Terug naar overzicht
Dag Julie,Trouwen jullie ook voor de kerk of hebben jullie een ceremonie aan de zaal?Wij trouwen enkel voor de wet en gaan aansluitend foto's nemen in een park in de buurt. Nadien gaat de suite naar de zaal zonder ons (wij gaan dan alleen foto's nemen) en krijgen ze broodjes en al iets om te drinken uiteraard.Ze gaan ongeveer anderhalf uur 'alleen' zijn. Als wij toekomen, hebben we nog een uurtje tot de 'grote' receptie en doen we al een receptie met de suite met luxueuze hapjes.Nadien komen dan alle gasten toe en volgt er nog een receptie.Succes!groetjes
Wij gaan bij mijn schoonouders thuis sandwichen eten (mijn vriend zijn mama heeft een bakkerij) met de suite (de 2 gezinnen dus eigenlijk). Iets anders lichts kan ook wel (een hapjesbuffet ofzo, waarvoor iedereen iets meebrengt?). Wij vonden gaan eten ook wat te zwaar gezien het feit dat je 's avonds ook nog zoveel gaat eten :).
Wij hebben inderdaad enkel een burgerlijk huwelijk. we hadden ook al gedacht aan broodjes bij ons thuis maar zijn bang dat de sfeer wat gaat stilvallen gezien we maar met een kleine groep zijn. ik was aan het denken aan iets wat we konden beleven een boottocht of dergelijke maar blijkbaar is dit te vroeg op het jaar...
Wij zitten een beetje met hezelfde probleem. Onze mis begint om 13u30 en het feest om 18u30 dus dat is ook zo'n 3,5u om te overbuggen. Wij hadden zelf eigenlijk zoiets van: dat iedereen maar naar huis moet gaan zodat ze nog wat kunnen rusten voor het feest. De dag zal al druk genoeg zijn... Zelf hebben wij nog onze fotoshoot na de mis dus voor ons zal er sowieso nog weinig tijd zijn. Waarschijnlijk zal niet iedereen ons dit in dank afnemen, maar je kan nooit goed doen voor iedereen zodus...doen we het zoals we zelf willen ;-)
Ik denk dat wij ze ook gewoon naar huis zouden laten gaan. Zodat ze eventueel iets anders kunnen aandoen voor het avondfeest ook.
Hallowij trouwen om 11.30u enkel voor de wet.We gaan dan naar huis om samen een broodjeslunch te nemen.Daarna gaan wij foto's nemen. En kunnen de gasten kiezen, ofwel blijven ze bij ons thuis om te rusten en anders kunnen ze er even tussenuit.. Tegen 18.00u gaan we dan met z'n allen naar de feestzaal om tijdig de mensen te kunnen ontvangen..Daar kan de rest dan al iets drinken..
Bij ons gaat ook iedereen naar huis/ bij schoonouders/ bij ons thuis zitten.Er zijn er een deel met kleine kindjes die nog een middagdutje doen die gaan even naar huis (we trouwen om 11uur met kleine receptie nadien en het "diner" met suite is om 16u)Mijn kant van de familie zal bij ons thuis gaan zitten omdat hun honden bij ons da dag doorbrengen :pEn de getuige van mijn vriend gaat waarschijnlijk naar mijn schoonouders.