Nu Online
Momenteel zijn er 562 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bike Wedding

10-7-2012 21:27:45
We zijn er (nog niet helemaal) aan uit:

We twijfelden tussen een festival huwelijk (wel in feestzaal, niet met standjes, wat beter zou passen), een bike wedding en 'herinneringen'.
Maar bike wedding kom je blijkbaar niet zo veel tegen hier. Als ik op internet zoek of op pinterest rondsnuister vind ik wel veel bike weddings (vandaar de Engelse term) in Amerika. Aangezien we beide in de mountainbikeclub zitten en het heel graag doen, veel vrienden hebben daar, past dit thema wel het best bij ons.
Veel inspiratie kan ik hier wel niet halen, daar ik hier nog niemand gezien heb met hetzelfde thema. Maar mss kunnen jullie me wel helpen.

Als vervoer zullen we een tandem nemen.. We gaan nog vragen of onze clubleden ons gaan vergezellen. Maar dat is nog ver weg en nog veel te vroeg voor die mannen :)

Voor de tafelindeling vond ik het idee van het festival heel leuk.. een liedje laten horen en dan moeten de personen met dat kaartje, die foto naar hun tafel... Nu was ik eens op zoek gegaan naar liedjes over fietsen, biken of liedjes waar dat nog maar in vermeld wordt. Deze heb ik al gevonden. Weet iemand er nog meer? (Ik weet nog niet hoeveel tafels we zullen hebben, maar ik vermoed een 20-tal.)

• Bicycle race (Queen)
  • De eenzame fietser (Boudewijn De Groot)
  • Brommer (Clouseau)
  • Het meisje van de buren (Helmut Lotti)
  • Allez Maurice (Frank Dingenen)
  • M'ne velo (De Strangers)
  • Bike (Pink Floyd)
  • Fiets (Herman Van Veen)
  • Spring maar achterop (Gers Pardoel)
  • Veilig bij vader achterop de fiets (Paul van Vliet)
  • (Elvis Costello) Broken Bicycles
  • Virtual Horizon ft Michel Wuyts --> Tommeke tommeke, wat doe je nu?!
  • De Gordel is er weer (K3) --> voor de nichtjes en de neefjes, het kan niet beter
  • Samen op de moto (Samson) ??? --> Voortaan rijden wij maar met de fiets.

Sommige vind ik niet zo goed. Maar dat zijn de beste die ik vond. Ik heb nog een lijstje met een 10-15 onbekende liedjes ook (Mein fahhrad van die prinzen, ook veel liedjes met biking of bike in de titel, maar die we hier echt niet kennen).
Dus zou leuk zijn, moesten er nog enkele bekende de revue passeren!

Saartje
29-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 871

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik10-7-2012 22:49:45

Misschien nog eentje om toe te voegen:
9 million bycicles van katie melua

http://www.youtube.com/watch?v=40isNy9Xqag

Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik11-7-2012 11:06:24

Misschien 'ns op Itunes het woord bike intikken of laten intikken door 'n vriend(in) als je geen Itunes account hebt? Zo zal je misschien nog op 'n paar liedjes botsen waar je nu niet aan denkt?

iris
30-6-2012
 Meld misbruik11-7-2012 18:04:56

Ik dacht ook aan katie melua

Caroline
18-8-2012
 Meld misbruik11-7-2012 18:24:32

Hej,

Ik heb hier eens op de site iets gezien van iemand.
En die gaf de gasten bij het binnenkomen een fietske met de naam van een bekend wieler persoon en dan aan tafel stond het wieleroutfitje (nageboodst) van die persoon..

Misschien een tip??

groetjes

Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik11-7-2012 19:22:34

Ja, heb ik ook gelezen. Maar mijn vriend vindt dat niet zo leuk. We zijn ook niet echt baanrijders, maar mountainbikers.. vandaar mss...
Katie Melua, zet ik er al bij!
Dank jullie.

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik12-7-2012 11:03:12

K3 heeft ook nog een liedje "Fiets".

Ik had die term nog nooit gehoord, bike wedding, maar wij zijn met de fiets naar het gemeentehuis gereden. Gewoon op onze eigen fietsen. Mijn schoonmoeder had bij een bloemenserre grote witte strikken laten maken om er aan te hangen (achterkant) en aan ons stuur stond een windmolentje, ook met een strikje.
Iedereen die uitgenodigd was voor in het gemeentehuis is mee gefietst van bij ons thuis (op 1 gezin na wat van ver moest komen en er echt pas op het laatste moment was). Die hadden ook allemaal zo'n molentje gekregen aan hun stuur.
Toen we buiten kwamen na de wettelijke trouw hadden mijn schoonbroer en z'n vriendin blikjes achter onze fietsen gehangen en de tekst "Just Married". :-)
Ook naar de feestzaal zijn we met de fiets gegaan, maar toen is niet meer iedereen meegefietst. Dit was trouwens wel in de namiddag, want 's avonds hadden we een klein feestje gewoon thuis.

Voor de tafelindeling hebben we gebruik gemaakt van foto's van dingen die we tegenkomen tijdens fietstochtjes, zoals een veerpont, een fietstunnel, het fietsknooppuntennetwerk en niet te vergeten... een platte band!

Als bedankje hadden we trouwens sleutelhangers (met een foto van ons er in).

Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik12-7-2012 22:04:29

Bedankt voor de ideetjes.

De blikjes stonden al op mijn verlanglijstje..
De tafelindeling is wel nog leuk!

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik12-7-2012 22:49:53

Laat die blikjes dan wel beter vastmaken, want wij zijn er onderweg kwijtgeraakt.

Joëlle
24-8-2013
 Meld misbruik12-8-2012 14:41:14

Hallo

Wij doen ook een bike wedding op 24 aug 2013. Wij gaan wel met de limosine naar het stadshuis omdat wij in een deelgemeente wonen waar geen stadshuis is. Bij ons moeten de fietsen van zo'n 40 personen al een dag op voorhand op de vertreklocatie staan. Dit gebeurt bij mijn toekomstige zijn zus. Daar staan de fietsen veilig. Na de het gemeentehuis trekken wij met zijn allen naar de vertreklocatie. Daar worden de fietsen versierd: ballonnen, linten, blikjes voor ons. Wij zijn ook opzoek naar een tandem. Wij doen dan een fietstocht met tussenstopjes op mooie locaties voor een picknick, een drankje, ... Wij gaan ook dekentjes voor de picknick maken waarin onze namen geborduurd worden. Dit is een herinnering voor de familie. Op deze link heb ik mijn inspiratie gehaald: http://www.arnhemsmeisje.nl/2011/03/25/trouwinspiratie-...
Wij hebben ook een toffe fotografe gevonden die wilt meefietsen op onze dag.

Waar wij nu wel nog opzoek naar zijn is een idee voor als het regent want met dit Belgische weertje weet je maar nooit!! Ook een trouwkleed vinden dat op de fiets kan zal nog een heuse zoektocht worden :-D ... maar dit is iets wat we beiden heel graag wilden en we staan dan ook 100 % achter ons idee.

Bij ons eindigt de fietstocht aan de feestzaal waar een bbq doorgaat voor de familie. Bij het dessertenbuffet komen de overige genodigden en kan het dansfeest losbarsten.

gr

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...