Terug naar overzicht
Je hebt mensen die drinken en je hebt mensen die zuipen, zeker als het gratis dan dan kennen ze geen grens, maar als je gasten drinkers zijn en geen zuipers dan zal het voor jullie een stuk goedkoper zijn.
Hey, ik snap je redenatie volledig. Bij een avondfeest drink ik meestal na het eten maar een twee of drie glaasjes. Wij kiezen wel voor een forfait (18,50€) omdat ik weet dat er mensen bij zijn die veel drinken, maar er zijn er ook bij die weinig drinken, onvoorspelbaar dus. En om situaties te vermijden (hoge eindrekening) lijkt me dat het veiligst.
Hey bij onze zaal kijkt de eigenaar of We onze forfait wel opgedronken hebben en anders loopt die gewoon door. Groetjes
als je de drankjes apart rekent, zijn daar dan ook de kosten van de service zoals obers inbegrepen? Bij onze zaal kan je apart kiezen of met forfait, maar bij ons komt het echt wel duurder uit als we ze apart doen.
Ik heb gewoon voor mijn gemoedsrust de forfait gekozen. Ik weet dat ik daar anders over ga stressen.
Ik denk dat een drankenforfait het veiligste is. Op een trouwfeest wordt er altijd wel meer gedronken dan op een andere gelegenheid. En als het gratis is zeker. Je weet het natuurlijk nooit op voorhand, het zal mss niet zoveel verschil zijn maar dan ben je toch zeker dat het niet duurder kan worden. Bij onze zaal is het een all-in prijs. (receptie,diner en dessertenbuffet + drinken van begin tot einde). Bij ons komt het apart veel duurder uit.
Idd je moet niet enkel de drank rekenen hé daar komen ook de obers bij en dat kan vlug oplopen...
Een forfait is inderdaad veiliger, je hebt meer zekerheid. Maar ik heb al gehoord dat zonder forfait het bijna altijd goedkoper uitkomt... Als de obers dan niet apart betaald moeten worden, daar moet je inderdaad wel op letten.
Wij kiezen ook voor de drankenforfait! Ik heb al gemerkt dat er op trouwfeesten veel bier "verkwist " wordt: Je bent aan het dansen, botst tegen iemand enzo... De feesten die wij hebben gedaan, daar gaat het bier erg vlotjes... Zeker als er wat compagnie'kes zijn die stevig doorzetten: eerst gaat persoon A om pintjes, en nadien direct al een andere persoon (zonder dat de vorige drankjes al uit zijn), ze nemen dan liever een fris pintje en laten het andere staan. Dus ik denk dat je zo vlug aan een aantal consumpties per persoon zit.Liefs,Eef
Hier ook goede drinkers dus wij nemen ook de forfait :-). Maar deze is wel maar tot 4u terwijl het feest tot 5 uur duurt. Tussen 4 en 5 betalen we dan per consumptie (geen opleg voor obers etc). Dit stelde de zaal zelf voor omdat het wat zot is om voor dat laatste uur nog x eur de man te betalen terwijl er maar 20 man meer is :-).Groetjes!Evelien
Ik denk dat het vooral een kwestie is van je 'gasten' goed te kennen en in te schatten. Bij ons zitten er best wel veel grote drinkers bij dus wij zijn voor de forfait gegaan. We vinden het daarnaast ook fijn dat we op voorhand de kostprijs weten en niet voor verrassingen komen te staan...
Wij hebben gewoon een dansfeest zonder eten en nemen een forfait van 7u.Na die 7u betalen we per consumptie, maar ik veronderstel dat er dan niet meer zoveel volk zal zijn en diegene die nog blijven plakken zullen ook wel niet meer zoveel drinken.