Nu Online
Momenteel zijn er 278 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dat doe je toch niet?

26-6-2012 8:27:13
Hey bruidjes,

even de teleurstelling van mij afschrijven. Ik droomde van een groot feest met een fijne en vooral lange dansavond:-). We nodigden meer dan 150 personen uit en de bevestigingen kwamen vlotjes binnen. Ook mijn collega's nodigde ik uit, één voor één kwamen deze af met het ene (slechte) excuus na het andere (van het is bal in de buurt tot ik kan niet want mijn volwassen zoon heeft verlof dan...)dus van de 20 personen komen er uiteindelijk 4... een aantal hebben gewoon zelfs niets gezegd. Goed dat weten we dan ook weer en dat waren nu niet speciaal mensen die ik er ABSOLUUT bij wou dus... Gisteren was onze deadline om het aantal personen door te geven aan de zaal die voor het avondfeest en het dansfeest/dessertenbuffet kwamen... gisterenavond kwam er al een berichtje binnen sorry IK (terwijl ze met 2 handen bevestigd) zal er niet kunnen zijn(maar ze komen dus alle twee niet), ik moet waarschijnlijk toch werken...
Nu moet je weten dat we dat zelfde koppel zondag (de dag ervoor dus) nog hadden gezien op een feestje dat zij gaven, ipv dat dan te zeggen ( of hadden ze misschien schrik dat we dan ook niet meer zouden komen of geen cadeau zouden geven?) we zijn twee jaar verloofd, in april werden de uitnodigingen verstuurd voor 1 juni diende er te worden bevestigd. Mensen wisten lang op voorhand dat we gingen trouwen

en vanmorgen dus opnieuw, belt er nog iemand af omdat die als vrijwilliger op een werklijst staat... een week en half voor de trouw, dat doe je toch niet????? en dat zijn bovendien dan vooral mensen die zelf nog niet zo heel lang gehuwd zijn...

ik ben op dit moment behoorlijk down van de meer dan 150 blijven er uiteindelijk dus nog 128 over... op dit moment heb ik zelfs zin om alles gewoon af te blazen... want er zijn personen die wel hebben gezegd dat ze komen, maar als ik naar vraag, krijg ik geen antwoord terug of ze nu effectief gaan komen... dus ik vrees dat er volk zelfs gewoon niet gaat komen opdagen

Jessica
7-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1603

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik26-6-2012 8:44:34

das idd ni leuk! ik zou zo snel mogelijk de zaal contacteren dan vermeidt je extra kosten, bij ons mag je nog wijzigen de week zelf en dan moet je er niet voor betalen.

wij hebben nog erger voor...
ook 2 jaar verloofd vorig jaar ook op t elk familiefeest gezegd iedereen heeft het in zen agenda genoteerd van mijn familie komt nog niet eens den helft! die gaan liever naar suikerrock of naar de course! en de excuses van die niet komen zen heel flouwkes over 't algemeen! we hadden 230 personen uitgenodigd...155 hebben bevestigd!

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik26-6-2012 8:45:45

Inderdaad vrij jammer, maar als de mensen de moeite niet willen doen om te komen is het een teken dat ze er niet bij horen! Alle mensen die jou en je partner oprecht graag zien of er echt bij willen zijn doen wel moeite! Dus zal het nu iets kleiner feest zijn qua mensen maar wel allemaal met mensen die er echt bij willen zijn!! dus geniet daar van! Focus je op,de mensen die er zijn! Normaal zou je ook nog feestzaal kunnen verwittigen eh dat er wat mensen nog afgezegd hebben... het is nog meer dan week... En nog positief iets: al de mensen die niet komen is geld uitgespaard! ;-)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik26-6-2012 8:45:58

Hallo Jessica,

Ik denk dat 128/150 zeker niet 'slecht' is...
Wat bevestigen betreft...onze uitnodigingen zijn meer dan een week de deur uit en wij krijgen amper reactie...als ik soms zelf vraag of ze de uitnodiging goed hebben ontvangen, dan is het 'oh ja, das waar...mooi zene...en we komen'...
Pffff....

Een goeie vriend van mijn aanstaande dacht dat we in augustus trouwden, hij en zijn vrouw zijn op vakantie als wij trouwen! Ale hopla...-2...

Wij zitten momenteel nog aan 112/120 gasten...maar het totaal interesseert me zo niet...ik zou liever wat meer enthousiasme voelen bij diegene die uitgenodigd worden!!

Dus, ik snap je wel...maar probeer er gewoon een fantastisch feest van te maken met de mensen die er zijn!!

groetjes!

Sandra

Nathalie
14-7-2012
 Meld misbruik26-6-2012 8:46:19

hey Jessica,

ik begrijp de frustratie. Bij ons hebben sommige van wie we niet gedacht had dat ze zouden komen heel enthousiast en vlug gereageerd dat ze zouden komen.
Andere die we er zeker bij hadden gewild hebben dan afgezegd.
We trouwen natuurlijk in de congés hé.
Trek het je niet te veel aan, de mensen die er zullen zijn, willen er echt zijn en gaan zeker sfeer maken.
Laat het los en denk aan de leuke dingen.

Jontje
20-7-2012
 Meld misbruik26-6-2012 9:05:04

Ik ken dit gevoel.
Wij hadden meer dan 35 koppels vrienden uitgenodigd.
Dus in totaal zou er zo'n 70 personen jeugd geweest zijn van vrienden, waardoor het een leuk avondfeest en dansfeest zou kunnen worden.

In januari vroegen we aan iedereen hun adres via mail en facebook met daarbij onze trouwdatum erbij en het uur voor het avondfeest al.
Iedereen reageerde toen positief en ze zouden zeker komen en al verlof ervoor nemen.

Wij versturen ons uitnodigingen begin mei, en einddatum voor bevestiging is bij ons 1 juli.
Nu van de 6 koppels van ex klasgenoten en vrienden van mij schiet er nog maar 1 koppel over.
Dan gemeenschappelijke vrienden ook nog maar 4 koppels van de 10.
En de overige zijn vrienden van mijn verloofde en daar hebben we nog maar 3 bevestigingen van binnen!
En degene die afzeggen zijn ook met de domste excuses.

Dus ik vind het ook enorm erg dat onze vrienden het zo laten afweten...
Heb er ook al enorm met ingezeten.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik26-6-2012 9:29:20

Ik begrijp uw teleurstelling. Probeer er toch een heel leuke dag van te maken met de mensen die wel willen komen. Het is beter met 120 mensen die heel enthousiast zijn over uw trouw dan 150 mensen en 30 mensen die met een lang gezicht zitten. Trek het u niet aan en amuseer u gewoon met de mensen die jullie wel graag hebben. Nog veel succes! Silke

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik26-6-2012 11:33:55

Ale seg! Ik word er zelfs gek van in jouw plaats! Bij ons komt een deel uit Parijs, geen idee wat hun gewoontes of ervaringen zijn maar ik heb duidelijk gemaakt aan alle gasten dat als ze bevestigen voor de datum dat dat ook definitief is tenzij er een geldige reden is! Ik ga niet betalen voor lege tafels! Bij een vriendin van mij waren er een 20-tal mensen de dag zelf niet komen opdagen! Zo erg voor haar want een hele tafel was leeg en die moest ze wel betalen. Raar detail: sommige waren naar de ceremonie gekomen en zijn daarna gewoon vertrokken! Wat een mentaliteit seg! Bij ons komen de bevestiging heel vlot binnen en tot nu toe ben ik er wel gerust in, maar die mensen in Parijs baren me wat zorgen want ik heb ze zo weinig contact mee... Och jah, stress stress stress! Dus probeer nog eventjes te genieten van die laatste twee weekjes als ongetrouwd vrouwtje en denk vooral niet aan het ergste (mensen die niet komen...) Groetjes!

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik26-6-2012 11:48:00

om da laatste te vermijden hebbe wij afzonderlijke uren op onze uitnodiging gezet ;-)
zodat de mensen konden kiezen wanneer ze kwamen (vanaf de viering + receptie of vanaf den dessert)

ze moesten dat zo ook doorgeven zo kunnen wij da perfect doorgeven aan de zaal

Tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik26-6-2012 12:05:14

Troost je! Hier net hezelfde! 164 genodigden, waarvan 130 komen!

En dan wetende dat we al save the date kaartjes stuurden enzo, dus de mensen het al langer wisten wnn we trouwen!
En een neef van mijn vriend plant nu domweg de doop van zijn zoon (die in februari geboren werd) op dezelfde dag... Alé dat excuus gebruikt hij toch! Hierdoor komen aan vaders kant van mijn vriend maar 6 mensen!
Echt grof!

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik26-6-2012 12:08:13

Jessica,

Ik vrees dat je je er zal moeten bij neerleggen. De mentaliteit van de mensen maakt soms hele vreemde kronkels!
Zo hebben we mensen die de dag ervoor "zonder reden" (...er is iets tussen gekomen...) de dag ervoor afzeggen, en andere zelfs de dag zelf! Ook eentje die bevestigde voor de receptie die gewoon niet gekomen is. (hiertussen zit ook een collega waar ik elke dag mee moet verder werken)
Voor de rest viel het bij ons wel mee, maar maak er jou niet meer druk in, dat heeft geen zin. Onthoud gewoon hoe mensen gereageerd hebben en maak voor jezelf uit wie belangrijk is/blijft in de toekomst, maar laat je feest hierdoor niet bederven, dat zijn ze absoluut niet waard.
Geniet met de aanwezigen, pech voor diegenen die het missen .

Groetjes,

sofie
21-7-2012
 Meld misbruik26-6-2012 12:37:21

hallo.
hier idem, word er ook een beetje depri van. van de 183 genodigden zit ik nu nog maar aan 151. Ze hebben nog tijd om te verwittigen tot 1 juli. (er moeten er nog een 20tal bellen)
probleem is dat vanzodra wij onder de 150 gaan, wij een boete moeten betalen van 750.
niet leuk
groetjes sofie

Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik26-6-2012 12:50:36

Hey iedereen,

Bedankt voor de bemoedigde woordjes, jullie hebben allemaal gelijk. Maar het van mij afzetten is niet makkelijk... Hopelijk komt bij iedereen alles goed, en als er nu niemand meer afbelt dan ben ik nogwel best tevreden... Ik duim voor de andere dames mee dat iedere genodigde

Serena
25-5-2019
 Meld misbruik26-6-2012 12:59:22

ik heb vanmorgen ook telefoon gehad van mensen die bevestigd hadden en nu in ene keer er toch een maar daagjes tussenuit gaan en is net volgend weekend. bij ons weten ze het ook al meer dan een jaar.. had onze aantallen al moeten doorgeven maar zal dan nog maar eens bellen om het te wijziging! en wat je collegas betreft, dat heb ik ook aan de hand maar dan zijn het mijn excollegas. ' we gaan er een feestje van maken dit dat' uiteindelijk heb ik ze zelf alle 20 nog kunnen contacteren om te vragen als ze komen, ze hadde allemaal een flauw excuus jammer.. maar ik trek het me niet aan het zal fijn feest worden! met of zonder hun! Groetjes serena

Jamba
22-9-2012
 Meld misbruik26-6-2012 13:13:13

ooh wel jammer natuurlijk. Maar zoals al gezegd geweest is, die mensen heb je er dan maar beter niet bij ;)
Wij nodigen maar een heel klein aantal uit (40-tal) dus hoop wel dat de meesten dan wel komen.
Sofie in jouw geval zou ik gewoon sowieso 151 doorgeven aan de zaal, komen er minder dan kan je nog zeggen de dag zelf dat ze gewoon niet zijn komen opdagen? Allez seg 750 euro betalen omdat je onder de 150 , straf is dat.

Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik26-6-2012 15:06:43

hey, is idd niet leuk. maar is jammer genoeg realiteit. ik heb zelfs goede vriendinnen gehad die vrijgezellen georganiseerd hebben voor mij, en laaiend enthousiast waren over mijn trouw, ze gingen naar de kerk en het feest komen. uiteindelijk ging de kerk niet lukken maar naar het feest gingen ze komen. toen ik er niks van hoorde dacht ik van ja die gaan er van uit dat ze al bevestigd hebben. uiteindelijk zelf moeten bellen om te horen dat geen van hen naar mijn trouw kwam. en daarna ook nooit echt interesse in getoond. en ja hoor ik heb het overleefd en heb een super mooie trouwdag gehad...
probeer het je zo min mogelijk aan te trekken! en ja ik weet dat dat moeilijk is

sophie
14-7-2012
 Meld misbruik26-6-2012 19:03:26

Hier ook hetzelfde. 140 uitgenodig en uiteindelijk 113 man dat komt. Hier zijn het allemaal mijn 'zogenaamde vrienden' uit de wijk die hun kat sturen. Ook met de stomste excuses eerst. Weet je wat ik al wel heb ondervonden? Dat je trouw alleen maar voor jezelf superbelangrijk is en dat veel mensen dat maar normaal vinden dat ze pas op het laatste wat laten weten. Maar o wee als je dat bij hen zou doen. Sorry stress begint in te kicken hihi. Maar probeer het je inderdaad zo weinig mogelijk aan te trekken. En om het in Bridezilla-termen te zeggen: ooit komt er nog wel een dag dat jij naar een gelegenheid van hen moet gaan en dan weet jij ook wat te doen grrr ;-)

Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik26-6-2012 22:44:14

Hallo daar, Hier een pasgetrouwd bruidje (op huwelijksreis, met de ipad op een terrasje :D). Bij ons hadden er de laatste week nog 2 koppels afgezegd. Bovendien waraen er zelfs mensen die de dag zelf nog hadden afgezegd of gewoon zelfs niet zijn komen opdagen. Ff schetsen: wij hadden smiddags een twee uur- durende receptie en savonds voor het avondfeest een receptie van een uur en daarna diner aan tafel met dansavond. Voor de receptie smiddags had er 1 koppel de dag zelf nog afgezegd, maar die hadden een geldige reden, maar er waren 4 koppels die gewoon niet zijn komen opdagen!!!! En op het avondfeest waren er twee mensen die er niet waren zonder iets te laten weten, waaronder zelfs 'een hele goede vriendin' (heb haar daarnet dan maar vriendelijk van facebook gegooid :) ). En het erge is dat wij niet het enige trouwkoppel zijn bij wie dat gebeurt. In onze familie- en vriendenkring zijn er het afgelopen jaar een paar koppels getrouwd en die hadden allemaal hetzelfde voor... Sommige mensen kennen echt de betekenis van beleefdheid niet!!!! Groetjes van een voor de rest dolgelukkig bruidje vanuit la bella Italia

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...