Nu Online
Momenteel zijn er 328 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

te pas en te onpas bridezilla

19-6-2012 9:26:08
Geen idee of het bij jullie ook al voorgevallen is, maar elke keer als ik iets zeg over de trouw en hoe ik dingen wil, krijg ik het woord bridezilla naar mijn kop gesmeten. Achter mijn rug , in mijn gezicht, voor te lachen,... ik word er gewoon compleet gek van.
Zo erg zelfs dat het juist mij meer stress bezorgd dan dat ze gewoon normaal zouden doen. aaaaaaaaaaaaaaaargh...
Ik zou zelfs helemaal niet zo freaky doen als iedereen nu eens zou meewerken :-(

Sara
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 931

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik19-6-2012 9:29:36

Oor in, oor uit, en je helemaal van niemand iets aantrekken is de enige oplossing - maar dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan :-) Laat het alleszins niet aan je hartje komen, lekker doen of laten waar je zin in hebt!

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik19-6-2012 9:34:08

Ik vind dat het woord bridezilla nogal rap gebruikt wordt tegenwoordig....

Het is toch normaal dat je als bruid wil dat alles goed verloopt. Je hebt heel veel te plannen en dit moet ook in een bepaalde volgorde gebeuren en het ene kan vb niet voordat je weet hoe het andere geregeld is. En bovendien wil je waar voor je geld.
En doordat velen zich nog willen moeien of met onnodige ideetjes en vragen komen, geven ze de bruid nog meer stress ipv te helpen.

tima
8-9-2012
 Meld misbruik19-6-2012 9:41:08

oh ze zeggen da ook tegen mij ik lach er mee en alst mensen zijn die al in mijn "slecht" boekje staan zeg ik nog eens duidelijk dat je het maar weet . zelfshuby to be zegt het soms relax zegt ie dan maar tzou eens niet inorde moeten zijn ha amaai . Ik doe het meeste organiseren dus sorry als ik het meeste stress heb

Sophie
15-9-2012
 Meld misbruik19-6-2012 9:43:39

Helemaal likewise hier...
Je wil helemaal niet vervelend doen, en believe me, je bent ook helemaal niet vervelend, want zoals je zegt, als iedereen nu eens gewoon een beetje constructief zou willen zijn, dan moest je helemaal niet horen dat je moeilijk bent...

En ondertussen moet je ook nog dankbaar zijn, voor alles wat je krijgt...

Ik heb de oplossing ook niet... Niets van aantrekken zou inderdaad het proberen waard zijn, maar het doet eigenlijk best wel pijn hè...

Mijn vriend en ik zijn dit weekend allebei superhard gecrasht... Gelukkig niet samen, hij zaterdag, ik zondag Het was me het weekend wel...

We zijn gestopt met het zoeken naar concensussen... We overleggen nu eerst samen hoe wij het het liefst zouden willen. Daarna bespreken we het met de ouders, en als één koppel ouders mee wil, gaan we ervoor... Jammer voor de andere, als ze het niet willen betalen, moeten ze niet, dan doen we het zelf wel, maar ik ben het kotsbeu om altijd te moeten vechten en bedelen om iets gedaan te krijgen, enkel en alleen omdat de ouders een ander beeld van een trouwerij hebben (nl. een beeld van 30 jaar geleden). Mijn paps zei twee weken geleden tegen mij 'Sophie, wat gij vindt van uw trouw interesseert mij eigenlijk helemaal niet'... Het is zo jammer dat het zo ver is moeten komen, maar het is me eerder echt niet zó duidelijk geweest dat ik ga stoppen met keer op keer een oplossing te vinden waar iedereen zich in kan vinden...

Het punt is volgens mij, Sara, dat we soms wel recht hebben om bridezilla te zijn. Het is alleen stom om dat naar uw hoofd geslingerd te krijgen, vooral omdat er geen woorden zijn zoals dadzilla, mumzilla, fianceezilla, siszila, ... Dan zou het tenminste een eerlijke strijd zijn maar de vraag is natuurlijk of het in de eerste plaats al een strijd zou moeten zijn... Thank God dat dit forum de bridezillas verenigt

Sarah
15-8-2014
 Meld misbruik19-6-2012 9:56:30

Hey Sara,
Het moet inderdaad vervelend zijn!!
Heb je het al eens gezegd aan de mensen hoe je erbij voel? Misschien ze er dan wat rekening mee houden en wat beter meewerken.

Is nu wel gemakkelijk gezegd dan gedaan hé, maar wens je nog veel gezonde stress toe met relax momentjes.

Groetjes
Sarah.

Karla
28-7-2012
 Meld misbruik19-6-2012 9:57:50

ik heb hetzelfde probleem :'( sommige mensen niet kunnen begrijpen onze stress.
mensen die nooit een huwelijk hadden moet niet ordelen of bekritiseren.
Ik denk dit is het sort mensen die gebruiken Bridezilla naam :S
Soms denk ik het is vanwege jaloezie.
Ook de meeste taken zijn altijd voor de bruid dus het is normaal om te worden benadrukt. Ignore them!! ik doe dat :-)

Linsey
2-6-2012
 Meld misbruik19-6-2012 10:17:05

Ik noemde mezelf gewoon Bridezilla op den duur, daarmee was k ze voor NEH

En voor de rest oor in oor uit, laat ze maar zeggen, we hebben recht te weten wat we willen en te gaan voor wat we willen.

tima
8-9-2012
 Meld misbruik19-6-2012 10:18:08

hi opt werk was het de bruidegom die alles moest regelen (of toch het meeste) daar bruid in belangrijke opleiding zat van haar carriere . Ik heb dus de meeste huwelijksgesprekken met hem gedaan . tot het klagen toe van onze wederhelften en geloof mij een man wordt ook groomzilla als hij alles zelf moet regelen . wij zeiden altijd als begroeting en bridzilla : goed en jij groomzilla ? : ...

Els
8-9-2012
 Meld misbruik19-6-2012 11:01:24

klinkt bekend in de oren!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik19-6-2012 12:51:57

Niks van aantrekken!!
Ik denk dat een aantal mensen het niet kunnen verkroppen dat wij gaan trouwen of zo...die willen dan ineens de aandacht naar henzelf trekken...:-) makkelijk, daarmee laten ze ons met rust!
Ik plan eigenlijk heel veel en ik stel het dan wel voor aan mijn verloofde die (gelukkig) meestal akkoord gaat...hij vindt het schattig dat ik er zo kan in opgaan :-).
Dat is het belangrijkste...en wat de rest van ouders, schoonouders, familie en vrienden denken...I don't care!! :-)

Dus...niks van aantrekken gewoon je ding doen!
Wij betalen ook bijna alles zelf (mijn jurk is cadeau van mijn ouders en het kostuum van mijn verloofde is door zijn mama gesponsord) dus het is wel makkelijk om dan onze eigen zin te doen...:-)

groetjes!

Lindsay
14-8-2012
 Meld misbruik19-6-2012 16:50:38

Hey Sara

Inderdaad!!! Echt irritant!!

Ik vroeg raad aan mijn getuige over welke kleur envelop ik zou nemen voor de uitnodigingen en kreeg dat dan terug in mijn gezicht op mijn vrijgezellen.
Dat ik een bridezilla was en dat het echt niet te doen was met mij :s

Als dat al een bridezilla is :s

Probeer er je zo weinig mogelijk van aan te trekken!

Groetjes

virginia
5-1-2013
 Meld misbruik19-6-2012 19:38:12

Hehe, zeer nuttig topic, dit! Even alle frustraties eruit!
Tja, mij vonden ze een bridezilla omdat ik op dit moment de zaal, de kerk, de fotograaf, de dj, het eten en het kleed heb gepland. Dit, terwijl ik "pas" 5 januari trouw. Blijkbaar vinden mensen dat ik er veel te vroeg bij ben. Tja, ik heb nu eenmaal graag eten en een kleed op die dag... ^_^
I don't care. Ik ben er dan toch van overtuigd dat het op de grote dag goed zal gaan, dat alles geregeld is. Wacht maar als het aan hen is! =D

cindy
22-9-2012
 Meld misbruik19-6-2012 20:51:28

Klinkt allemaal zo bekend,zelfs als je iets heel simpel vraagt,zeggen ze al dat je een bridezilla bent,hebben die mensen al eens naar Vitaya ( Bridezilla's) gekeken?
Dan zouden ze het verschil wel kennen.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik19-6-2012 21:12:04

Goh dat noemen ze dan 'jaloezie' ofzo. Het is toch doodnormaal dat je volop bezig bent met uw trouw en dat je wil dat alles goed zit. Dat heeft iedereen toch. Het zou maar erg zijn van niet. Vroeger hoorde je het woord 'bridezilla' amper en nu spreken ze van niets anders. Gewoon niets van aantrekken!

Dorien
13-7-2012
 Meld misbruik4-7-2012 12:30:21

Komt me bekend voor, zit in hetzelfde schuitje :'(

Gisteren bvb liep ik mijn schoenen nog eens in , het zijn peeptoes en net aan mijn nagelriemen snijden ze verschrikkelijk hard in waardoor het heel erg veel pijn doet, ik ben beginnen klagen dat ik geen schoenen ga hebben voor de trouw enzo, dan krijg ik meteen 'bridezilla' naar mijn hoofd geslingerd, zelfs door mijn vriend.Ze bedoelen dit om te lachen wel, maar het kwetst toch, vooral omdat ik vol stress zit en alles alleen mag doen, maarja 1 oor in en het ander uit zeker ?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...