Nu Online
Momenteel zijn er 604 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vraagjes ivm uitnodigingen

10-7-2012 16:33:07
Hallo iedereen,

Misschien kunnen jullie mij even verder helpen.
Momenteel zijn wij volop bezig met het ontwerpen van onze uitnodigingen.
Wij houden het graag "simpel", hiermee bedoel ik qua tekst niet teveel tralala, to the point, geen overbodige gedichtjes,.. (met alle respect voor de mensen die heir wel voor kiezen natuurlijk)

Momenteel staat er op onze uitnodiging datum, zinnetje met daarin vermeldt onze locatie van onze huwelijksplechtigheid (geen kerk) , uur en dat we hen er graag bij hebben. Onze namen + adres en namen van ouders.

Maar toch zit ik met enkele vraagjes hieromtrent:

1. Moeten wij in het tekstje op de uitnodiging waar er staat 'huwelijkplechtigheid om 15u in...' ook nog eens de datum toevoegen? Persoonlijk denk ik dat het duidelijk is dat het doorgaat op 061012 gezien die datum al paar keer in lay out van uitnodiging verwerkt zit..

2. Moeten wij ergens op de uitnodiging het adres van het Talbot House vermelden? Dit is onze locatie van onze huwelijksplechtigheid, een gekend museum in onze woonplaats.
Een kerk vinden de mensen wel snel en daarom staat het adres er niet meestal niet op maar in onze situatie, wat zouden wij doen? Persoonlijk zou ik het liever niet hebben, omdat kaart anders zo vol staat maar vraag mij af
of we dan eventueel apart kaartje bij moeten steken met "wegbeschrijving/adres" van het TH?
Of niet? Ik denk dan dat de mensen die willen komen wel het adres zullen opzoeken als ze het niet weten zijn of
eventueel als ze bevestiging geven wel zullen vragen: wat is het adres juist?

3. Op onze uitnodiging staat er aan de voorkant: Silke + Niels WE DO 06102012
Gaan mensen doorhebben wat we bedoelen met WE DO? Of moeten we het toch wijzigen in Silke + Niels trouwen?
Hoewel ik die WE DO net zo leuk vind gezien het eens wat anders is... ze moeten het maar doorhebben! ;-)
Het is beetje zoals deze kaart, behalve dat het van ons ook nog eens vooraan staat bij onze namen, hier staat het enkel aan de binnenkant: http://www.trouwkaarten.nl/nl-NL/trouwkaart.php?id=19676

4. Moeten wij op onze uitnodiging ook het burgelijk huwelijk vermelden of is het voldoende als enkel onze huwelijksplechtigheid staat? Wat doen jullie, beiden of enkel kerk/huwelijksplechtigheid vermelden?

Alvast hartelijk dank voor de tips!!!

Silke
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1140

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik10-7-2012 16:40:17

Hey,

Wij hebben ook 'we do' :-) hihi! Leuk é!
Op onze voorkant staat ook de datum...en voor de rest ook alles kort en bondig!
Op de achterkant staat 'Tim en Sandra trouwen!' (als titel een beetje)

Wij trouwen wel enkel voor de wet en er staat gewoon
'Wij zeggen JA te Merchtem om 15u' - geen adres van het gemeentehuis.

Het adres van de locatie van de viering zou ik wel op een apart kaartje zetten of toch vermelden op de uitnodiging als ik jou was ;-)!

Succes ermee!

groetjes

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik10-7-2012 16:41:41

Wij hebben ook alles heel basic. Als je je e-mail geeft stuur ik hem wel eens door.

Groetjes

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik10-7-2012 16:42:40

Inderdaad Sandra heeft ook een mooie uitnodiging

Niet teveel tralala en toch héél mooi!!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik10-7-2012 18:51:07

mercikes Nancy ;-)!
maar die van jullie is na het puzzelen ook top geworden é!!
zijn ze al verstuurd??

groetjes!

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik10-7-2012 19:17:29

mijn email is silkeverlinde@hotmail.com, dus stuur gerust maar eens door!
Alleszins al een hele dikke merci!!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik10-7-2012 19:20:36

you've got mail :-)

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik10-7-2012 19:27:00

Heb ook gemaild..
@ Sandra:heb ze sinds gisteren thuis,nu envelopkes schrijven

De eerste reacties zijn positief

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik10-7-2012 19:34:07

vinden we leuk :-)!!
succes met schrijven ;-)!

Sara

Meld misbruik10-7-2012 19:40:28

Sarah
6-10-2012
 Meld misbruik12-7-2012 10:21:37

Hoi 6-oktober-bruidje :)

wij hebben gisteren de proefdruk van ons huwelijksuitnodiging goedgekeurd en doorgestuurd...
Ik denk dat het wel duidelijk is met 'We do' dat jullie gaan trouwen. De meeste mensen die naar jullie feest komen zullen jullie alvast al eens gezien hebben en weten dus ook dat jullie verloofd zijn. Zij verwachten een uitnodiging en zullen dus ook geen vragen stellen wanneer deze in de bus valt, denk ik...

Wij hebben op onze uitnodiging geen uur van het burgerlijk huwelijk vermeld. Dit omdat ik vind dat wanneer je ook een kerkelijk huwelijk of een viering hebt, ik de mensen liever daarop zie verschijnen en het burgerlijk huwelijk liever in intieme kring vier. Maar dat zijn natuurlijk keuzes die je zelf maakt.

Het adres van de kerk staat bij ons wel vermeld (heel veel mensen die niet in onze gemeente wonen) en ik zou dat in jou geval ook doen. Aangezien we vandaag de dag in een GPS-land leven, zullen velen het makkelijker vinden om het adres in hun gps te zetten en er zo heen te rijden, dan wegwijzers te moeten volgen.

als laatste puntje: wij hebben in het zinnetje: nodigen u uit op hun huwelijksplechtigheid... wel degelijk onze datum erbij vermeld. Om de heel simpele reden dat dat anders nergens vermeld staat :D. In jullie geval staat het al wel op de voorkant, maar ik zou het toch nog zo handig vinden als ik een uitnodiging krijg, dat het in de uitnodiging zelf ook nog eens vermeld word wanneer het juist plaatsvind.

Maaaaar... Uiteindelijk blijven dit keuzes die je zelf moet maken. Wij kunnen je alleen tips geven...
Have fun!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info