Terug naar overzicht
Bij ons zijn er niet echt afzeggingen voor het dessertenbuffet, allé, toch niet in die mate dat we ze er nog voor de hele avond kunnen bijnemen.Een vriendin van me die vorig jaar trouwde had achteraf ook wel dezelfde bedenking, enkele afzeggingen en achteraf gezien had iedereen evengoed de hele avond kunnen komen... maarja, eerst een utinodigiing voor dessertenbuffet en nadien bellen om te zeggen je mag toch de hele avond is ook maar raar :p
Zou ik ook maar raar vinden. En anderzijds... mensen die nu niet kunnen komen naar het dessertenbuffet, maar dan horen dat de anderen toch heel de avond mogen komen. Kan ook vervelende reacties opleveren.
Ik vind dat je dat wel zou kunnen doen als er nog veel afzeggingen komen voor bv. het avondeten. Als je alleen zou afzeggen omdat het een dessertenbuffet is en vervolgens beledigd omdat anderen nu een hele avond mogen komen, dan lijk je mij toch maar een vreemde gast te zijn. Een trouwfeest is toch meestal ook een oefening in je budget in evenwicht houden dus als er onverwacht meer ruimte komt...
Ik heb het ook nog geweten dat er niet veel gasten waren voor het dessertbuffet. Dat was daar geen probleem. Wij waren met een bende collega's uitgenodigd voor het avondfeest. Er was één "minder dichte collega" met partner die achterkwam voor dessertbuffet. Aan de collega-tafel was er voor hen plaats voorzien zodat ze bij ons konden komen gaan zitten. Ze vonden dat geen probleem.Er waren meerdere "minder-dichte-collega's" uitgenodigd maar er was maar 1 koppel die kon komen.Hopelijk begrijp je het, het is misschien wat verwarrend geschreven.Voor ons eigen trouwfeest zijn we afgestapt van de "dessert-gasten", die mensen vragen we voor de receptie in de namiddag. De reden is ook omdat de receptie een stuk goedkoper is dan het dessertbuffet. Nuja, dat is onze keuze.