Nu Online
Momenteel zijn er 336 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pas in 2014 trouwen

10-7-2012 22:54:27
Hallo bruidjes! Op 17/6 heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd. We hebben er voor gekozen om pas in de zomer van 2014 te trouwen (zo kunnen we nog wat sparen). Toch ben ik er al mee bezig, maar veel kan je nu nog niet doen. Bij de gemeente kan ik pas in januari 2013 terecht voor een datum. Zijn er nog bruidjes die 2 jaar verloofd waren voor ze gingen trouwen? Ik ben kleuterjuf en heb nu vakantie waardoor ik te veel tijd heb om op te vullen :-) Daarom deze oproep: wat kan ik nu al doen buiten feestzalen bekijken? Ik zou graag al nuttig bezig willen zijn... Knutselen, opzoekwerk, enz... Wat doen jullie als eerste?
Groetjes!!
Kim

Kim
4-10-2014
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1517

Jessica

Meld misbruik10-7-2012 23:22:46

Hey Kim

Van harte gefeliciteerd met je verloving. Ik was zelf 2 jaar verloofd (2 jaar en een maand om precies te zijn) en dat was echt wel zalig! Ik had de feestzaal en de fotograaf al in de eerste maand van de verloving geboekt en ook mijn jurk had ik al meer dan een jaar op voorhand.
Voor de rest heb ik de tijd genomen om heel wat bruidsboekjes te lezen, bruidsbeurzen te bezoeken en het internet af te schuimen... zodat onze dag (ondertussen bijna 3 jaar geleden) gewoonweg de perfectie zelve was op 1 punt na (en wat de reden is waarom ik nu zelf bruidsvisagiste/haarstyliste ben ;-)).
Heel veel succes en dit is een geweldige site om leuke ideetjes op te doen!
Groetjes
Jessica
GlitGlam

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik11-7-2012 8:11:28

Heyhey,

Hier ook een lange verloving nl van april 2010 tot september 2012! :-)

Wat wij in de zomer van 2010 onmiddellijk vastgelegd hebben, is de feestzaal. Hier kan je echt niet te vroeg mee zijn want deze zitten heel snel vol! Zelfs in de zomer van 2010 waren er al zaterdagen volzet voor de zomer van 2012, dus hier zou ik zeker al mee beginnen, zeker nu je zoveel tijd hebt :-).

Wet en kerk kan je inderdaad pas een jaar op voorhand vastleggen maar waar ik wel al mee begonnen ben, 2 jaar op voorhand, is het misboekje. Dit duurt immers heel lang om in elkaar te steken, dus hier kan je gerust al mee beginnen!

Groetjes!

Evelien

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik11-7-2012 8:56:35

Bedankt voor de tips :-) Heeft er iemand een voorbeeldje van een misboekje?

Groetjes!

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik11-7-2012 16:11:18

Hey Kim
Ik ben verloofd sinds 23 juli 2011 en trouw ook pas volgend jaar. Zoals je zegt, het heeft ons echt de mogelijkheid gegeven om wat extra opzij te zetten en zo leuke extra's op de trouw te doen. Ook al lijkt het eerste jaar traag te gaan, ik sta er nu van versteld dat er al een jaar voorbij is!
Ik had de eerste weken heel wat boekjes en sites bekeken en dacht toen: OK, that's it. Ik wil verder doen. Maar eerlijk gezegd ben ik blij dat ik niet te snel van alles gekocht en gedaan heb. Na een jaartje zijn we het eens over ons thema en hoe we dit gaan uitwerken (van save the date tot de daginvulling en leuke decoraties). Ik probeer momenteel allemaal knutseldingen uit (deco voor kerk, zaal, huis, ...) zodat ik weet wat haalbaar is, hoe lang het duurt, wat het kost, ... Ik heb dan ook nog voldoende tijd om dingen es uit te testen (vb pomanderballetje es getest aan de kerkstoel om te zien of het uitkwam).
Ik heb ook wat leuke teksten die ik tegenkwam (oa op dit forum) bijgehouden om later misschien te gebruiken.
Have fun!
Rebecca

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik12-7-2012 11:08:21

Wat je zeker al kan doen is gewoon eens heel goed nadenken wat voor feest je juist wil. Dagindeling? Thema? Wie nodig je uit? Wat voor soort uitnodigingen?
Zo lang op voorhand zou ik nog niet te veel definitief vastleggen/maken, maar je kan zeker al veel ideeën opdoen.

Wendy
13-6-2015
 Meld misbruik12-7-2012 12:36:55

Hey,

Ik ben van 9/6 verloofd en wij trouwen pas 20/9/2014.
Wat ik nu al doe:
de zaal,zou graag oktober/november de zaal vastleggen.
ons thema uitwerken
voorlopige gastenlijst opstellen
fotograaf/videograaf uitzoeken
muziek uitzoeken (dj/live band/....)
En vooral:googlen en alle ideetjes opslaan.
Ik heb al 3 pagina's vol met geweldige ideetjes en ook mijn mail staat vol
Ook ben ik al ideetjes aan het opdoen voor de huwelijksreis
de dagindeling staat ook zo goed als vast...hangt natuurlijk nog van de wet af hihi

En vooral,dromen,genieten en aftellen

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...