Nu Online
Momenteel zijn er 373 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

to bus or not to bus? Vervoersvragen

18-6-2012 9:50:50
Hallo allemaal!

Ik ben vrij laat met vervoer. Oorspronkelijk wilde ik zo'n mooie oldtimer bus, maar die vielen echt wel buiten budget. Een bus is echter toch wel in mijn hoofd blijven hangen. We hebben nl suite met 30 personen met 6tal kleine kindjes en anders hebben we zeer veel auto's overal staan. Ik heb toen een tip hier op het forum gezien rond een bus van een gewone busmaatschappij huren en heb dan prijs opgevraagd en van 12:00 tot 16:30 een busmaatschappij gevonden die voor 300 euro komt. Mijn schoonvader heeft wel al gezegd dat hij niet met de bus meewil, maar zelf wil rijden om een stuk vrijheid te behouden. Mijn moeder vindt het dan weer een prachtig idee. Met de rest vd familie heb ik er nog niet echt over gesproken.

Ik zou dan ook wel snachts een nachtshuttle moeten voorzien van de feestzaal naar het hotel. Heb prijs gekregen van een andere maatschappij voor taxi's van 145 euro voor 2 uur. Is dat redelijk? Ik kan moeilijk schoonvader de hele tijd heen en weer laten rijden hé... En welke uren zou ik dan nemen?

Zouden jullie een bus doen en nachtvervoer of niet? of is dat zijn geld niet waard? Ik vind het wel leuk dat iedereen b ijeen zit, maar zou langs de andere kant het er wel lastig mee hebben als er nog zijn die liever apart rijden... (van schoonpa begrijp ik het wel, hij wil vrijheid o mgrootouders van stuk in de 80 naar huis te doen als het voor hen plots te zwaar wordt).

Ik weet dan ook niet goed of ik voor ons nog een apart autootje zou voorzien, of dat we dan zelf ook beter met de bus rijden... ik pieker al een jaar over vervoer en wil nu toch wel de knoop doorhakken :)

clara
1-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 643

Kelly
11-8-2012
 Meld misbruik18-6-2012 11:46:21

De bus vind ik een heel leuk idee. Maar bij ons is het maar 5 min. rijden van thuis tot gemeentehuis en 5 min. naar de feestzaal. En voor die afstand vind ik het wel veel geld.
Vorige maand is mijn beste vriendin getrouwd en ze hadden een mooie parijse bus voor de suite (ik als getuige mocht dus ook mee).
Het was echt wel super, en dat maakt echt wel een goede sfeer vind ik.

De nachtshuttel vind ik dat weer overbodig.
Je kan misschien de gasten die met de bus meemoeten hun wagen al aan de feestzaal laten zetten, misschien kan de bus hen daar dan ophalen en zo naar jullie thuis komen om jullie op te halen?
Bij mijn vriendin is iedereen met de wagen naar hen thuis gekomen en dan met de bus vertrokken. Enkele mensen hadden hun wagen al aan de feestzaal gezet en hebben dan tijdens de receptie de andere even naar de wagens gebracht. Zodat zij deze ook aan de feestzaal konden zetten.
Ik denk dat de nachtchuttel de vrijheid wat wegneemt van de mensen. Sommigen zullen vroeger naar huis willen, anderen later.
En je kan nooit voor iedereen goed doen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes Kelly

deddy
15-9-2012
 Meld misbruik18-6-2012 13:59:54

Bij mijn zus was het zo dat we werden opgepikt aan de feestzaal met de bus. We reden de ganse dag rond met de bus en 's avonds stond de auto dus aan de feestzaal zodat we naar huis konden wanneer we zin hadden.
Ideaal zou ik zo zeggen. De nachshuttle zou ik niet doen. Heb dit ook voorgesteld voor mijn familie (moeten 250 km rijden), maar ze wouden nog liever blijven slapen dan allemaal tesamen naar huis te moeten.

clara
1-9-2012
 Meld misbruik18-6-2012 17:16:38

thx voor jullie advies. de hele familie blijft sowieso slapen op hotel een kleine tien km van de feestzaal. Een paar hebben echter al gezegd dat ze niet willen rijden snachts, vandaar dat ik dacht aan een nachtshuttle. Zouden dan de auto's aan het hotel zetten, dan met de bus rondrijden en savos met shuttle terug naar hotel.

Pff, vervoer, de ene wil taxi en de andere niet :) Maar wie geen taxi wil, zou dan met bus aan feestzaal afgehaald moeten worden en wie wel taxi wil, zou dan opgehaald moeten worden aan het hotel en dat wordt ook zo ingewikkeld...

mijn hoofd ontploft van dat vervoer :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...