Nu Online
Momenteel zijn er 310 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even alle frustratie van me afschrijven

16-6-2012 22:15:49
Hey,

Ik moet even alle frustratie van me afschrijven, wees gewaarschuwd dit wordt geen vrolijk bericht. Misschien leest niemand dit bericht beter, wordt waarschijnlijk toch een hoop zelfmedelijden. Als je het toch leest veroordeel me er dan aub niet om!?

Zoals ik in een ander bericht al zette heeft mijn bruidegom er echt moeilijk mee dat de mensen gaan moeten wachten tijdens te fotoshoot en om eerlijk te zijn ben ik ook niet zo zot van het idee maar ik vind geen andere betere oplossing.

Daarboven heb ik vandaag nog eens met mijn moeder gepraat (niet zo slim blijkbaar), die vind dat ik heel onrealistisch bezig ben (denk ik bij mezelf, hoe kan het ook anders enige voorbeelden die ik heb zijn de Amerikaanse films en een trouw waar ik ooit eens naar geweest ben en dat ik mij praktisch niets meer van kan herinneren, daarom vraag ik ook raad aan u). De zaal is het enige waar ze al positief over is geweest, kan ook moeilijk anders want zij heeft die voorgesteld en ze is gratis. Onze fotograaf: veel te vroeg vastgelegd en te duur (en ik beledig er blijkbaar mijn zus mee), bruidskleed: kben al veel te vroeg aant kijken, kmoet nog veel te veel vermageren (heb ik dus nog niet besteld, want ik wil graag dat ze meegaat om haar mening te geven maar ik ben doodsbang dat ze het ook gaat afknallen en ik wil ook niet dat ik op het laatste super veel stress moet hebben omdat mijn kleed twee weken voor de trouw er nog niet is), over mijn keuze van bruidegom komt er ook niet te veel positiefs uit; we hadden van het eten voor een pastabuffet gekozen (nog niet vastgelegd) is blijkbaar ook weer niet goed want na twee uur gaan mensen terug honger hebben, we hebben nog geen idee hoeveel we voor drank moeten rekenen. Ons aantal gasten vind ze ook zo raar, want ik had tot twee jaar terug nog bijna geen vrienden hoe kom ik dan plots aan zoveel gasten. (Ik moet wel toegeven dat ik graag veel mensen wil uitnodigen dan ben ik toch redelijk zeker dat er in elk geval gasten zullen zijn, ik ben anders enorm bang dat het anders zou zijn zoals mijn 18de verjaardagsfeest, van alle genodigden hebben er mss 11 gereageerd en daarvan konden er al 6 niet) De website die ik heb gemaakt was ook niet goed, ik verklapte zo goed als ons vervoermiddel en beledigde er ook weer mijn zus etc mee.
Als het had gekund had ik ook de helft van mijn familie niet uitgenodigd, heb ik toch niets met hen maar o wee wa gaan de mensen nie denken.
Ik wil ook wel graag veel gasten omda ik toch wel stiekem iemand ben die enorm veel aandacht wilt en eigenlijk ook nodig heeft (is denk ook wel een van de reden waarom ik dit stom bericht hierop zet ipv het gewoon voor mezelf te houden, al hoop ik stiekem toch dat jullie me weer wat nieuwe moed kunnen geven).
Onze ouders zijn ook gescheiden, waardoor ik alles met super veel tact moet doen, want hoewel het bij mijn man zijn ouders al heel lang geleden is ligt het nog gevoelig omdat zijn vader er met een andere vrouw vandoor ging. Het maakt alles ook alleen maar moeilijker.
Zijn moeder vind het ook allemaal geldverspilling en kan er het belang niet van inzien, vind dat we veel beter al ons energie in de verbouwingen steken (ja daar heb ik ook een heleboel frustraties over maar dit is daar niet de plaats voor).
Mijn grootmoeder heeft nu ook een vriend, doet zo al heel raar en ze gaan nu constant op reis, ze is al niet gekomen naar mijn trouw voor de wet (en dat voor haar nieuwe vriend die ze dan nog maar een maand kende), heb ik nu wel gepikt omdat ik het haar wel gun, maar hoor ik vandaag dat ze tot twee weken voor de trouw naar tunesie zullen zijn. Ze had belooft dat ze alles van mijn bloemen zou doen, geen haar op mijn hoofd zou dat aan iemand anders gevraagd hebben want ze doet dat graag, maar nu weet ik het niet meer hoor, ik denk van zowiezo toch te informeren bij bloemisten zodat ik in geval van nood toch al een back upplan heb, ze had ook gezegd dat ze wel kleertjes voor de bruidskindjes wou maken maar daar ga ik allang niet meer van uit.

Ik ben het echt allemaal kotsbeu, letterlijk ook want door al die stress ben ik echt misselijk en heb ik hoofdpijn. En dat allemaal met nog 300 dagen op de teller, ik moet er niet aan denken hoe ik ga zijn met maar 10 dagen meer op de teller. Ik ging normaal deze avond eens alle mogelijkheden op een rijtje zetten even zonder rekening te houden met budget en dan alles eens te bekijken. Ik kan gewoon echt niet nadenken, het enige wat ik nu kan bedenken is foert, we boeken ons een huwelijksreis naar de bahamas en trouwen daar! dan is er geen miserie, geen zaging, geen sprookjeshuwelijk, geen ruzie, geen stress, geen openingsdans, geen bruidstaart, geen dessertenbuffet, geen pastabuffet, geen grappig vervoer, geen foto's op de kermis dan is er niks alleen wij twee.

Ik ga hier stoppen met mijn bericht deels omdat ik niet meer kan lezen wat ik type van de tranen en deels omdat ik niet meer kan denken wat ik nog kwijt wou. Ik twijfel alleen nog of ik het op het forum zet of beter niet.

Ik Ben Op

Ellen
25-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 2524

Jessica

Meld misbruik16-6-2012 22:20:52

Ik kan me helemaal voorstellen dat je op bent, maar meid, het is jouw grote dag en jullie huwelijk. Jullie moeten jullie keuzes maken en doen wat volgens jullie het beste is, zodat je achteraf nooit geen spijt hebt.

Wat zegt je toekomstige ervan?
En doe gewoon wat je hart je ingeeft, het is JOUW (wel eigenlijk JULLIE) dag.

Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik16-6-2012 22:40:46

Hallo Ellen,

Ik denk dat Jessica helemaal gelijk heeft. Denk er misschien wel aan dat je mama en oma en weet ik veel wie allemaal je helemaal niet willen kwetsen en dat ze dat waarschijnlijk ook nog eens allemaal doen voor je goed maar enfin: wat zij goed vinden voor jou is dat misschien niet altijd. Als jij de trouw belangrijk vindt en jij wil wel een mooie dag (met pasta!) then so be it! Denk er eens aan dat als je dit niet gaat doen dat je er je hele leven misschien wel spijt van zou hebben en dat je maar enkele maanden naar gezeur van anderen moet luisteren (goed bedoeld gezeur maar en wel degelijk gezeur)/

Persoonlijk ben ik altijd iemand geweest met een "my way or the highway- attitude" dat zal er grotendeels mee te maken hebben dat ik leerkracht ben; ik luister naar anderen en hou rekening met hen maar als t puntje bij paaltje komt is mijn wil wet. Geen discussie mogelijk. Ik denk dat de familie hier ondertussen al aan gewend is. Het belangrijkste op dat gebied is communicatie: maak duidelijk waarom je dat wil en waarom het voor jou zo belangrijk is. gebruik ik-boodschappen (spreek vanuit jezelf niet vanuit anderen. Dus zeg "ik vind dit belangrijk omdat" en niet "jij vindt dit niet en jij vindt dat niet" want dan gaan mensen automatisch in de verdediging en die kans mag je ze niet geven). Leg uit dat jullie de trouw willen en dat het allemaal haalbaar is (bewijs dat desnoods kort en bondig: neem getikte papieren mee, tik ze desnoods zelf een professionele indruk is al t halve werk). Verder: als ze het dan nog niet snappen dan is het van niet-willen. Dan hebben ze dus gewoon pech want ze kunnen er niets aan doen: het is jouw trouw right?!.

Je kan mijn trucjes gebruiken: de familie zeurt over het uur : grote smile 'tja dat kon nu eenmaal niet anders maar ik zou het best begrijpen als je niet komt, hoor. Even goede vrienden en ik zal de week erop wel een tas koffie met je drinken'. Gewoonlijk veranderen ze meteen van mening (dat effect had ik tot nu toe). Dit mag je ntl wel niet doen bij hechte familie want er is uiteraard een risico. ik bewaar het voor tantes ;-)

Je kan misschien toch eens vragen aan je oma wat ze wel of niet gaat doen. Stel dat ze wel alles doet en jij regelt het ook dan is er één dubbel werk gedaan en twee dan is er nog dubbel ruzie. Hier opnieuw: vriendelijk en zakelijk. En vraag haar vooral om eerlijk te zijn.

Probeer het je verder niet te veel aan te trekken (dat is makkelijk gezegd) want er zijn echt waar: belangrijkere dingen dan dit (al lijkt dat momenteel niet zo): probeer het enigzins te relativeren. De dag komt helemaal in orde dat zal je zien! Ellen betekent al 'de schitterende' dus dat is al in de 'sjakosj' in ieder geval! Go get "em girl en laat u vooral (op een beleefde manier) niet te veel doen.

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik16-6-2012 22:41:24

Ellen,

het eerste wat ik geleerd heb met een trouwfeest is dat je niet voor iedereen goed kan doen. Je kan blijven tegen te bierkaaien vechten maar dat maakt je alleen maar moe en gefrustreerd.

Ik heb hier ook al menig berichtje gepost over de mening van anderen, maar eigenlijk het doet er helemaal niet toe wat een ander denkt. Het is jullie trouwfeest en jullie doen het zoals jullie dat willen. Het belangrijkste is wat je toekomstige er van denkt en dat jullie samen de dag van je leven hebben.

Enneuh, je ma verdient echt een mep ofzo!

en soms moet je gewoon even dat huwelijk loslaten en iets voor jou doen want continu er mee bezig zijn kost ook alleen maar stress en frustraties.

en ivm dat wachten, 2 uur is echt geen ramp hoor. dat is voorbij voor je het weet. eer dat alle vrouwen zich opgefrist hebben in het toilet enz zijn diie 2 uur om.
BIj mijn nicht moesten wij 5 uur wachten en dat was echt te lang, maar die eerste paar uur zijn voorbij gevlogen hoor: een hapje, een drankje, een babbeltje hier, een babbeltje daar

Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik16-6-2012 22:41:29

voila nu moet je je ook niet slecht voelen over het lange bericht: kijk eens wat een enorm antwoord dat vervelend mens van hierboven heeft gegeven! ;-)

Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik16-6-2012 22:42:18

oke duidleijk maken: ik titke dat van 'vervelend mens' vlak nadat ik gepost had dus dat sloeg op mezelf!!! sorry Sara!

tine
14-8-2010
 Meld misbruik16-6-2012 22:43:04

wat ik niet goed kan volgen, waarom beledig je je zus met nemen van fotograaf en de website hint naar vervoer toe?

verder kan ik enkel de raad geven te doen waar jij je goed bij voelt, voor iedereen goed doen kan toch niet hoor!
als de fotograaf te duur is, heb je die al volledig betaald? kan je er nog onder uit?

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik16-6-2012 22:48:27

Hey meid. Helemaal niet leuk wat jij allemaal doormaakt. Dit forum is er deels om frustraties op te schrijven, we hebben er allemaal wel een aantal doorheen de voorbereidingsperiode! Enige raad die ik je nu kan geven is om alles eens rustig te overlopen! Willen jullie pasta, dan moeten jullie dat doen! Wil je nog even wachten om op jurkenjacht te gaan, dan moet je dat doen! Een trouw plannen brengt enorm veel onnodige stress met zich mee die in het begin moeilijk te plaatsen is. Het is jullie droomdag dus ook jullie wensen en dromen! Laat niemand tussenkomen en beleef deze periode op zijn mooist (al is dat heel moeilijk). Ik begrijp dat je op bent en dat je het even niet meer ziet zitten, dat heb ik op momenten ook gehad (en waarschijnlijk nog veel bruidjes). Veeg die traantjes maar weg en een hele dikke knuffel! Het belangrijkste van alles is de liefde tussen jou en je partner! Groetjes

delphine
9-6-2012
 Meld misbruik16-6-2012 22:53:34

Hallo,

Zoals iedereen hier boven zegt is het echt heel belangrijk om je eigen ding te doen! het is jouw dag, enkel je man en jij moeten je goed voelen in wat je gaat doen die dag.. Als je ma zo doet dus hoef je haar zelf niet alles meer te zeggen.. Als het een fotograaf is waar jij je goed bij voelt dan moet je ervoor gaan! zeker voor je kleed.. Jij moet die gans de dag dragen, jij moet je de prinses voelen, niet zij of je zus.. Dus meid klinkt soms moeilijk maar toch er blijven voor gaan, je hebt nog 300 dagen op je teller staan dus tijd genoeg om alles mooi te plannen naar je eigen zin..
Veel succes ermee

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik16-6-2012 23:07:24

Hey meid,
Ik ga akkoord met de rest hierboven.
Het is jou huwelijk en maak er een feest van zoals jij en je partner het in gedachten hebben. En schrijf je frustraties hier maar op hoor, wij zijn er om te luisteren en je goede raad te geven. Laat je traantjes maar eens goed lopen zodat alles er uit is, slaap zacht en begin morgen met nieuwe moed!
Dikke knuffel

Ellen
25-5-2012
 Meld misbruik16-6-2012 23:14:24

@sara: die mep heeft Bram al heel lang willen doen maar hij houd zich in, kwestie van vrede te bewaren.
@tine: mijn zus fotografeert graag, en is nu ook een cursus aan het doen, mijn moeder vind dat ik haar daardoor een kans afneem of zoiets, ook op de website had ik een pagina met M/v met talent gezocht voor mensen die wilden fotograferen en dus alweer een belediging zogezegd. van het vervooer had ik ook op die pagina gezet of er mensen zijn die iemand kennen met een fiat 500 voor suitevervoer (ons vervoer is een soort van vespa eigenlijk geen vespa maar zo nen 3wieler) en dus vond ze dat we daar ook mee verklapten. ook op de andere paginas was er veel commentaar die heb ik niet gewijzigd. Fotograaf enkel voorschot betaald, maar vonden wel een goede en ik durf dat ook niet meer afzeggen ik ben van mening dat ik dat niet meer kan maken.
@Sanne: Daarom ben ik dus niet afgestudeerd geraakt als leerkracht (heb 2j gestudeerd daarvoor maar stage niet doorgeraakt). Ik vind dat echt heel moeilijk, ik wil gewoon zo graag dat iedereen zich amuseert dat mijn eigen plezier daar vaak onder lijdt.

Het grote probleem is dat ik de mening van mijn moeder echt heel belangrijk vind en dat zij dat eigenlijk misbruikt.
Ik ben nu op dieet vanwege gezondheidsredenen, enja het zou wel leuk zijn als ik er dan mooier uitzie maar ik ben redelijk tevreden met hoe ik nu ben (dankzij mijn ventje) ik wil dus ook keigraag nu al mijn trouwjurk bestellen maar niet voor mijn moeder haar mening heeft gegeven en die krijgen ik met geen stokken mee voor augustus/ september, ik vind het belangrijk omdat ik niet altijd goed weet waar ik mooi mee ben en ja ik ben bang als ik niet haar mening vraag dat ze me weer verwijten gaat maken.

Ik vind het ook zo stom van mezelf dat ik mijn mond niet kan houden, ik heb al aan zoveel mensen gezegd van zet den 13de april maar in u agenda e, nu zitten we met super lange gastenlijst en ik durf niet te zeggen ofzo van ja sorry ge zijt toch niet uitgenodigd want kheb geen geld.

Bedankt in elk geval al voor de lieve woorden, kheb er echt nood aan.
thx

Ellen
25-5-2012
 Meld misbruik16-6-2012 23:16:39

nu heb ik tranen in mijn ogen van ontroering door jullie steun.

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik17-6-2012 10:53:20

Ellen, mij lijkt het hoofdprobleem eigenlijk niet echt je trouw te zijn (al brengt dat uiteraard heel veel stress mee) maar lijkt het me gewoon dat je je in het algemeen niet zo lekker in je vel voelt en niet zo stevig in je schoenen staat. Zou dat kunnen?

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik17-6-2012 12:06:04

Hey, mijn zus volgt ook cursus fotografie, maar fotograferen is WERKEN die dag. Zou jou zus er blij mee zijn als ze heel de dag moet fotograferen? Mijn zus zou het wel gedaan hebben als ik het vroeg, maar ze was toch blij dat ze gewoon mocht genieten die dag. Eigenlijk vind ik het héééél erg dat je eigen moeder zo doet. Ze zou trots op je moeten zijn, en je moeten steunen in alles. Ik had een klein beetje zo'n schoonfamilie, (de trouw interesseerde hun ook geen bal) maar die hebben lik op stuk gekregen!!!!! Mijn vrijgezellenavond was ZONDER schoonzus en na den trouw zijn wij met mijn familie en getuige gaan logeren. Mijn vriend heeft deze week vlakaf tegen zijn pa gezegd dat we enkel diegenen meewilden waar we regelmatig contact mee hadden (en hij begreep dat dus wel, maar mijn schoonzus was er NIET gelukkig mee)
Probeer even alles rustig met je vriend op een rijtje te zetten, wat JULLIE zelf willen, zonder inmenging van buitenaf!!!! En al diegenen die commentaar geven laat je er gewoon buiten, ik begrijp dat je met iemand je plannen wil delen (had ik ook), maar probeer dat dan met een vriendin ipv je moeder. Ik zou ook proberen alles buiten de familie te regelen (bloemen, kledij bruidskinderen et....) zodat je niet hoeft af te hangen van goodwill van je familie.(ook al liep bij ons alles perfect, toch dacht ik de dag voor onzen trouw: konden we nu maar gewoon weglopen en stiekem trouwen, zonder alle gedoe)

Ellen
25-5-2012
 Meld misbruik17-6-2012 20:04:49

Bedankt voor de reacties, vandaag is het al veel beter, kheb een aantal mogelijkheden bedacht waar ik mogelijks toch mee kan leven. en waardoor ik alles weer wat klaarder zie. Kheb ook nog eens met mijn ventje een en ander besproken en komt wel denk ik.
@Lauren: ik heb inderdaad met momenten heel weinig vertrouwen in mezelf, ik heb vooral enorm veel bevestiging nodig, iets wat ik denk ik echt graag van mijn moeder wil krijgen maar wat ik ook doe niet lijkt te lukken.

bedankt allemaal!

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik17-6-2012 23:44:49

Hoi Ellen
Ik heb ook een fotograferende tante. Ik wou echter dat de dichte familie zich kon ontspannen op onze dag en mee met ons genieten. Vandaar dat we ook een fotograaf hebben gekozen die we alleen van ziens kennen. Misschien als je dit zo uitlegt tegen je moeder dat ze het wel snapt?

Voor de rest: ik wou ook graag nog wat vermageren. Ik heb dus in oktober mijn kleed 'besteld', maar de uiteindelijke maten hebben we zo lang mogelijk mee gewacht. Begin januari ben ik dan teruggegaan om op te meten en in mei was mijn kleedje klaar. Dan nog een 1ste en 2de pas, en gisteren heb ik het mee naar huis gekregen.

Pasta: fantastisch idee! Als je beiden graag pasta eet, daar kan je zoveel kanten mee uit. En ik vraag me af vanwaar het idee komt dat je dan zo snel terug honger hebt... Mijn grootmoeder zegt dat ook.

Ivm die lange gastenlijst... Je hoeft die mensen toch niet persé uit te nodigen op het avondfeest? Je kan ze ook op een aparte receptie vragen, of gewoon vragen om naar de viering te komen...

In ieder geval: kop op! Dat komt allemaal wel goed naarmate je bezig bent en overal een beter idee van krijgt. Hier nog 12 dagen op de teller en een opeenvolging van toffe dagen (gisteren vb trouwringen afgehaald, trouwkleed laatste keer gepast en meegenomen én vrijgezellendag/avond)
En als je nog eens frustraties hebt: gewoon hier neerschrijven. Zo kan je dat allemaal kwijt aan mensen die het meestal al eens meegemaakt hebben. en dat is véééél beter dan het opkroppen als je het zo eens van je af kan schrijven.

Dikke knuffel en nog veel plezier!!!! met de voorbereidingen. (probeer er dus echt het leuke van in te zien. Je werkt aan de voorbereidingen van een prachtige dag waarop jullie man en vrouw worden!!!)

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik18-6-2012 12:40:53

Goede raad en tips heb je hierboven blijkbaar al veel gekregen, maar wat ik aan het denken was tijden het lezen van jouw tekst? Ik zou in het buitenland trouwen, met z'n 2tjes... en nadien een grote party voor iedereen die wil. een trouw en honeymoon in 1 !
Dan doen jullie lekker wat jullie willen en hoe jullie willen op jullie trouwdag.
En nadien een leuk feest/fuif/diner (kan je dan nog kiezen) voor al die wél willen komen én hun commentaar gaan thuislaten.

En ik zou zelf op voorhand niks zeggen ! Als ze niet meer respect hebben en niet meer steun kunnen geven, dan hoeven jullie niet naar hun pijpen te dansen ook niet.

Als je op jullie dag constant moet gaan denken en in t oog houden en u slacht voelen omdat je weet dat er iemand wel iets zal op te zeggen hebben... waar is de fun dan?
Qua budget zal het ook haalbaarder zijn dan een klassiek feest, en uiteindelijk telt alleen dat jullie 2 trouwen, en de rest kan (bij manier van spreken) de hoogste boom in :-)

Sorry dat dit misschien heel cru overkomt, maar ik heb mijn buik vol van mensen die anderen vanalles opdringen :-)

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik18-6-2012 15:05:44

@Emy: dat idee van die pasta komt van het feit dat pasta snelle koolhydraten zijn die je lichaam snel omzet naar energie en waarvan je dan ook sneller terug honger zou krijgen, maar uiteindelijk: door die saus en dat vlees (zeker als er pasta met kip is) valt dat allemaal reuze mee (en je kan ook volkoren pasta nemen) + als er daarna nog een stukje taart en koffie voorzien is denk ik echt niet dat er mensen gaan klagen dat ze niet genoeg gegeten hebben hoor.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...