Terug naar overzicht
ik zou eigenlijk gewoon de zaal vullen naar praktisch zijn. Van achter naar voor, of afwisselend zodat mensen niet in elkaar weg lopen.
De mensen van onze feestzaal hebben gezegd in deze volgorde:1. tafel dichtste familie bruid (in ons geval tantes en nonkels)2. tafel dichtste familie bruidegom (in ons geval tantes en nonkels)3. tafel andere familie bruid (neven en nichten)4. tafel andere familie bruidegom (neven en nichten)5. overige tafels (vrienden, collega's, ...)6. eretafel inderdaad als laatste: voor de eretafel geldt eerst de zussen/broers van bruidegom, dan zussen/broers bruid, eventueel grootouders, getuigen, ouders en als laatste uiteraard het bruidspaarEr wordt dus altijd eerst de 'kant' van de bruid afgeroepen, daarna de 'kant' van de bruidegom. De ouders van het bruidspaar worden tegelijkertijd afgeroepen.De tafels van de families zou ik 'op leeftijd' laten afroepen. Lijkt mij het 'eerlijkst' want in onze familie zitten ook zo van die muggenzifters en dan kan niets kwalijk genomen worden. Bij vrienden en collega's zal dat eerder door elkaar zijn.Bij ons vroegen ze om het afroepen te formuleren in de vorm van "Dhr. en Mevr. Janssen - Peeters".
Wij bespreken deze praktische kant deze avond maar houden het vrij simpel:Als eerste worden de tafels het verste in de zaal afgeroepen, en zo naar het midden, als laatste de eretafel en dan wijzelf. De volgorde van namen maakt voor ons niet uit, we delen ze ook enkel in per tafel en ze kiezen zelf waar ze aan die tafel zitten (behalve de eretafel :-))
Bedankt, hier heb ik wat aan! Ik ga het inderdaad doen zoals Stefanie zegt denk ik. @Sara en Melissa: dit komt ook overeen met de praktische kant, want de tafels zullen ook gezet worden volgens deze afroeplijst.Oja, wij delen ze overigens ook enkel in per tafel en de plaats mogen ze zelf kiezen.
Als jullie met tafelthema's werken, worden de namen dan ook afgeroepen?
Doordat wij ons tafelplan zelf hebben bepaald, hebben we ook de afroeping zelf bepaald. Onze tafel stond ongeveer in het midden van alle andere tafels dus hebben we de buitenste tafels eerst gedaan en altijd eerst die tafels waaraan de jongste gasten zaten (omdat die wat langer kunnen blijven rechtstaan) en zo stilaan naar het midden toe. Op minder dan een half uurtje was iedereen binnen, wijzelf ook.
Wauw, moet je mensen afroepen? Ik dacht, iedereen gaat gewoon binnen in die zaal, loopt wat rond en drinkt wat, en ziet dan wel stilaan waar ze moeten gaan zitten...Gaat dat altijd zo met afroepen? En wie roept er dan af?