TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Annelies
4-8-2012
|
27-6-2012 14:35:36
Dag Sara, Hier van hetzelfde, ik zal bij zijn dat onze dag achter de rug is. Wij hadden graag voor onze trouw op reis geweest, maar we hebben besloten om te wachten na de trouw omdat we dan geen "zorgen" meer hebben tijdens onze reis ivm de trouw. Wij zijn meer dan 2 jaar verloofd, en ik vind wel dat het nu mag komen al moet ik zeggen dat het waarschijnlijk wel raar gaat doen om niets meer te kunnen voorbereiden enzo, en vooral omdat je daar nu heel de tijd mee bezig bent. Nuja we zien wel hé groetjes
|
|
Veronique
24-8-2012
|
27-6-2012 14:53:21
En ook hier is het niet altijd veel beter. Al paar keer een craske gehad omdat het me wat te veel werd. Vanalles om aan te denken, afspraken links en rechts, in de weekends gaan kijken voor vanalles, in de week gaan werken, huishouden doen,... en dan... crash.. teveel hooi op men vork he. Maar ik denk dat de meeste onder ons wel eens zo een moment hebben hoor. En geloof me, alles gaat gelijk wa in fasen... Nu gaat het alweer allemaal wat beter. Hebben ook afgesproken om t voorbije weekend en 't volgende weekend eens niets te doen, nergens heen te gaan. Gewoon es in 't stad gaan wandelen, terraske doen, filmke kijken... En ben blij dat we dit eens hebben ingeslast. Ondertussen bij ons nog 57 dagen op de teller, en ik zie er zo hard naar uit, want momenteel kan ik bijna niet anders dan enkel maar aan trouwen te denken, om dan nog maar te zwijgen over de dromen die ik dan nog heb... Maar 't komt allemaal wel goed hoor... Probeer zo veel mogelijk een pauze in te lassen.
Groetjes
|
|
Elisabeth
29-9-2012
|
27-6-2012 15:37:44
Ik begrijp je maar al te goed! Bij mij is het zo'n beetje in perioden: éne moment superveelzin in de voorbereidingen, zeker nu we zo wat meer naar de details kunnen kijken, dan zit ik uren te surfen en te brainstormen (met mezelf, haha) over creatieve ideeën, maar op andere momenten ben ik het ook echt efkes beu. Het is ook echt wel stresserend hé, ik onderschat het soms: vind de voorbereidingen geweldig, maar afgelopen weekend was bijvoorbeeld hectisch tot en met (we wilden de bloemen testen, van bloemist, naar feestzaal, naar kerk, naar mijn ouders thuis, moest allemaal weer heel snel gaan, verkeerd gereden enz - je herkent het vast), en als ik dan een keizware migraine-aanval heb de zondagavond, weet ik toch ook dat het net iets té veel van het goede was. Zoals Veronique zegt is het in fasen dat het beter en minder goed gaat, dus focus je er maar op dat het binnen enkele dagen / weken weer zal veranderen en dat je er snel weer zin in zal hebben, echt waar! Misschien inderdaad een goed idee om even helemaal weg te stappen van de trouw? Bijvoorbeeld in je weekje vakantie: leuke dingen doen met je hubbie-to-be die niets te maken hebben met je huwelijk, zoals vroeger eigenlijk :-) Kan zeker deugd doen! Courage!
|
|
Alessia
7-9-2012
|
27-6-2012 16:20:24
Met nog 71 dagen te gaan ben ik het kots kots kots beu!! (sorry voor de taalgebruik). Ik heb nergens zin in en de trouw interesseert me op dit moment echt NUL! Ik ben nu al 10 maanden aan het plannen en de laatste twee maanden zijn er echt teveel aan. Als ik dan echt enthousiast met iets bezig ben komt er iets tussen of is het manneke niet content en dan zakt de moed me echt in de schoenen. En het weer (dat maar niet stabiel en zonnig wil blijven) ben ik echt futloos en heel erg humeurig (heb dit weekend een verschrikkelijk weekend gehad: combinatie van 'the time of the month', de trouw en commentaar van anderen werd me echt te veel)! Ik ga zo blij zijn als september er komt! Ondertussen hou ik mezelf overeind door deze geweldige forum waar in gelukkig lees dat ik niet de enige ben :) Ik ben dus zo erg nog niet... Groetjes
|
|
Eline
7-7-2012
|
27-6-2012 16:34:51
Na heel druk van start gegaan te zijn, heb ik een paar maanden gehad dat ik echt helemaal niets meer gedaan heb voor de trouw en dat het me allemaal ook niet meer interesseerde :). Wij zijn pas zo'n zes weken voor de trouw weer in gang geschoten, en alhoewel ik een paar doe-het-zelf-projectjes wel graag al afgehad zou hebben, zal het nu nog negen dagen haastwerk worden.
Neem dat weekje dus maar verlof en probeer er toch eventjes tussenuit te knijpen. Een weekje aan zee of in de Ardennen, of in een huis van vrienden die op reis zijn of iets dergelijks hoeft niet veel te kosten he? Je hebt nog veel tijd, sommigen plannen een trouw op een paar maanden, en ik herinner me van een andere post dat je al heel veel af hebt...
|
|
kim
7-7-2012
|
27-6-2012 17:44:41
Hey Sara, ik begrijp je volledig ! :-) Chance dat je toch nog even de tijd hebt hé.. Ik wou alles toch een dikke maand op voorhand klaar hebben zodat ik kon 'genieten' van mijn laatste weken zonder stress, en het is toch nog goed gelukt. De periode van valentijn is mijn schoonvader onverwachts overleden, en toen heb ik toch een dikke maand of 2 geen zin gehad om voor te bereiden. In mei ben ik er terug tegen aan gevlogen en alles is perfect geregeld. Dus neem eventjes rust en plan binnen een maandje verder. Ik ben nog maar 24 en wil ook soms liever thuis in mijn zetelke onder een dekentje liggen dan vanalles anders te doen. Gewoon ervan genieten! ;-) Groetjes, Kim
|
|
Caroline
12-5-2012
|
27-6-2012 20:02:59
raar, ik herken dit helemaal niet. ik vond dat plannen en organiseren echt super leuk! Ben nu aan het terugdenken en niet echt een moment gehad dat ik het beu was.
Misschien een wedding planner, of wat dingen proberen uit besteden
succes, geniet er vooral van, bij mij is het al gedaan en vind het zo jammer
|
|
Silke
6-10-2012
|
27-6-2012 20:13:09
Sarah,
Niet leuk dat het zo stresserend verloopt! Ik ben ook bijna dagelijks met iets bezig, maar vind het plezant! Hebben jullie dan zoveel buitenhuise afspraken ivm de trouw? Probeer eens lijstje te maken met een timing, wie weet helpt dit. Geef eventueel ook iets uit handen aan iemand die je vertrouwt. Zoals vb adressenlijsten opmaken Probeer er toch nog ergens plezier in te hebben! De voorbereidingen moeten ook leuk blijven!
En btw Sarah, deze teller hier telt de schrikkeldag van februari niet mee, dus eigenlijk is het nog 101 dagen! ;-) hehe
|
|
Daphné
21-9-2012
|
27-6-2012 22:44:05
Als ik dat hier allemaal lees begin ik mij echt abnormaal te vinden :) Ik heb echt GEEN last van stress!
|
|
Annelies
10-11-2012
|
27-6-2012 23:28:02
Sara,
Hier klinkt het ook bekend hoor. Ben blij dat er nog bruiden zijn die met momenten die voorbereidingen echt beu zijn. De collega's waartegen ik al zoiets laten vallen had, konden daar precies ook niet in komen. Hier is het vooral de combinatie van het plannen, werk, onze tweeling van een jaar en migraine aanvallen dat het soms allemaal te veel maakt.
Laat voor zover het lukt de trouwdeze week even voor wat het is en plan in plaats wat leuke dingen voor augustus en tegen het eind van de week ziet alles er waarschijnlijk al een pak positiever uit.
Groetjes
|
|
Lauren
15-9-2012
|
28-6-2012 10:08:44
Oef, ik ben niet alleen! Met al die berichtjes van enthousiaste bruidjes zit ik hier bekaf met de handen in het haar. Ik wil gewoon dat mijn trouw over is, gedaan, hup! :p Al die sociale verplichtingen en al die kleine details regelen, ik heb er ondertussen echt schijt aan!
|
|
deddy
15-9-2012
|
28-6-2012 13:10:50
Ik herken het ook... eventjes de trouw links laten liggen. 's avonds uitstapjes naar de zee (als verrassing voor de verloofde), een filmpje gaan zien, 3u gaan uiteten en dan enkel maar een pizza op hebben, maar wel goed gebabbeld met de verloofde over andere zaken.
Het hoeft soms echt niet veel te zijn, maar de kleine beetjes helpen om er door te komen. En inderdaad, soms de schrik van 'wat gaat het na de trouw worden...', maar goed, er is nog steeds een gewoon leven en dat kabbelt fijntjes verder!
Laat het enkele weken liggen, en dan ga je weer een boost krijgen van alles wat er nog moet gebeuren en je to-do lijst die niet is ingekort. Komt zo weer in orde!
Veel succes!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|