Nu Online
Momenteel zijn er 655 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

niet zo wit hemd

9-7-2012 7:16:23
de verloofde is samen met mijn papa dit weekend zijn kostuum gaan kiezen en ook dat van de papa ( dat lag eig al allemaal 80% vast) alleen nu zitten we met een hemd issue. Toen ik mijn kleed ging passen waarschuwde de verkoopster dat mijn toekomstige geen wit wit hemd mocht aandoen want mijn kleed is ivoor en dan zou ik er vuil en gelig uitzien. Nu de mensen bij de kostuumwinkel waar mijn ventje gaan kijken is, die hebben geen ivoor hemd en die zeggen dat da totaal niet gedaan wordt en dat je dat alleen maar in wit kunt vinden. Wat nu? Komt er nog eens bij dat de toekomstige een zilvergrijs gilet gekozen heeft en dus als het hemd te geel is dat je dat ook gaat zien volgens mij.

Sara
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1318

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik9-7-2012 7:31:55

Heyhey,

Ikzelf heb een parelmoerkleurig kleed en wou persoonlijk niet dat mijn ventje een ivoorkleurig hemd nam, omdat ik bij het passen van schoenen gezien had dat wit eigenlijk perfect ging maar ivoorkleurige niet. Toen mijn ventje zijn kostuum koos, werd er echter gezegd dat er normaal geen rekening gehouden wordt met het kleur van het kleed van de bruid maar wel met welk soort wit hemd het beste past bij je toekomstige (nl bij zijn huidtype), tenzij je natuurlijk een gekleurd kleedje zou hebben :-). Hier is het dus ook gewoon het hemd geworden dat de winkel heeft aangeraden, dat zal dan wel goed komen zeker :-).

Groetjes!

Evelien

Wendy
22-9-2012
 Meld misbruik9-7-2012 8:04:08

Hallo,
In de bruidswinkel waar ik ben geweest, en in de winkel waar we (jaja dit hebben we samen gedaan: controlefreak :-) ) het kostuum van mijn toekomstige hebben gekozen, werd dit ook gezegd.
We hebben eigenlijk ook zonder problemen een ivoorkleurig hemd gevonden. Ik weet niet of je misschien voor een hemd nog ergens anders kan gaan kijken.
In ieder geval, laatst zag ik foto's van een bruidskoppel waarvan de bruid een ivoorkleurig kleed droeg en de man een wit hemd en .... inderdaad, de jurk leek er precies een beetje vuil door. Ik zou het dus niet doen en verder zoeken naar een niet-wit hemd.
Veel succes nog!

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik9-7-2012 8:29:12

je kan ook een gekleurd hemd zoeken waarbij je misschien een accent kleur teurg vindt in je kleed. vb. zwarte bloemen of iets in je haar waardoor het nog matcht en het er idd niet gelig of zo uitziet. een das in de kleur van je kleed zoeken is misschien nog gemakkelijker.

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik9-7-2012 8:33:13

@Caroline: een gekleurd hemd is in deze combinatie echt niet schoon, dan wordt het een mannekesblad

ruth
15-9-2012
 Meld misbruik9-7-2012 8:40:58

Hey Sara,

Ward had dat ook, in de winkel waar hij z'n kostuum heeft laten maken zeiden ze eerst ook dat hij best voor een gebroken wit hemd moest gaan, maar hij vond dat echt lelijk, en het leek alsof hij iets vuil aanhad op de foto (ik mocht enkel de foto met het hemd zien, vr m'n mening), het paste niet bij z'n huidtype. Ik heb daarna een stukje van m'n stof gegeven en alhoewel het gebroken wit beter ging bij m'n kleed (zogezegd), heeft hij toch het witte genomen, gezien dat de beste keuze was!
Ik denk dat dit zelf niet opvalt, gezien hij een gilet zal dragen en daar zit nog iets van das op en een vest, dus... wat zie je ervan? :)

Joeri
28-7-2012
 Meld misbruik9-7-2012 8:54:47

Hey Sara,

Ik en mijn toekomstige hebben allebei een ivoorkleurig hemd in satijn.
Wit konden we dan weer niet aandoen omdat dit helemaal niet zou passen op het kostuum.
Wij hebben wel elk 2 hemden gekocht, aangezien de kans er wel in zit dat het warm gaat zijn die dag kunnen we ons nog effe voor het avondfeest opfrissen en een ander hemd aandoen :-)

groetjes
Joeri

tash
21-9-2013
 Meld misbruik9-7-2012 8:57:11

ook ik heb een ivoorkleurige jurk (wel met zwart bij) en ik vond persoonlijk een wit hemd helemaal uit den boze voor mijn verloofde. Ik vind dat mijn kleed er dan inderdaad gelig uitziet en bovendien heb ik liever dat er een associatie is van 2 kleuren ipv 3 of 4.
We zijn in het bruidsparadijs een ivoren hemd gaan halen en daar was zelfs redelijk wat keuze. gewoon je gevoel volgen meid

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik9-7-2012 9:01:55

@Joeri: waar hebben jullie die hemden gevonden? En ja wij waren hier ook al van plan om de hemden in dubbel te kopen, die van mij is een 'smosserke'

Katrien
29-6-2012
 Meld misbruik9-7-2012 9:40:55

Mijn man had ook een hemd in gebroken wit, niet helemaal ecru, maar toch ook geen wit. Er zat ook een gilet over.
Ik zie sowieso niet zo graag een wit hemd onder een donker pak, omdat me dat teveel aan een ober doet denken. :-)
Niks mis mee op zich, maar liefst niet op je trouw.
't Is wel vreemd dat ze in die winkel geen keuze hebben in verschillende tinten.

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik9-7-2012 10:36:16

Mijn vriend heeft wel een ivoorkleurige hemd... De mensen van die winkel (Setpoint) hebben hem dat zo aangeraden en ik vind dat heel erg mooi! Groetjes!

Sophie
15-9-2012
 Meld misbruik9-7-2012 15:31:02

Toen mijn vriend voor zijn kostuum ging, hebben ze hem gezegd dat hij later eens moest terugkomen voor het hemd, met een stukje stof van mijn kleed, zodat ze een hemd in dezelfde kleur konden kiezen als mijn kleed, omdat het anders inderdaad zou mis-matchen...

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik9-7-2012 16:47:10

Huh? Wat voor winkel raadt dat nu af??
Wij zijn bij Wellens in Herenthals geweest en daar werd ook gezegd dat, indien het kleed van de vrouw niet wit-wit is (wat trouwens zelden is) je ab-so-luut niet voor een wit-wit hemd mag gaan! (dit wordt trouwens ook aangeraden bij bijv. Lenders) Ik ben zelf meegeweest bij mijn vriend en had een stukje stof (stiekem) bij. Mijn man heeft zijn hemd nu 1x nadien aangedaan (op een trouw van vrienden) en het lijkt echt een off white-hemd (dus geen geldig hemd ofzo dat je nadien niet meer kan aandoen). Succes!!! xx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Mannenmode nodig?
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
De Maeyer Ceremoniekostuums Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers in Sint-niklaas
Wij verhuren kostuums voor elke gelegeheid. U heeft keuze uit Jacquets, Smokings en kostuums in verschillende kleuren (zwart, grijs, grijs met een streep) NIEUW BLAUWE KOSTUUMS Wij hebben ook Jacquets en blauwe kostuums voor bruidsjonkers Meer info