Nu Online
Momenteel zijn er 370 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Iemand ervaring met baby's op een trouwfeest?!

24-6-2012 21:45:00
Pff ff klaagzangetje... Ons zoontje (nu 10 weken) zou op onze trouwdag (4/8) s avonds bij de onthaalmoeder gaan logeren... Nu had ik haar vorige week gevraagd als dit nog steeds kon, want dan zou vanaf midden juli al enkele dagen gaan voor te wennen. Nu moet ze de 3e naar een huwelijk in Barcelona en ze komen de 4e ergens terug.. Hij kon dan wel gaan, maar dat zag ik niet meer zitten. Aangezien zij waarschijnlijk zelf stik kapot gaan zijn en ik dan zelf niet op mijn gemak ga zijn als ik hem daar breng. Nu gaan we hem op ons feest houden... Want natuurlijk iedereen die we vertrouwd en die hij kent is op ons feest. Maar hoe hij zich dan gaat gedragen, kan hij daar slapen in de drukte,.... Baart me toch wel wat zorgen! Of nog een andere oplossing zoeken iemand ideeën?

Kelly
4-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 729

Ine
4-8-2012
 Meld misbruik24-6-2012 22:00:12

Hey

ik trouw op dezelfde dag en wij gaan onze kindjes (dan 3.5jaar en 6 maanden oud) bij ons houden. We geven een receptie en avondmaal maar niet echt een dansfeest. Naast onze zaal kunnen de kindjes slapen en er is babysitdienst van de zaal die we kunnen raadplegen.... maar wij zorgen dan zelf wel voor onze kindjes. We nemen ze dan ook mee naar huis want ik wil niet dat ze elders gaan slapen (de gasten drinken toch alcohol op een trouwfeest en ikzelf drink niet dus ...).Eens zij slapen is dat ok he! Als je ze liever toch elders brengt, kan je dat nog doen. Maar ik zou dan constant aan hen denken en dat is ook niet de bedoeling van een trouwfeest ... alle dat je je zorgen maakt om je kindjes he. Daarom dat wij ze bij ons houden. Dat kiest iedereen zelf een beetje natuurlijk....

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik24-6-2012 22:21:21

wij hebben een zoontje dat dan 11 maanden zal zijn en beginnen vroeger aan het avond gedeelte. onze openingsdans zal normaal rond 21u zijn zodat hij nog goed wakker is (thuis gaat hij normaal slapen rond 21u a 21u 15) en die dag mag het wel is wat later zijn . ook gaan we die week ervoor zijn ritme stelselmatig wat verlaten (met 10 a 15 minuutjes) zodat dit niet of nauwelijks opvalt. op deze manier kan hij er langer tegen.

in de namiddag en voormiddag zorgen wij ervoor dat hij een goed dutje kan doen (rondwandelen, rondrijden helpt bij hem heel goed )

ook nemen we het reisbedje mee. we hebben ook gevraagd aan iemand waarvan we weten dat ze niet lang gaat blijven of ons zoontje mee met haar naar huis mag

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik24-6-2012 23:15:23

Ik zou in ieder geval al eens vragen bij de zaal of er ergens een ruimte/hoekje apart is waar hij kan slapen. En aan iemand vragen om hem wat in het oog te houden, want als je daar zelf telkens moet gaan kijken, kan je misschien minder genieten van je eigen feest...
Veel hangt denk ik af van hoe hij zelf is, of hij bijvoorbeeld makkelijk slaapt op vreemde plaatsen. Maar op zich denk ik dat het geen probleem hoeft te zijn.
Hou ook wel rekening met de volgende ochtend. Als het feest doorgaat tot in de vroege uurtjes, zal je waarschijnlijk nog lang niet uitgeslapen zijn op het moment dat je zoontje wakker wordt en eten + aandacht wil...

virginia
5-1-2013
 Meld misbruik24-6-2012 23:24:01

hey!

Bij ons zijn er erg veel kleine spruitjes voor 't moment en we zitten met hetzelfdfe probleem als jij, iedereen die de kindjes kent zal erbij zijn op het feest.
Mijn metekind (10 mnd), zijn petekind (10 mnd), zijn babyzus (1,5 jaar), mijn nichtje (5 mnd) en dan nog enkele kleine kindjes.
Ik heb hiervoor iemand die ik nog ken van mijn opleiding, en die nu een aantal jaar in de kinderverzorging werkt, gevraagd als 'nanny' die avond. de kinderen komen dus gewoon mee naar het feest. er is een kleine kamer waar ik een aantal bedjes zal voorzien en de 'nanny' kijkt deze avond naar de kindjes. ze legt ze te slapen en waakt over de babyfoontjes. op die manier zijn de kleintjes er toch bij, staan ze op de foto's en vieren ze mee maar kunnen ze toch ook lekker slapen als het nodig is. de ouders hebben op die manier ook een iets 'zorgelozere' avond.
een aantal jaar geleden werd mij dit zelf gevraagd en was ik nanny voor drie baby's op een avondfeest en dat was echt dik in orde. heb toen zelf gemerkt wat voor een gemak dat was voor de oudertjes.

Groeten! x

virginia
5-1-2013
 Meld misbruik24-6-2012 23:26:29

trouwens, toen ik zelf dat 'jobke' deed nam ik de drie kinderen na het avondmaal mee naar huis. ik kreeg de sleutel van het bruidspaar en stopte de kinderen in bed, bleef toen slapen in de logeerkamer. 's ochtends zorgde ik voor de kinderen en ging er toen in de voormiddag mee naar de speeltuin zodat het bruidspaar kon uitslapen. het is maar een idee! x

Kelly
4-8-2012
 Meld misbruik25-6-2012 9:28:46

Bedankt voor de vele reacties!! Toch wel wat geruststellend! Op dit moment slaapt hij overal perfect dus hopen dat dit zo blijft! Ik ben er zeker van dat ikmeer kan genieten als hij er bij, zodat ik weet dat alles ok is. Er is ook genoeg volk dat op hem kan letten als ik op de dansvloer sta ;) Merci!

Kelly
11-8-2012
 Meld misbruik25-6-2012 18:14:33

Hey,

wij trouwen een weekje later op 11 augustus.
Ons dochtertje zal 17 maand zijn op dat moment.
Natuurlijk is ook bij ons iedereen op het feest waar ik ze aan toevertrouw.
Bij ons is het wat afhankelijk van de toestand van mijn verloofde zijn grootvader.
Er is een jaar geleden ALS vastgesteld zijn fysieke toestand gaat razendsnel achteruit.
Hij heeft bij alles hulp nodig. Grootmoeder helpt hem voor alles.
We hopen dat hij zal meekomen naar de feest, maar aangezien hij vrij beschaamd over zijn toestand vrees ik ervoor.
Grootmoeder zei eerst dat ze dan gewoon thuis bleef bij hem en dan zou ons Isolde gewoon daar gaan slapen. Dan zou mijn mama ze naar daar voeren als ze moe was en ik haar bedje leggen.
Maar grootmoeder zou nu toch graag op het feest aanwezig zijn, en als grootvader het ziet zitten komt er een thuisoppas van de mutualiteit.
Isolde zal dan in een apart stukje van de zaal slapen (als ze dat wil) in haar reisbedje. En zal dan meegaan met de eerste die naar huis gaat die avond (van de dichte familie).
Een vriendin van mij is trouwens uitgerekend voor 15 juli en zal borstvoeding geven, zei brengt haar baby'tje gewoon mee en legt het ook daar te slapen.

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...