Terug naar overzicht
Heyhey,Hier hebben we niets moeten verklaren/uitleggen :-).Hij vroeg gewoon of we allebei uit vrij wil kwamen en had het dan over doodgewone dingen :-).Groetjes!Evelien
wij moesten wel uitleggen.ik heb gewoon eerlijk gezegd dat ik vond dat dat erbij hoorde, bij een huwelijk. maar dat we niet echt gelovig zijn en daarom ook niet hypocriet wilden doen en er daarom voor hebben gekozen het zonder eucharistie te doen. onze pastoor was heel tevreden met ons eerlijk antwoord :-)
Wij hebben ook gewoon eerlijk ons gedacht gezegd. Ik vind ook dat de kerk bij een huwelijk hoort en m'n vriend was eerlijk door te zeggen dat hij het alleen voor mij doet, want hij geloof helemaal niet, maar vermits hij het wel uit vrije wil doet, was er geen enkel probleem.En zonder eucharistie is normaal gezien nooit geen probleem. Onze pastoor heeft ons uitgelegd dat het huwelijk een sacrament op zich is en dat daar geen 2e sacrament (eucharistie) aan te pas moet komen :)Groetjes!
Wij hebben ook eerlijk gezegd dat het meer uit traditie, uit onze opvoeding uit, en omdat het eenmaal bij het totaalpakketje hoort... En dat we later onze kinderen eventueel willen dopen ... :p
Ah was dat bij jullie wel dan? In Mechelen is het blijkbaar enkel nog zonder eucharistie te doen. Wij moesten enkel zeggen dat het uit vrije wil was en dat het idd een totaalpakket is, bij huwen hoort nu eenmaal de kerk.Groetjes
wij hebben met hem kennisgemaakt deze week en we moeten nog eens naar hem toe gaan (we combineren ons huwelijk met de doop van ons zoontje)zodat hij kan uitleggen wat een sacrament is en wat dan de meerwaarde van een huwelijk is e.dbij de doop wil hij zelfs de meters ontmoeten om eens te horen op welke manier zij bijdrage tot een christelijke opvoeding van onze zoon....klinkt allemaal zo serieus en plechtig toch?