Nu Online
Momenteel zijn er 373 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

afroeplijst om aan tafel te gaan: volgorde??

19-6-2012 9:10:13
Ik ben bezig met de afroeplijst van de gasten om aan tafel te gaan, maar in welke volgorde doen jullie dit?
Eretafel is natuurlijk laatste, met bruid en bruidegom als allerlaatste, maar voor de rest?
Doe je eerst de "minst belangrijke tafel"? vb. eerst vrienden en collega's, dan neven en nichten, dan tantes en nonkels
En doe je dan afwisselend kant bruidegom en kant bruid? Of eerst volledig de ene kant, en dan volledig de andere kant?
En bvb. aan de tafel van de nonkels en tantes: de jongste eerst, de oudste laatst, of net niet?
En aan de eretafel zelf, ouders bruid of ouders bruidegom als laatste (vóór het bruidspaar)

Pfff... zelf zou ik daar allemaal niet zo zwaar aan tillen, maar ik weet sommige familieleden wel...

freyja
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 2026

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik19-6-2012 9:31:54

ik zou eigenlijk gewoon de zaal vullen naar praktisch zijn. Van achter naar voor, of afwisselend zodat mensen niet in elkaar weg lopen.

Stefanie
15-9-2012
 Meld misbruik19-6-2012 11:12:13

De mensen van onze feestzaal hebben gezegd in deze volgorde:
1. tafel dichtste familie bruid (in ons geval tantes en nonkels)
2. tafel dichtste familie bruidegom (in ons geval tantes en nonkels)
3. tafel andere familie bruid (neven en nichten)
4. tafel andere familie bruidegom (neven en nichten)
5. overige tafels (vrienden, collega's, ...)
6. eretafel inderdaad als laatste: voor de eretafel geldt eerst de zussen/broers van bruidegom, dan zussen/broers bruid, eventueel grootouders, getuigen, ouders en als laatste uiteraard het bruidspaar

Er wordt dus altijd eerst de 'kant' van de bruid afgeroepen, daarna de 'kant' van de bruidegom. De ouders van het bruidspaar worden tegelijkertijd afgeroepen.

De tafels van de families zou ik 'op leeftijd' laten afroepen. Lijkt mij het 'eerlijkst' want in onze familie zitten ook zo van die muggenzifters en dan kan niets kwalijk genomen worden.
Bij vrienden en collega's zal dat eerder door elkaar zijn.

Bij ons vroegen ze om het afroepen te formuleren in de vorm van "Dhr. en Mevr. Janssen - Peeters".

Melissa
30-6-2012
 Meld misbruik19-6-2012 11:34:06

Wij bespreken deze praktische kant deze avond maar houden het vrij simpel:
Als eerste worden de tafels het verste in de zaal afgeroepen, en zo naar het midden, als laatste de eretafel en dan wijzelf. De volgorde van namen maakt voor ons niet uit, we delen ze ook enkel in per tafel en ze kiezen zelf waar ze aan die tafel zitten (behalve de eretafel :-))

freyja
30-6-2012
 Meld misbruik19-6-2012 12:16:00

Bedankt, hier heb ik wat aan! Ik ga het inderdaad doen zoals Stefanie zegt denk ik.
@Sara en Melissa: dit komt ook overeen met de praktische kant, want de tafels zullen ook gezet worden volgens deze afroeplijst.

Oja, wij delen ze overigens ook enkel in per tafel en de plaats mogen ze zelf kiezen.

Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik19-6-2012 19:29:01

Als jullie met tafelthema's werken, worden de namen dan ook afgeroepen?

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik20-6-2012 13:03:46

Doordat wij ons tafelplan zelf hebben bepaald, hebben we ook de afroeping zelf bepaald. Onze tafel stond ongeveer in het midden van alle andere tafels dus hebben we de buitenste tafels eerst gedaan en altijd eerst die tafels waaraan de jongste gasten zaten (omdat die wat langer kunnen blijven rechtstaan) en zo stilaan naar het midden toe. Op minder dan een half uurtje was iedereen binnen, wijzelf ook.

Dorina
8-9-2012
 Meld misbruik20-6-2012 23:24:52

Wauw, moet je mensen afroepen? Ik dacht, iedereen gaat gewoon binnen in die zaal, loopt wat rond en drinkt wat, en ziet dan wel stilaan waar ze moeten gaan zitten...
Gaat dat altijd zo met afroepen? En wie roept er dan af?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...