TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lauren
15-9-2012
|
24-6-2012 21:11:58
De collega's van mijn schoonmoeder blijkt nu om 30 personen te gaan...(die effectief gekomen zijn naar de trouw van mijn toekomstige schoonbroer)
|
|
sanne
25-8-2012
|
24-6-2012 21:29:56
Ik begrijp je. De dag draait om jullie, dus wil je ook samen zijn met mensen die belangrijk zijn voor jou. Iedereen doet hier en daar wel een toegeving om de vrede te bewaren maar bij jou gaat het echt wel om veel personen. Ik zou, zeker als jouw toekomstige er ook zo over denkt, echt wel op mijn strepen staan. Je moet je nog goed voelen bij je eigen guestlist.
|
|
Bea
6-7-2013
|
24-6-2012 21:33:56
Ik ben ook al naar de receptie gegaan van een dochter van een collega (met partner en kinderen zelfs.) Al mijn collega's waren er ook. Zij vertelt wel heel veel over haar kinderen en ik had de dochter ook al meerdere keren gezien ...Toen vond ik dat zelf niet gek maar nu ik zelf trouw zou ik ook geen horden mensen willen die ik nog nooit heb gezien of van gehoord en begrijp ik je wel. Mijn ouders zijn al lang op pensioen en hebben geen verlangens over mensen uitnodigen, ze betalen ook wel niet (we wonen ook al lang samen ). Misschien kan je aanstaande het gesprek aangaan dat hij tenminste haar gasten moet kennen (van zien of horen) en jullie het liever wat kleinschaliger willen...Veel succes met deze evenwichtsoefening!
|
|
Heidi
7-7-2012
|
25-6-2012 8:49:32
Mijn mama speelt ook volleybal, zij komen ook naar de eerste receptie(15 personen). Mijn mama haar collega's komen ook met 30 naar de eerste receptie. Grootste verschil is, ik speel zelf ook volleybal en ken al mama haar team-genoten al 26 jaar (en ik ben 26 jaar :) ), mijn mama werkt op een school waar ik naar school geweest ben, dus ik ken ook die collega's...
|
|
Sofie
|
25-6-2012 11:42:36
Bij ons ging het om mijn ouders die maar konden blijven uitnodigen en ook nog eens een aparte receptie helemaal konden opvullen. Wij wilden die sowieso niet op onze trouwdag zelf, omdat we dan de dag te vol gingen hebben en niet meer echt zouden kunnen genieten. Uiteindelijk is die receptie er helemaal niet gekomen en daar ben ik best blij om: allemaal mensen die we oppervlakkig kennen en waarmee het dan voor ons een paar ongemakkelijke uurtjes geworden zouden zijn (vooral voor mijn man en schoonouders). Dat is op het moment zelf een pijnlijke discussie geweest, maar ik ben blij dat we het niet gedaan hebben. Het zijn per slot van rekening wij die getrouwd zijn en niet mijn ouders... Daar staat wel tegenover dat we op het avondfeest ook vrienden van mijn ouders hebben uitgenodigd, maar enkel mensen waar we wel een band mee hebben (op 1 koppel na waar we blijkbaar niet onderuit konden). In ruil voor het "geen receptie" hadden we dus meer volk op het avondfeest, maar het maakte de dag toch al rustiger.
Denk er dus eens goed over na, zou ik zeggen, ook samen met je aanstaande. En laat hem met zijn ouders overleggen (meervoud, niet mama alleen nemen, je kan maar proberen of je je schoonvader aan "jullie" kant kan krijgen). Maak in elk geval afspraken over wat kan of niet, leg uit hoe jij je erbij voelt etc. Trouwen doe je maar 1 keer, het is een dag die niet terug komt, dus moet je er ten volle van kunnen genieten.
Succes!
|
|
heidi
|
25-6-2012 15:07:20
toen wij huwden vroeg mijn papa of hij zijn vrienden van de wielerclub ook mocht uitnodigen, dit hebben wij dan ook toegelaten... we kenden er een paar mensen van en als we hem daarmee een plezier konden doen (langs mijn kant hadden we niet veel mensen uitgenodigd vanwege ruzie's onderling, mijn man zijne kant was een hele waslijst genodigden aanwezig)...
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|