Nu Online
Momenteel zijn er 250 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Moeders

4-7-2012 7:34:01
Hallo iedereen,

Even ventileren..
Over enkele dagen is het onze grote dag! Dan huw ik met de liefde van mijn leven! Het is een dag waar ik enorm naar uitkijk!! Maar ook met een bang hartje... Ik weet niet hoe mijn moeder zich die dag gaat gedragen...

Even de situatie kort schetsen: Ik ben geadopteerd. Mijn vader is een geweldige man en hij kan in mijn ogen niets verkeerd doen. Met mijn moeder is het net wat anders. Zij is een dame die een onverzadigbare drang naar nodig zijn heeft. Zij heeft in het verleden meermaals een situatie zo gemanipuleert dat zowel ik als mijn broer moesten terugvallen op haar. Wij hebben een moeilijke relatie alleen beseft zij dit niet zo goed. Deze week melde ze nog eens doodleuk dat ze niet zou adopteren, zeker niet internationaal. Als ze toen had geweten wat ze nu wist...
Nu ga ik trouwen en heb schrik dat ze, als moeder van de bruid, de nodige aandacht naar zichzelf wil toetrekken...

Twee jaar terug is mijn broer gehuwd en die dag heeft ze zich netjes op de achtergrond gehouden. Af en toe een gemene opmerking naar de zus van haar schoondochter en over de ouders maar al bij al viel het nog mee. Achteraf daarentegen...

De relatie tussen de vader van mijn toekomstige man is ook niet veel soeps en de mama is helaas overleden. Veel steun van schoonpapa hebben we niet gehad tijdens de voorbereidingen. Dit tot groot jolijt van mijn moeder, zo kan ze achteraf zeggen hoe veel zij wel niet voor ons gedaan heeft...
Helaas is zij ook niet echt subtiel, dus de kans dat zij iets ervan zou zeggen op de trouwdag zelf is zeer groot. Wat voor spanning en moeilijke momenten kan zorgen.
Ik weet dat ik me zorgen maak nog voor er iets gebeurd is, maar met mijn moeder weet je gewoon nooit.

Ik heb me al voorgenomen dat, als er iets gebeurd dat mij niet zint, ik gewoon haar gedrag ga negeren en als het echt moet, ga ik ergens anders staan! Ik wil me gewoon op mij en mijn vriend focussen en niet op haar... Maar het is en blijft men moeder hé..

Voilà, dat is er ook weer uit :)

Veel succes aan jullie allen en aan de 7 juli bruidjes: jullie gaan allemaal stralen hoor!!!
Liefs,
Anne

Anne
7-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 1 | Gelezen: 582

Shana
13-8-2016
 Meld misbruik4-7-2012 9:10:24

Dag Anne,

Helemaal ontstressen is de boodschap! Ik lees dat dit een hele moeilijke situtatie is, maar je mag je zeker en vast niet laten opjutten! Ik hoop dat iedereen zich daar niet aanstelt! Het is tenslotte jullie dag!
Geniet van je dag! Straal!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...