Nu Online
Momenteel zijn er 382 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

effe jullie mening

10-7-2012 14:03:59
Hey iedereen,

2 weken voor de trouw krijgen we plots de mededeling dat dichte vrienden van ons pas later aanwezig kunnen zijn op de trouw omdat 1 van de 2 moet werken.
Dit zou pas rond 20h maar het feest begint al om 17h.
Bijkomend probleem is dat ze mee aan het eretafel zitten en ik heb geen zin om 3h op 2 lege plaatsen te zitten kijken.
Ik vind het ook al vreemd dat er nu plots iemand moet werken op onze trouwdag, moest ik in hun plaats zijn zou ik mijn verlof maanden geleden al aangevraagd hebben.

De vraag is nu zouden jullie ze nog aan de eretafel zitten en het feest beginnen met 2 lege plaatsen aan de eretafel?
En wat dan met het eten ik heb geen zin om alles te betalen om ze dan maar halverwege te laten aanpikken bij het eten?

Pfff tot hiertoe waren er geen problemen geweest maar dit zet toch effe een domper.

groetjes
Joeri

Joeri
28-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 893

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik10-7-2012 14:09:08

Hallo Joeri,

Zijn deze mensen getuigen? Of gewoon goede vrienden die aan de eretafel mogen zitten?

Ik zou ze ergens anders laten plaatsnemen en zeggen als ze niet vanaf 17u kunnen komen, ze pas welkom zijn vanaf bijvoorbeeld het dessertenbuffet of zo...
Anders betalen jullie misschien voor 2 personen de volledige menu, terwijl ze misschien pas vanaf het dessert aanpikken?

En 2 weken voor een trouw 'ineens' moeten werken...ze zullen al langer weten dan vandaag dat jullie trouwen é...niet leuk!

Voor mij zou het simpel zijn :-) niet op tijd = andere tafel, want een eretafel met 2 lege plaatsen is ook maar niks é...

Laat het de laatste voorbereidingen toch niet te veel overschaduwen, samen met je toekomstige komen jullie er zeker uit ;-)!

groetjes!

Joeri
28-7-2012
 Meld misbruik10-7-2012 14:15:35

Hey Sandra,

Zo denk ik er dus ook over ja.
Het zijn eigenlijk gewoon vrienden die mee aan de eretafel mogen zitten.
Aangezien we de ouders bij de familie hebben gezet en ze dat ook leuk vonden zitten dus de getuigen bij ons aan tafel en dichte vrienden.

Maar zoals je zelf al zegt wil ik ook geen 2 lege plaatsen aan mijn eretafel bij de start van het feest.
Plus we betalen het eten maar heb geen zin om voor iemand iets te betalen als ze er toch pas op het einde zullen bij zijn.

Tja morgen zie we ze, ik hoop dat ze een mooie uitleg klaar hebben hahaha ;-)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik10-7-2012 14:27:23

Ja, wordt wel vaker gedaan é...de ouders bij familie en dan vrienden aan de eretafel...is wel leuk zo!
Ze zouden begot fier moeten zijn dat ze aan de eretafel mogen zitten!!! :-)
Ik zou hen echt vragen vanaf welk uur ze zouden komen en dan zeggen van ok, dan zijn jullie enkel uitgenodigd voor het 'avond' feest = geen diner, enkel dans of zo...

Wij hebben ook zo een koppel vrienden hoor ;-) hun trouw + vrijgezelle van haar en hem heeft ons gemakkelijk 500-600 euro gekost vorig jaar (inclusief nieuwe kledij, overnachting, bla bla bla)...en zij komen ook pas vanaf middernacht bij ons...
Jammer, ze gaan en de walking dinner missen, en dessert, en de openingsdans...so be it!
Zij moet ook werken (kan er weinig aan veranderen) maar als je het meer dan een jaar op voorhand weet...kan je daar normaal iets aan manipuleren é :-).

groetjes en succes morgen ;-)

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik10-7-2012 15:26:22

Awel, bij ons is er een koppel dat 7 september terugkomt van hun reis. Ze weten helemaal niet of ze er op tijd zullen zijn voor mee te eten of niet. Ik zit echt met een dilemma! Hun meerekenen als dinergast incl. receptie en avondfeest of enkel dansfeest met dessert. Als ze wel komen hebben ze eten, komen ze niet op tijd dan heb ik betaald voor niets! Echt een vervelende situatie.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik10-7-2012 15:55:51

Ik zou ze ook vanaf het dessertenbuffet laten komen, het is te zot om heel het menu voor hun te betalen als ze er toch niet op tijd kunnen zijn. Ze moeten dat maar begrijpen. Bij mij zouden ze ook niet meer aan de eretafel zitten hoor! Dat wisten ze lang genoeg op voorhand.

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik10-7-2012 16:24:59

ik zou persoonlijk moest mijne vriend plots moeten werken in mijn eentje naar de trouw komen en dat mijn vriend later aanpikt (en zou tegen het koppel zegge ge moet daar geen eten voor rekenen die eet wel ergens iets)

pff hier was het mijn zus die antwoorde:
Ge hebt geluk valt in mijn vrij weekend, stel u voor dat ik verlof had moeten nemen

Joeri
28-7-2012
 Meld misbruik10-7-2012 16:35:09

amaai sarah dat klinkt ook gezellig :-s

veronique
30-6-2012
 Meld misbruik10-7-2012 18:55:25

ik zou ze ook pas tegen het dessert/dansfeest vragen.

Het is zot om zoveel te betalen als ze er toch niet gaan bijzitten.
en 2 lege plaatsen zou ik ook niet doen.
Men zou toch alles laten vallen voor goede vrienden om mee te gaan en aan de eretafel te zitten....

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik10-7-2012 19:32:03

ach joeri zoals men stiefvader tegen mijn vriendje zei:

Zou je da wel doen met Sarah trouwen, ze is echt wel het buitenbeentje van de familie zenne. LAat ons het houde op dat ik niet echt van tel ben langs moeders kant.

An
18-8-2012
 Meld misbruik10-7-2012 20:09:19

Hey Joeri en allen :-)

Ik begrijp je en kan me perfect bij uw mening aansluiten.
Want ik zou ook zo denken :-) .. als ik het aan de hand had :-)
.
maar aangezien ik het niet aan de hand heb ik er iets anders ook over denken in de zin van: dat sommige mensen niet gemakkelijk verlof kunnen nemen of opeens opgeroepen worden.
Hierdoor niet nee kunnen (of mogen) zeggen op het werk... bijv mensen in de zorgsector of iemand die net een carrieresprong aan t doen is..
Ik weet natuurlijk hun beroep niet waardoor door ik me er niet wil over uitspreken.
Maar zoals ik al zei, ik begrijp je volkomen en als ik het zelf aan de hand had zou ik ook zo denken :-)
.
Wij hebben enkel dat er een héél goede vriendin van ons zwanger is en is uitgerekend voor 12 augustus.
Dus zij kan er bij zijn, maar mss ook niet.
Zij en haar vriend zitten wel niet aan de eretafel... maar we hebben hun wel erbij geteld voor het eten.
Als ze bijv al bevallen is en in het moederhuis ligt komt hij alleen :-)
Groetjes

An
18-8-2012
 Meld misbruik10-7-2012 20:12:08

maar aangezien ik het niet aan de hand heb ik er iets anders ook over denken in de zin van

--->> maar aangezien ik het niet aan de hand heb. Kan ik er iets anders over denken....

mijn nederlands

Joeri
28-7-2012
 Meld misbruik11-7-2012 7:07:17

Hey iedereen,

Volgens de laatste berichten lag de verlof al een hele tijd vast.
Maar aangezien hij in de verkoop werkt en er juist iemand weg gevallen is (ontslag) is hij opgeroepen om te gaan werken in de solden.
Hij vindt het ook enorm vervelend en heeft al serieus zijn beklag gedaan op het werk

groetjes
joeri

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik12-7-2012 22:57:00

Ik zou eens vragen bij de zaal of er iets geregeld kan worden als ze pas later komen, bijvoorbeeld alleen de gangen betalen die ze ook echt krijgen.
En wat de lege plekken betreft: ik zou dat ook niet graag hebben. Is er een mogelijkheid om ze eventueel aan een andere tafel te laten zitten?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...