Nu Online
Momenteel zijn er 627 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwfuif???

12-7-2012 18:10:43
Hoi mede bruidjes,

Ik ben er nogal vroeg bij daar we pas trouwen in 2014.
Maar toch probeer ik er al wat mee bezig te zijn.

We zijn enorm aant twijfelen of we een trouwfeest of een trouwfuif geven.
Heeft er iemand van jullie ervaringen mee?
En zouden jullie een thema kiezen voor de aankleding bij een eventuele fuif?
Hoe organiseer je dit?

We zijn met ongeveer 40 mensen.

Vicky
18-8-2018
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 3471

debora
18-7-2014
 Meld misbruik12-7-2012 18:25:03

hallo,

Wij trouwen ook in 2014 en ik ben er ook al volop mee bezig hoor!

Wij gaan symbolisch trouwen in Italië met ouders, broers en zussen.
Dus willen we in België ook enkel een dansfeest geven!
Ben benieuwd wat het bij jullie gaat worden.

Misschien gaan we elkaar tips nog kunnen gebruiken ;-)

Succes ermee!

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik12-7-2012 23:04:48

Hoi!!

Ik trouw ook in 2014. Onze dag ziet er ongeveer zo uit:
- Gemeentehuis
- Kerk
- receptie
- foto's
- avondeten met de suite
- feest met bruidstaart en laat op de avond pizza- / frietkraam
Zo hebben de mensen die niet mee dineren toch ook nog iets om te knabbelen.
Groetjes!!
Kim

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik13-7-2012 8:29:31

Hey Vicky,

Wij wisten vanaf het begin dat we geen klassiek diner wilden geven dus geven ook een 'huwelijksparty' - ook zo op onze uitnodiging gezet.

Wij wilden vooral een lounge sfeer, dus zijn eerst op zoek gegaan naar een zaal die we hiervoor konden inrichten. Onze zaal is uiteindelijk het beukenhof in Buggenhout geworden en onze lounge poefjes, bijhorend tapijt, licht en geluid komt via creative solutions (best een pittige offerte!).

We geven natuurlijk wel iets om te eten ;-). Na de receptie (op de receptietafels zullen chips en nootjes staan, groentjes met dipsausje, olijfjes enz) dienen we frietjes met stoofvlees op (walking dinner) en nadien een dessertenbuffet inclusief bruidstaart.

Maar de bedoeling is wel om ten laatste om 23u de openingsdans te doen.

Vooral eerst goed brainstormen wat jullie willen, een zaal zoeken die in jullie 'thema' past en dan de rest ;-)! Veel succes!

groetjes

Sandra

Bianca
30-6-2012
 Meld misbruik13-7-2012 11:12:30

Hallo dames,

Ik ben op 30 juni ll getrouwd en wij hadden er ook voor gekozen om een trouwfuif te geven.
Ik denk dat de meeste gasten zich zeer goed geamuseerd hebben.
Wij hadden wat kleine snacks zoals kaasblokjes en chips voorzien op de hoge tafeltjes.
Omstreeks 22.30u was er een bruidstaart, wou ik zeker hebben ( ik heb ook mijn etagere zelf gemaakt, die ik nu trouwens te koop heb staan).
En iets later hebben wij belegde broodjes en hot-dogs voorzien, wat zeer in smaak ik gevallen bij onze gasten.

Onze zaal hebben wij heel simpel ingericht door papieren ronde lampions aan de plafond te hangen in verschillende maten en in dezelfde kleuren als de zaal.
Verder stonden er ronde hoge tafels verspreid in de zaal .

groetjes,
bianca

vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik13-7-2012 13:41:51

Wij doen ook een fuif in Le Cirq in Hoogstraten. We hebben hier bewust voor gekozen omdat we eerst gezellig op restaurant willen gaan dineren met onze dichtste familie en vrienden om daarna een feestje te bouwen met iedereen die we er graag bij willen.
Da's iedereen zijn persoonlijke voorkeur. Ons ligt dit beter dan een klassiek huwelijk met diner voor iedereen en dansfeest achteraf. Wij werken niet met een thema, gewoon een leuke losse sfeer met goede dansmuziek en een friet/pizzakraam.

debora
18-7-2014
 Meld misbruik13-7-2012 15:10:17

Hallo,

Er zitten zeker toffe ideeën tussen :-)
Diegene die reeds getrouwd zijn, zou het mogelijk zijn om er paar fotootjes van de zaal te zien? Gewoon om een idee te krijgen van hoe je de zaal zelf het beste kan inrichten. Want wisten nie goed of da een zaal zelf versieren sjiek kon zijn?
Ik zal men emailadres doorgeven: deborina3@hotmail.com

Mercikes al he!

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik14-7-2012 22:52:42

Een trouwfuif kost een pak minder. Zorg voor een leuk zaaltje. Thema is niet echt noodzakelijk mijn inziens. Laat aan iedereen duidelijk weten wat er eventueel te eten en drinken (of niet) voorzien zal zijn, kwestie geen ontevreden gasten te kweken.

grtz www.discovideo.be

anneleen
11-8-2012
 Meld misbruik9-8-2012 7:53:20

Hallo,

Wij trouwen overmorgen en geven ook een soort van trouwfuif maar in een moderne lounge-stijl. Wij gaan samenwerken met de firma "rent a lounge". Wij wilden iets trendy en iets niet te traditioneel. De zaal wordt helemaal ingericht met led-verlichting, witte lederen zithoeken, poefen, salons, ledverlichte staan-salontafels, witte lederen barkrukken, led-verlicht buffet, witte smeg-frigo's en zij zorgen voor de verlichting (kan je zien op hun site bij portofolio) met een belichtingsman die aanwezig is en voor speciale licht-effecten en vuurwerk zorgt tijdens de openingsdans. Zij komen alles opbouwen en afbreken, zij zorgen ook voor de catering. Eerst hebben we een receptie (hapjes zoals loempia's, carpacio, scampi's...) 5euro/pers, dan start de walking dinner en vervolgens komt er ook een dessert.
Voor het eten hebben zij een speciale wagen laten maken (10 a 12 meter lang) in blinkend zwart, daar wordt het eten in bereid. Er zijn 4 soorten pizza's die ze ter plaatse maken, 4 soorten pastasauzen + 3 soorten pasta (spirelli, spagetti, penne, dan zijn er ook nog frietjes te krijgen met stoofvlees of welk ander vlees je maar wil (7,5 euro/persoon), voor het dessertbuffet hebben wij gekozen voor een witte chocolade fontein, vers fruit en ter plaatse komen ze vers ijs draaien (5euro/persoon). Wij wilden ook iets anders en hopen hier door dat de mensen snel beginnen dansen en feesten (aangezien het meeste van de centen echt steekt in de verlichting en decoratie). Ik ben benieuwd hoe het wordt. Voor dit concept moet je een 10 000 euro tellen (voor 160 gasten). Je moet je wel van niets iets aantrekken want zij regelen echt alles.
Groetjes Anneleen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...