Aangezien ik ook veel op het forum gelezen heb, wil ik jullie ook graag wat leesvoer geven over onze mooiste dag: 02.06.2012.
We zijn de dag voordien gewoon gaan slapen alsof het een normale dag was en we hebben beide super geslapen! Om half 8 zijn we opgestaan en ben ik naar de kapper vertrokken. Hij heeft zich nog een zalig badje genomen en is dan richting krantenwinkel en bakker vertrokken. Na de kapper heb ik me serieus moeten haasten want er was een trucktocht in de kempen. Ik heb 10 minuten stilgestaan voor ik weer kon vertrekken!!
Toen ik weer thuis kwam van de kapper stond mijn visagiste al te wachten. Daarna kwam de fotograaf aan en heeft een goede vriendin me in mijn kleedje geholpen. Ondertussen heeft de bruidegom zijn kostuum aangetrokken en is hij vertrokken om de bloemen halen, dus hij had me nog niet in mijn kleed gezien. Dus wanneer hij terug thuis aankwam, heeft hij netjes aan de voordeur aangebeld en stond hij daar met mijn super mooi boeketje!
De bruidswagen kwam dan vlak daarna aan en dan zijn we een paar km verderop in een parkje foto’s gaan nemen. Eerst hebben we nog rustig iets gegeten (picknickmand waarvoor de bruidegom moest zorgen van de fotograaf) en daarna zijn we heel spontaan aan de foto’s begonnen. Een uurtje later waren we klaar en vertrokken we weer richting huis waar de suite + suitewagens buiten op ons stonden te wachten. Om 10 voor 2 was het dan tijd om richting het gemeentehuis te vertrekken. Toen we daar aankwamen stonden er super veel mensen ons op te wachten!! Was echt leuk! De burgemeester stond ons op te wachten en heeft er een super gezellige ceremonie van gemaakt (30min.)
Daarna was het al tijd om naar de feestzaal te rijden voor de receptie en aansluitend avondfeest. Stonden we wéér te wachten tot al die trucks gepasseerd waren! En we waren eigenlijk al vrij laat. :-s
Aan de feestzaal aangekomen hebben we in de tuin nog de klassieke familiefoto’s genomen en daarna stroomden de eerste gasten binnen. We hadden één uur tussen de receptie en het avondfeest, maar daar hebben we niets van gemerkt. Het is helemaal in elkaar overgelopen. J
We hadden tijdens de receptie en het avondfeest ook Wolkie-Talkies op een tafeltje liggen met een leuke tekst erbij. Ik moet zeggen dat ze aardig in de smaak gevallen zijn. Zowel op de receptie als op het avondfeest. Levert ook super leuke foto's op!
Voor het avondfeest hadden we als tafelthema belangrijke data in ‘ons’ leven. Vb. geboortedata, eerste nacht in ons huis, eerste reis samen, eerste dansles samen,… Dus de gasten kregen een kaartje met daarop hun naam en een datum.. Op de achterkant van dat kaartje moesten ze dan later op de avond hun wens schrijven en in de wensboom hangen. (Die wensboom was trouwens de boom waar mijn doopsuikerappeltjes ingehangen hebben bij mijn geboorte)
Op elke tafel stond een kleine schildersezel met een grappig tekstje over die belangrijke’ datum. Zo konden onze gasten eigenlijk alle tafels eens aflopen om alle tekstjes te lezen, en een beetje "ons leven samen" in grote lijnen. Onze openingsdans was een weense wals op het nummer: ‘That’s amoré’ van Dean Martin. Lekker retronummer!! Daarna hebben we met onze ouders en broers-en zussen nog een disco swing en café swing gedanst en daarna is het feest helemaal losgebarsten. Er is geen moment geweest dat er niemand op de dansvloer stond.
Als bedankje hadden we voor iedereen kleine ronde snoeppotjes gevuld met zoute nootjes. Ik heb er dan een sticker op ontworpen waarop stond: Bedankt, We hebben ECHT-GE-NOTEN. Mark & Pascale 02.06.2012. De mensen vonden dit ook allemaal super leuk.
We hebben echt een fantastische dag gehad met schitterend weer! Het gaat allemaal zo vlug! Voor je het weet sta je de openingsdans te dansen en is je dagje al bijna voorbij. Maar achteraf beleef je hem opnieuw bij het zien van de eerste foto’s, de huwelijksreis, alle kaartjes opendoen, cadeautjes uitpakken… ZALIG!
En als ik één iemand héél erg wil aanraden aan jullie is het onze fotograaf. Het is een super toffe kerel waar je je vanaf het eerste moment bij op je gemakt voelt. www.fotoben.be Hij speelt in op de leuke ingevingen van het moment en hij levert dan ook nog eens fantastisch mooie foto’s af! http://pascalemark.fotoben.eu/index.html
Ook onze uitnodigingen heb ik zelf mee in elkaar mogen steken met een super lieve dame!! Ze maakt super mooie ontwerpen helemaal naar jullie eigen wens: www.trouwkaarten-bestellen.nl Dus ook zeker eens een kijkje nemen!
Misschien nog een paar dingen die jullie willen weten:
Kleed: Cermo Turnhout
Kostuum: Wellens Herentals
Schoenen: Van Loock Zandhoven
Bloemen: Ambrosia Beerse
Bloem in mijn haar: Veritas
Feestzaal: Residentie Lichtaart
Bedankpotjes: Ikea
Nog één ding dames (en heren) GENIET, GENIET, GENIET van ELK moment. Ook van de voorbereidingen nu!! Want ik mis ze al.. J
Groetjes
x. Pascale