Nu Online
Momenteel zijn er 305 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aaaargh schoenen!!!

22-6-2012 10:52:39
Hoi allemaal,

ik heb satijnen schoentjes gekocht van Rainbow Club en ben er eigenlijk al sinds de aankoop over aan het twijfelen. Ik zit er mee in dat die satijnen schoentjes zo snel vuil gaan worden en ik heb die schoenen gekocht op een zeer koude dag met 'smalle voeten' maar als ik ze thuis op een warme dag aandeed waren ze precies toch aan de kleine kant. Ik had gelezen dat om te helpen inlopen je er natte sokjes kon in dragen. Ik heb dus wat wakkige (zeker niet meer nat) witte sokjes aan gedaan en heb er twee uur mee aan mijn bureau gezeten en was eigenlijk helemaal vergeten dat ik ze aanhad. Toen keek ik naar mijn schoenen => watervlekken. Ik dacht dus al weer dat ik het helemaal verprutst had. Nu, ik heb ze laten drogen en je ziet het eigenlijk bijna niet meer, behalve met fel licht zie je een iets donkerdere verkleuring. Nu zit ik dus met een dilemma
- niets doen en ze gewoon dragen, want je ziet het bijna niet en die schoenen zullen na een paar uur toch helemaal vuil zijn
- proberen die kringen weg te krijgen, maar heb geen idee met wat?

ik ben totaal geen schoenenpersoon, dit is dus het lastigste deel van mijn outfit :D

Shibby
3-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 931

ruth
15-9-2012
 Meld misbruik22-6-2012 11:08:54

Oei, dat is niet goed!
Ik heb maat 41 en de 41 van Elsa (idem aan jouw merk) is me te klein.
Mijn geweldige bruidsjurkontwerpster heeft me ook gezegd met ietwat vochtige sokjes, maar zeker geen natte dan krijg je vlekken (heb ook met kant).
Ik ga ze nr de schoenmaker doen en op de lijst laten zetten, halve maat zou moeten lukken zei deze. (uitzetten)

ik weet niet of je de vlekken kan verwijderen, ik zou eens bellen nr een schoenmaker...

groetjes

ruth
15-9-2012
 Meld misbruik22-6-2012 11:10:03

Er was voor mij geen grotere maat van die schoen die ik wilde (even vergeten te zeggen), dus ik zit met een krappe schoen, ik ga de raad volgen van m'n bruidsjurkontwerpster en ze ook nr de schoenmaker doen (zoals hierboven vermeld).

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik22-6-2012 12:09:05

Hey Sibby,

Misschien werk je met een thema kleur en kan je de schoenen nog laten verven,ik weet dat dit merk dat doet. Dacht voor ongeveer 40€..

Succes!!

Marijke
6-7-2012
 Meld misbruik22-6-2012 12:23:36

Ik heb ook schoenen van de rainbow collectie, model 'carmen', normaal heb ik 36, hierin 36.5 want 36 was krap, bij mij sneden ze enorm aan m'n hielen, 'k heb vanalles geprobeerd, sokjes voor in pumps, was niet goed, hielbeschermers bij de apotheek, ook niet goed, nu heb ik in Brantano zo'n flesje schuim gehaald, shoe stretch en na 10 min dragen zaten m'n schoenen reeds goed, vind het een echt wondermiddel!

Je kan je schoenen idd achteraf laten verven, tegen mij zeiden ze dat dit me 50€ zou kosten, weet niet of ik het ga doen, de schoenen zelf hebben me ook al 140€ gekost.

Ik denk als niemand het weet dat het ook niet zal opvallen die plekken, je weet het dus valt je oog er extra op.

Groetjes Marijke

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik22-6-2012 12:42:05

Heyhey,

Dat van de vochtige kousjes hebben ze tegen mij ook gezegd maar ze hebben er wel letterlijk bijgezegd dat dit enkel mocht indien je leren schoenen hebt want bij satijnen heb je zowiezo kringen! Hoe je ze kan wegkrijgen, weet ik spijtig genoeg ook niet...

Ik zou inderdaad ook advies inwinnen bij de schoenmaker.

Groetjes!

Evelien

deddy
15-9-2012
 Meld misbruik22-6-2012 13:42:42

"Sassi" helpt om satijnen schoenen (ook gekleurde) terug zuiver te krijgen.
Is te verkrijgen in de rode Delhaize en is een soort van textielreiniger.

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik23-6-2012 8:25:52

ik had ook rainbow schoenen (heb ze laten kleuren). achteraf gezien, zou ik het nooit opnieuw doen. die schoenen op zich hebben me al 185 euro gekost en dan nog zooltje en hielstrips (tegen pijnlijke hielen en tegen het schuiven) en dan vergeet ik nog de 100 paar nylonkousen en de korte sokjes die ik geprobeerd heb om mijn schoenen draagbaar te maken.

eerst waren ze te krap en heeft mijn oma er krantenpapier in gedaan en dan een vochtige doek (geen kringen te zien) en zijn ze uitgezet, maar nu slokte ze uit en slipte ik.
uiteindelijk is het met de hielstrips en het zooltje gelukt.
ik heb ze kunnen aanhouden tot aan het avondfeest (maar door de fotoshoot waren ze wel kapot, was door een houten plank aan het water geslipt en de stof van de hiel is er volledig af.
Maar ach ze waren mooi, maar zou het nooit zo opnieuw doen

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik23-6-2012 8:44:16

Bedankt voor alle tips.
@Caroline, ik heb hetzelfde gevoel, ik vind ze echt mooi, maar ze zitten aan de hiel eigenlijk niet zo comfortabel als je ze wat langer aanhebt en ik zal ze na 3 augustus waarschijnlijk nooit meer dragen. Is wel jammer, maar ach, ik was zooo blij dat ik eindelijk mooie trouwschoenen in juiste kleur had gevonden :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...