Nu Online
Momenteel zijn er 674 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

13 July 2012: Our Wedding Day!

15-7-2012 21:18:28
Hallo allemaal!

Als trouw forumlid en volledig gehuld in "marital bliss", wil ik jullie graag een verslagje meegeven van onze wedding day.

De vorige dag heb ik samen met mijn ouders, broer en (toen nog) verloofde uitgebreid geaperitiefd en gegeten. Daarna is mijn verloofde naar ons appartement vertrokken om nog een filmpje te bekijken en een speciaal biertje te drinken. Ik ben bij mijn ouders gebleven en daar hebben we nog eens geklonken op de bruid :-) . We dronken de speciale cava die we gekocht hadden op reis, toen mijn vriend zijn huwelijksaanzoek deed.

Om 00h20 was ik in mijn bedje gekropen en om 6h00 was ik al weer wakker. Ik bleef nog liggen tot 7h30, omdat ik wist dat mijn wekker zou afgaan met klokgeluid en dat hoorde erbij.
De dag begon, zoals voorspeld, met regen. Desalniettemin had ik toch het gevoel dat het nog goed zou komen.
Ik heb mij uitgebreid gedoucht, haren gebrusht en om 8h15 ontbeten.
Om 8h35 zijn mijn mama en ik naar de kapper vertrokken, toen nog in de regen. We kwamen om 9h aan en om 9h30 was de fotograaf daar om foto's te nemen. Ondertussen werd mijn kapsel gedaan en werden mijn moeder en ik geschminkt.
Om 10h30 waren we klaar en konden we, perfect volgens de timing, terug naar huis vertrekken. Ondertussen was het gestopt met regenen!
Toen we om 11h thuis aankwamen, lag de rode loper er. (Die was jammer genoeg kletsnat, want was al om 9h30 gelegd, toen het nog regende...) Bij mijn ouders thuis heb ik me nog wat verder opgemaakt. Ik had ervoor gekozen om zelf mijn mascara aan te brengen, want die van mijn proefmake-up vond ik niet geslaagd. Het lijntje onder mijn ogen mocht ook wat meer.
Daarna heb ik mijn juwelen aangedaan, nog vlug even mijn "EHBO"-kit gecheckt en daarna met de hulp van mijn mama mijn kleed aangedaan. Na heel wat manoeuvres, uiteindelijk toch beneden in de living geraakt en niet veel later, om 11h45, was de fotograaf er weer. Nog vlug even het dichtdoen van het kleedje geënsceneerd.

Rond 12h kwam de suite (van mijn kant) aan. Veel complimentjes gekregen over mijn kleedje en mijn kapsel. Om 12h40 (25 min. later dan verwacht), kwam de bus aan met mijn bruidegom en zijn deel van de suite. De fotograaf liep vlug naar buiten om klaar te staan voor dé foto. Toen mijn bruidegom aanbelde, moest ik even ademhalen. Toen ik de deur opendeed, was het even stil, we waren allebei met onze mond vol tanden. Daarna kwam van beide kanten alleen maar lof over hoe we eruit zagen. Hij vond mijn kleedje perfect en hij zag er ook fantastisch uit. Ik had zijn kostuum nog niet gezien en het paste perfect bij mijn kleed! (Mijn moeder was met ons allebei meegegaan naar de winkel om ons perfect op elkaar af te stemmen. Good job!)
Daarna ging iedereen binnen en hebben we lekkere broodjes gegeten en champagne gedronken. Om 13h kwam de ceremoniemeester aan om samen met ons en de suite het verloop van de dag nog eens te doorlopen.

Rond 13h30 zijn we vertrokken naar het stadhuis.
Daar stonden al een aantal vrienden en familieleden te wachten. Om 14h zijn we naar binnen gegaan en na 20 min. stonden we terug buiten. Op het balkon nog wat foto's laten nemen en dan meteen richting kerk.

Om 14h50 kwamen we aan bij de kerk. Er stond al heel wat volk te wachten. De mis is echt zeer goed verlopen. Mijn leerlingen speelden ook een belangrijke rol en ze hebben dat zeer goed gedaan. Niets dan lof! De viering leek zo vlug voorbij te gaan, terwijl die toch iets meer dan een uur heeft geduurd. Toen we buitenkwamen, gaf de ceremoniemeester de snoepmand aan mijn -dan eindelijk!- man, om de snoepzakjes uit te delen aan mijn leerlingen. Die stonden er nog niet, dus we hebben onze uittrede moeten doen met de snoepmand in zijn handen. (Dat was een beetje spijtig voor de foto's!) Er werd, zoals gevraagd, niet met rijst gegooid, maar wel met roosblaadjes. Na de wensen en de bedankingen, zijn we samen met de suite rond 16h30 vertrokken met de bus richting feestzaal. We hebben foto's genomen aan de Damse Vaart en aan ons huisje in aanbouw.

Rond 17h30 kwamen we aan bij de feestzaal, het Godshuis. Samen met de suite hebben we ingecheckt in het hotel. In onze bruidssuite hebben we ons heel even opgefrist en dan zijn we weer naar beneden gegaan om rond 17h50 nog wat foto's te nemen in het gebouw met onze fotograaf. Om 18h15 was de suite er ook om op de trappen buiten nog wat suitefoto's te nemen.

Om 18h20 (10 min. vroeger dan gepland) kwamen de eerste gasten al aan voor de receptie. Tot 20h hebben we in ons rijtje gestaan om de gasten te ontvangen. Dat was zeer vermoeiend en mijn voetjes begonnen al serieus wat pijn te doen. Ik heb toen mijn vriendinnen ook gevraagd om mijn EHBO-kit te halen voor mijn pleisters. Mijn broer (getuige) en zijn vriendin hebben ook goed geholpen om onze cadeaus en enveloppedoos op tijd weg te brengen. Het was wel jammer dat sommige gasten om 19h50 aankwamen en we dus 20 euro p.p. hebben moeten betalen voor de receptie voor hen, terwijl ze niets meer hebben kunnen eten en slechts één half glaasje hebben gedronken. Dat vond ik een beetje onbeleefd. Er stond duidelijk op de uitnodiging "van... tot..." niet "vanaf"! Sommigen zijn ook gewoon niet afgekomen.

Om 20h konden we dan de intrede in de feestzaal doen. De ouders zouden eerst binnengaan op een zelfgekozen liedje en dan wij, het bruidspaar op een ander liedje. Ons liedje begon echter te spelen toen onze ouders binnengingen. Toen begon ik echt te panikeren en van boosheid en vooral teleurstelling kwamen voor de eerste keer die dag toch de traantjes. (Mijn kalmeringsdruppeltjes waren toen dus duidelijk uitgewerkt...) Wij zijn toen op het liedje van mijn ouders binnengekomen. Verder is het diner goed verlopen en heeft mijn man een prachtige speech gegeven waarbij hij niet alleen de ouders, maar ook mij bedankte. Voor het aansnijden van de bruidstaart kregen we nog een verrassing van mijn broer, hij had een fantastische PowerPoint-presentatie gemaakt met foto's van mijn man en ik van heel klein tot aan onze vrijgezellenavond.

Op Les Lacs du Connemara zijn we naar beneden gegaan, naar de Crypte, waar het dansfeest zou plaatsvinden. Onze openingsdans startte in absolute stilte, met het klokgeluid van Videogames van Lana Del Rey. Daarna deden we alsof we gingen vermenigvuldigen, maar toen gebeurde onze flashmob met de hele suite op een stukje van "Everybody" van The Backstreet Boys (was ik vroeger hevige fan van!). Iedereen vond het fantastisch.
De dansvloer heeft de hele tijd vol gestaan, soms wat voller dan anders en om 4h hebben we afgesloten met Perfect Day van Lou Reed.

Moe maar voldaan, zijn we om 5h in ons bedje gekropen. We hebben maar weinig geslapen en om 9h45 stond de wekker om te ontbijten. Heel wat vrienden en familie bleven ook slapen in het hotel, dus het was wel leuk om elkaar de dag erna nog eens terug te zien. Na een uitgebreid ontbijt met cava, was het tijd om uit te checken. Het regende pijpenstelen. Een nieuw bruidspaar kwam ondertussen al aan en die zagen er niet al te gelukkig uit. Wat waren wij opgelucht dat wij toch gekozen hadden voor vrijdag de 13de en niet le quatorze juillet, zoals eerst de bedoeling was. Wij hebben na het vertrek naar de kapper geen regen meer gehad en zijn daar heel blij mee geweest!

Hier zal ik het nu bij houden. We vertrekken dinsdag op huwelijksreis naar de Seychellen en hopen daar op beter weer.

Nog enkele tips/bedankingen:
- fotograaf: Jan Darthet
- kapsel en make-up: Xantippe te Brugge
- bruidsjurk van Ian Stuart: Azzurro te Oostende
- ceremoniemeester: Patrick Schoonbaert
- feestzaal+hotel: Het Godshuis te Sint-Laureins

Hier al een voorsmaakje van de foto's:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1015103111872737...

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1015103111567737...

Elke
13-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1246

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik15-7-2012 21:29:55

Wat een leuk verslagje en wat een schitterende foto's!! Ben benieuwd naar meer na deze 2!! Echt prachtig,alles tot in de puntjes in orde..prachtige jurk,je haartjes heel mooi en je man ook hoor!!

Dikke proficiat en geniet van de wittebroodsweken!!

Groetjes
Nancy

Evy
1-6-2013
 Meld misbruik15-7-2012 21:29:57

Wauw Elke,

Je zag er super uit! Heel mooi kleed!
Geniet van jullie getrouwd leven en de huwelijksreis natuurlijk, wat een droombestemming!

Charlotte
6-7-2012
 Meld misbruik15-7-2012 21:36:18

Hey, allereerst een dikke proficiat met jullie huwelijk! Jullie zagen er heel mooi uit! Ik ben de week voordien getrouwd ben ook naar xantippe geweest voor m'n haar was ook zeer tevreden, je haar was zeer mooi! En je kleed ook trouwens!
Vele groetjes lotje ;-)

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik15-7-2012 21:37:18

Wauw!! Jullie zagen er prachtig uit! Super mooi op elkaar afgestemd!

Ik ben blij dat jullie er een super trouwweekend van hebben gemaakt! En nu heel veel geluk samen! Groetjes!! Kim

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik15-7-2012 21:43:48

Een dikke proficiat met jullie huwelijk!
Leuk verslagje en jullie zagen er prachtig uit.
Geniet van jullie huwelijksreis !

Steffie
21-7-2012
 Meld misbruik15-7-2012 21:49:23

Dag Elke

Je zag er stralend uit!!!!
Vraagje: zou je het zien zitten om jullie speech te mailen aub?
Wij trouwen zaterdag en weten niet hoe eraan te beginnen.

Alvast bedankt!!!
En geniet van jullie reis!!!!!!!!!

Steffie

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik15-7-2012 22:21:21

Een leuk verslagje, Elke! De 2 foto's dat ik gezien heb zijn supermooi. Uw jurk ziet er prachtig uit. Jullie straalden echt! Een dikke proficiat en geniet nog maar lang na!!

Jontje
20-7-2012
 Meld misbruik15-7-2012 23:09:09

Leuk verslagje!
En een super mooi kleed!
Al een geluk dat de regen bij jullie overgebleven is, wij zijn vrijdag aan de beurt!

En daarna vertrekken we ook, dus misschien tot in het hotel :-)

Geniet er alvast al van!

x

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik15-7-2012 23:13:21

Amai Elke, dat is echt een prachtige jurk!
Echt droomjurken é Ian Stuart!
Je kapsel paste er ook perfect bij, ook heel mooi!
Benieuwd naar de andere foto's :-) aan je verslag te lezen was het een prachtige dag!!
Je ziet dat vrijdag de 13de ook veel geluk kan brengen ;-) de weergoden waren jullie toch goed gezind!
Geniet nog maar lang na en vooral: dikke proficiat!!

groetjes

Sandra

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik16-7-2012 7:21:12

Proficiat!!!!!

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik16-7-2012 9:31:23

Bedankt voor de lieve reacties!

@Charlotte: Je kapsel leek wel goed op het mijne, hé? :-)
@Jontje: Inderdaad, misschien tot in de Seychellen! Wij vertrekken terug naar huis op 28/7.
@Steffie: Ik zou je de speech graag geven, maar die was uit de losse pols. Mijn man had niets voorbereid, het was allemaal heel spontaan.

Jontje
20-7-2012
 Meld misbruik16-7-2012 9:38:36

en wij komen toe op de 25ste :-)

Lieze
1-9-2012
 Meld misbruik16-7-2012 9:43:29

Tof verslagje om te lezen!
Je straalde in je kleed! Je zag er van top tot teen picobello uit!! en je man ook!
Proficiat!!!

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik16-7-2012 20:17:06

Elke, dikke proficiat - prachtige foto !!
Hoe was de samenwerking met Patrick, de ceremoniemeester? Wij hebben ook voor hem gekozen!
Geniet van de veelbelovende huwelijksreis naar het tropisch paradijs hé en breng de zon mee!

cindy
22-9-2012
 Meld misbruik16-7-2012 20:31:50

Jullie zagen er prachtig uit, nog een dikke proficiat !!!

amy
4-8-2012
 Meld misbruik17-7-2012 19:17:58

Mooie foto's, jullie zagen er heel mooi uit!
veel geluk samen xx

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik18-7-2012 14:49:36

Wow, wat een jurk! Superverslagje van een zo te horen superdagje! En als het enige minpuntje van de dag het verwisselen van de intredeliedjes was, dan denk ik dat het toch een heel geslaagd huwelijk was hé (al zou ik ook wel eventjes panikeren en boos zijn mocht het gebeuren, eerlijk) :-))

Dikke proficiat en geniet nog heeeel veel na!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info