TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sarah
3-8-2013
|
18-7-2012 15:31:26
Ik heb met allerlei dingen rekening gehouden...
eerst: ik ben leerkracht en wilde niet de maandag na de trouw al moeten gaan werken dus gekozen voor de zomer. Dus 6 juli dan: bleek onze zaal bezet maar de week erna wel vrij. Dus 13 juli Uiteindelijk: Mijn vriendin gaat onze fotograaf zijn maar kon in juli geen vrij krijgen dus nu gekozen voor de eerste zondag van augustus dus bij ons geen romantisch verhaal maar gewoon het eerste dat vrij was ;)
|
|
Jessie
20-7-2013
|
18-7-2012 15:50:22
Ja, dat ken ik. Ik geef ook les. Wou niet meteen na de trouw terug examens zitten verbeteren of zo. We zouden graag daags nadien op huwelijksreis vertrekken. De 12e ben ik jarig maar da's dus een vrijdag en de 13e vind ik zo raar klinken :d Langs andere kant, da's ook wel makkelijk te onthouden 13 juli 2013... :d
|
|
mona
27-7-2013
|
18-7-2012 16:03:22
Wij zijn sinds februari verloofd en trouwen volgend jaar in juli op de dag dat we tien jaar samen zijn. Het eerste wat we gedaan hebben, is de zaal vastgelegd. Een van de zes zalen was al bezet op onze datum (maar had sowieso niet onze voorkeur), een andere zaal was de hele zomer volzet, uitgezonderd onze datum (maar dat was dan weer de duurste zaal). Uiteindelijk de eerste zaal die we bekeken hebben vastgelegd en voorlopig nog altijd tevreden met die keuze.
|
|
Stephanie
22-9-2012
|
18-7-2012 16:31:26
Hier ook niet romantisch. Ik wou graag in September trouwen en dat was de enigste zaterdag die nog vrij was die maand :D
|
|
debora
18-7-2014
|
18-7-2012 16:33:20
Hey,
Wij hebben ons verloofd op de dag dat we 25maanden samen waren. En hebben daarom beslist om 25maanden later te trouwen.
Zo hebben we veel tijd om alles te regelen en te doen hoe we willen.
We trouwen dan ook op een vrijdag en in de zomervakantie. Maar de naaste familie weet het nu al, dus die zullen dan ook vrij nemen op die dag, of er rekening mee houden met hun verlof te plannen! De anderen zullen het op tijd weten, om hun verlof nog in te dienen. Maar zij mogen zelf beslissen of ze het de moeite vinden om er rekening mee te houde of niet. Ga me daar zeker nie druk in maken...
Wij vinden de datum dat voor ons een waarde heeft, belangrijker dan met alles en iedereen rekening te houden!! Want het zal nooit voor iedereen goed zijn, wat datum we ook nemen he...
Groetjes
|
|
Jennifer
7-6-2013
|
18-7-2012 16:43:26
Wij hebben een welbepaalde datum gekozen omdat die voor ons een speciale betekenis heeft. Nummer 7 komt vaak terug in ons liefdesverhaal en op 7 juni 2013 zullen we exact 2,5 jaar samen zijn. Dat die 7de op een vrijdag valt en voor sommige mensen misschien niet zal "passen" trekken we ons niet aan. De meesten zijn nu al verwittigd en kunnen dus nu al de nodige maatreglen treffen.
Grts Jennifer
|
|
Sara
15-6-2013
|
18-7-2012 16:50:00
oorspronkelijk wilden wij trouwen voor de wet op 13.02.14 (de dag dat we 4 jaar samen zijn) maar door familiale omstandigheden hebben we de trouw 6 maanden vervroegd...
wij trouwen voor de wet op 13.08.2013 omdat we dan precies 3,5 jaar samen zijn. maar aangezien dit een dinsdag is, konden we moeilijk ons feest op die datum doen en de feestzaal die onze voorkeur had, was enkel nog vrij op 21 of 28 september dus hebben wij er dan maar voor gekozen om 21 september voor de kerk te trouwen en ons feest te geven...
ik denk dat als je binnen het jaar wil trouwen, je bijna niet anders kan dan je zaal een beetje volgen. Zeker als er een zaal is waar je echt zot op bent..
veel succes alvast!
|
|
Bea
6-7-2013
|
18-7-2012 17:06:22
Hallo, Mijn zaal heb ik op de datum naar keuze kunnen vastleggen maar dat was toch ook wat stress van snel een optie nemen en dan nog snel naar een andere zaal gaan kijken etc. Mijn vriend vind alles nog veel te vroeg en rond een fotograaf dierf ik hem nog niet zijn mening te vragen, al wist ik al snel wie ik wou en daar ben ik wel juist naast gevallen door even te wachten (grr). Dus tot nu heb ik enkel zaal en mijn kleed (dat hoefde nog niet zo snel maar dat kon ik wel alleen in handen nemen :)). Van welke regio ben je en wat zoek je van zaal?
|
|
Emy
30-6-2012
|
18-7-2012 17:13:13
wij hebben een zaal gekozen. Toen deze niet meer vrij was op onze dag, hebben we onze datum aangepast gezien het toch geen speciale datum was. Ik vind de zaal namelijk erg belangrijk. En als je dan toch geen specifieke datum in gedachten hebt, kan je't even goed verzetten vind ik.
|
|
Jessie
20-7-2013
|
18-7-2012 17:21:05
Goh, wij zoeken in de regio rond Aalst. Onze families zijn van Haaltert en Moorsel, zo moeten ze niet te veel Bob's inschakelen :p
|
|
Michele
14-9-2013
|
18-7-2012 17:32:19
hey Jesse
Wij wilden eerste in april 2013 trouwen omdat dit symbolisch was. We zouden dan exact 2 jaar samen zijn. Maar owv praktische redenen moesten we uitkijken naar een latere datum. We zijn dan maar gaan kijken naar het volgende: - na juni 2013 - veel kans op goed weer - niet eind juni wegens schoonouders die dan examens moeten afnemen (leerkrachten) - niet begin juli wegens examens van teveel mensen die we kennen - niet in de zomermaanden zelf wegens te veel mensen op verlof - niet eind augustus omdat mijn zusje (= getuige) ongetwijfels herexamens zou hebben :)
--> bleef er nog september en oktober over... we hebben dan een paar zalen gecontacteerd. Uiteindelijk voor De Snip in Moorsel gekozen. Liefst wilden we dan eerste weekend van september 2013 maar de zaal was niet vrij dus voor het tweede weekend. Leuk voordeel: ze kunnen al wild serveren :)
weinig romantiek dus aan maar wel praktisch en het zal ongetwijfeld een prachtige dag worden. Een dag extra die een speciale betekenis zal hebben in ons leven.
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
18-7-2012 17:40:03
Wij wilden graag in april trouwen, geen romantische reden, gewoon een mooie lentemaand. We hebben bewust voor geen paasvakantie gekozen (mensen op reis) en zijn dan naar de vrije data van onze zaal gaan kijken. En vwala, 27 april 2013 wordt the day voor ons!
|
|
Sandra
7-9-2012
|
18-7-2012 18:12:51
Hey,
Wij zijn verloofd sinds 11 juli 2011 en zijn begin augustus echt beginnen 'plannen'. September vond ik een mooie maand om te trouwen en mijn verloofde vond dat ook een goed idee :-). Elke zaal die wij gecontacteerd hebben was nog vrij...maar we trouwen op een vrijdag.
We hadden eerst zaterdag 8 september in gedachten, maar op de gemeente konden we maar tot 13u trouwen...en dan bleek er een lange namiddag te zijn om opgevuld te worden. Een diner? Dat kon...maar met gescheiden schoonouders en voor de rest een vrij kleine suite...dat zagen we niet zitten :-). Op vrijdag was het mogelijk tot 17u te trouwen...dus hopla, het is een vrijdag geworden!!
Dus een beetje een samenloop van...07-09-12 it will be :-)! Nog 50 dagen...:-)
groetjes!
|
|
Marjan
20-4-2013
|
18-7-2012 18:53:15
Wij hadden geen specifieke datum in gedachten, wilden gewoon liefst in april-mei trouwen. Dit omdat veel van onze vrienden nog studeren en dus vanaf eind mei in den blok zitten en er in juli/augustus veel mensen op vakantie zijn. Wij vinden het toch het belangrijkste dat iedereen die we erbij willen hebben aanwezig kan zijn. Want wat heb je aan een trouwfeest op een speciale datum als de helft van je vrienden/familie er niet bij is...
|
|
Evy
1-6-2013
|
18-7-2012 19:18:35
Bij ons is het ook uit praktische overwegingen en door eleminatie. Januari - Februari - Maart: Te koud April: ouders op vakantie + vormsel nichtje Mei: 50jarige trouw van mijn grootouders Ik wilde alles ook een beetje gespreid hebben, niets zo ambetant als 3 weken na elkaar een feest hebben! En ik wou absoluut niet in de maanden juli en augustus wegens veel mensen die op verlof zijn. Dus bleef juni over (want langer wilde ik niet wachten ), aangezien we nog veel jongere neven en nichten hebben die nog examens hebben maar gekozen voor het eerste weekend.
|
|
Alessia
7-9-2012
|
18-7-2012 22:26:52
7 september lag bij ons al vast voordat we zelfs verloofd waren. Mijn vriend wou absoluut september en ik vond dat ook niet zo slecht! Wij trouwen wel op een vrijdag omdat bij ons daardoor meer mensen konden komen, er zijn immers ook veel die op zaterdag werken... Wij zijn drie feestzalen gaan bekijken waarvan de datum nog vrij was (11 maanden voor de trouw). Van alle offertes die ik heb gestuurd waren er een stuk of 3 bezet op onze datum... Maar veranderen ging ik niet, deze dag ging het worden en gelukkig hebben we een geweldige feestzaal erbij gevonden! Groetjes!
|
|
Sanne
11-8-2012
|
19-7-2012 3:35:55
ik wilde graag een zaterdag in begin augustus met lesgeven ook handig (ben ook leekracht) omdat je dan in juli nog veel kan afwerken en de rest van augustus er nog is om op reis te gaan. We waren anderhalf jaar op voorhand met onze zaal en we waren de eerste voor die datum toen das geluk hebben denk ik. Niet opgeven en verder zoeken zou ik zeggen! :-)
|
|
Anja
10-1-2013
|
19-7-2012 8:16:15
Hey Jessie, Wij trouwen op 10/01/2013, de dag dat we 14 jaar samen zijn. Voor ons was dat onmiddellijk een uitgemaakte zaak. Een feestzaal is voor een paar uur, je trouwdatum voor de rest van je leven. Bij ons zal het dus een donderdag zijn (15.00u). Toen we de aankondiging van ons huwelijk deden op een familiefeestje was iedereen dol enthousiast! "We nemen wel een dagje verlof, geen probleem!"...dat was de reactie van onze familie. We hebben het trouwuur wel met opzet zo laat mogelijk genomen, dat de aanwezige kindjes niet te veel school moeten missen. Ik moet er ook wel bij vertellen dat wij geen honderden gasten hebben en het intiem willen houden. Anders zou ik wel voor een zaterdag opteren. Maar onze datum veranderen voor een locatie...no way! Groetjes, Anja
|
|
Sanne
9-7-2011
|
19-7-2012 10:03:23
Wij zijn samen van 11 juli (2004) en we wilden trouwen op een zaterdag die daar een beetje in de buurt lag. Dat is 9 juli (2011) geworden. We hadden de datum al toen we op zoek zijn gegaan naar een zaal. En ook wij zijn hier minder dan een jaar op voorhand pas naar gaan zoeken, zelfs pas eind juni. Het is uiteindelijk de eerste zaal geworden waar we zijn gaan kijken. Die was nog vrij en we vonden hem allebei meteen heel goed.
Er zijn genoeg koppels die dus inderdaad van datum veranderen omdat de zaal niet meer vrij is... Als je echt een bepaalde zaal wil, maar niet speciaal een bepaalde dag, zou ik dat toch overwegen.
In welke regio zoeken jullie een zaal?
|
|
Jessie
20-7-2013
|
19-7-2012 12:40:58
Onze families zijn van haaltert en moorsel, dus graag daar ergens in de buurt.
We zijn intussen al verschillende keren van idee veranderd.
Ik denk dan, als ze ons echt graag hebben, nemen ze wel verlof, mocht het op een vrijdag zijn.
Hij vindt het leuk om een compleet andere dag te kiezen omdat er dan meer momenten zijn waarop we champagne kunnen laten knallen :-)
We gaan volgende week nog een paar zalen bekijken en als we ergens een wauw gevoel bij hebben dan zal het waarschijnlijk een datum worden die daar nog vrij is...
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|