Wij trouwen op een vrijdag om 13u30. Bij ons kan dit op alle uren, maar de tarieven verschillen wel. Zo is het voor ons gratis, maar is het geloof ik 100 euro op zaterdagvoormiddag.

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik16-6-2012 14:09:23

Hey, dat zou je moeten navragen! Bij ons wordt er tot 12.00u getrouwd. Maar bij andere kun je trouwen tot 16.00u... Hangt er dus vanaf!

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik16-6-2012 14:11:51

ja maar zelfs als het kan lijkt het me allemaal zo krap op elkaar zitte met geen moment van "rust"
want er is ook nog een kerkdienst, receptie, eten met familie en dan komen de gasten voor het avondfeest

lijkt me allemaal echt krap niet?

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik16-6-2012 14:31:34

Hmm, dat valt wel mee denk ik... Wij trouwen voor de wet om 13u30 en om 14u al voor de kerk die er net naast ligt. Dat duurt dan ongeveer tot drie uur. Om 18 u begint de 1e receptie pas tot 19u30 en dan komen de avondgasten. Bij ons is het wel een vrijdag, daarom laten we receptie bewust pas om 18 u beginnen. Daartussen hebben wij dus nog ruim de tijd om foto's te laten nemen...

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik16-6-2012 14:47:59

wij trouwen in antwerpen centrum en kort samengevat kan je je uur niet echt kiezen. hangt er van af hoeveel mensen er al hebben aangemeld voor die dag. Wij zijn dus daarom zo lang mogelijk aan het wachten. Wij hebben ook om die reden oa gekozen voor de dag op te splitsen in 2 dagen
ik geloof het laatste uur dat je kan trouwen was half 2. maar dna moeten er dus voordien al heel veel koppels zijn

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik16-6-2012 14:50:41

Wij doen ook alles op 1 dag. 11 uur voor de wet, 13u30 voor de kerk en vanaf +- 17u receptie + avondfeest. Dan hebben we tussendoor nog genoeg tijd om even op adem te komen en om de foto's te laten trekken etc.

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik22-9-2012 10:45:37

hoi hoi,

De gemeente heeft het al half voor ons opgelost.
Jurgen trok bij mij in dus kunnen enkel nog in Mortsel trouwen
en daar trouwen ze maar tot 12uur.

Nadeel is dat we maar 6 maand op voorhand mogen onze datum en uur vastleggen (ik vind dat zo laat he)
Ze zeide wel dat zo goed als zeker ons keuze van uur nog wel vrij zal zijn maar ik ben daar precies echt niet zo zeker van :s
Dus dat wilt zeggen nog stress hebben tot 3 februari 2013 :s

groetjes sarah

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...