TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Silke
4-5-2013
|
23-6-2012 10:49:52
Ik heb daar ook al over zitten nadenken. Als ze voor de rest bijna niemand kennen dan zou ik met partner aanraden maar zoals uw collega's kennen elkaar wel, die zou ik zonder partner vragen.
|
|
Shibby
3-8-2012
|
23-6-2012 10:52:55
Als niemand van je collega's al een opmerking heeft gemaakt over 'ah,en mag mijn vriend dan ook meekomen' dan zou ik het voor je collega's zo laten. Die prof zou ik dan maar gewoon zijn vrouw laten meebrengen. Ik heb ook een aantal collega's gevraagd, maar niet iedereen daarvan heeft een partner. Zij hebben samen beslist om zonder hun partners te komen en er een toffe avond onder hen van te maken. De collega's van mijn vriend zijn wel uitgenodigd met partner. Hij is leerkracht en we zien de partners wel tamelijk vaak op schoolfeesten, personeelsfeesten en andere activiteiten.
|
|
Elke
3-8-2012
|
23-6-2012 11:34:03
Volgens mij veronderstel je bij een huwelijk automatisch dat je met je partner uitgenodigd bent. En een prof gaat typisch een uitnodiging maar half lezen. Dus je moet overduidelijk zijn, ook naar alle collega's toe. Als je hebt gekozen om enkel collega's zonder partner uit te nodigen, dan vind ik dat je achter die beslissing moet staan, en dat er bij zeggen bij het afgeven van de uitnodiging. Ik was eens op een feest van een collega waarbij het onduidelijk was of het met partner was, sommigen hadden hun partner spontaan (zonder zich daar vragen bij te stellen) meegenomen, anderen hadden gaan vragen of die mee mocht, en nog anderen hadden de partner braaf thuis gelaten omdat ze dachten dat het niet de bedoeling was. Dat was erg raar (ik was één van diegene die de partner thuis gelaten had) en eigenlijk vond ik dat wel heel jammer, want ik miste mijn vriend toch wel. Het was anders geweest als gewoon niemand van onze collega-groep zijn partner mee had.
|
|
Caroline
12-5-2012
|
23-6-2012 13:46:27
ik heb dat ook voor gehad, en achteraf maar door gehad dat mijn collega bedoelde dat ze haar partner ging meebrengen, heb dat vriendelijk gezegd dat het enkel de collega's waren, ze maakte er geen probleem van.
de anderen hadden het door aan de envelop, doordat er enkel de naam van de collega op stond.
|
|
Evelien
1-9-2012
|
23-6-2012 15:20:47
Hier heb ik de collega's met 1 uitnodiging per dienst uitgenodigd met het idee van "dan zullen ze wel snappen dat het enkel zij zijn en niet hun partner" aangezien ik 40 collega's heb en het er anders ineens 80 zijn, maar toch heb ik al de vraag gehad... Heb dan ook maar gezegd dat het normaal enkel de collega's zijn die gevraagd zijn. Voor een avondfeest zou ik zelf ook verwachten dat het zowiezo met partner is, maar voor een receptie in de namiddag van 1.5u niet.
Groetjes!
Evelien
|
|
Stefanie
15-9-2012
|
23-6-2012 18:31:35
De collega's van mijn vriend worden uitgenodigd op het avondfeest en zij worden met partner uitgenodigd. Dit is een hechte groep vrienden (en dus niet gewoon 'de collega's') die bijna wekelijks samen afspreken om iets te gaan drinken en elkaar uitnodigen voor een verjaardag en daar zijn de partners dan ook meestal bij.
Bij mijn collega's ligt het iets anders. Dit zullen al mijn vrouwelijke collega's zijn (omdat wij een aantal keer per jaar samen iets gaan eten) + mijn directe baas + hogerstaande baas + enkele andere collega's waarmee ik in dezelfde ruimte zit en ze dus niet kan uitlaten. In totaal gaat dat over zo'n 15 collega's, enkele daarvan zijn single. Omdat de meeste van die collega's rond het Brusselse wonen (toch zo'n 40-45km van waar ons feest is) en 1 van de bazen zelfs een dik uur zal moeten rijden om naar de receptie te komen, dacht ik om iedereen met partner uit te nodigen. Ik weet dat die mensen graag naar de receptie zullen komen en ook al is het maar voor anderhalf uur, ik vind het een beetje ambetant om die mensen zo ver te laten rijden en dan nog alleen te moeten komen.
|
|
Kristien
1-9-2012
|
23-6-2012 20:19:26
Bedankt allemaal! Het komt er dus op neer, dat je dat per situatie moet bekijken :p en niet moet beginnen te twijfelen, want het kan toch nooit voor iedereen goed zijn.. Dus in die zin, hadden we dus in eerste instantie (en weloverwogen) de juiste keuze gemaakt. Maar toch, ik ga blij zijn als het gedeelte van de uitnodigingen en bevestigingen achter de rug is hoor! :-)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|