Nu Online
Momenteel zijn er 250 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Minder dan een jaar...

18-7-2012 18:18:29
Dag bruidjes, Nog een elftal maanden en dan is het eindelijk zo ver... Onze zaal ligt al maanden vast, fotograaf, ceremoniemeester, vervoer, kerk ook. Sedert een aantal weken zijn we ook begonnen aan ons misboekje( we hebben gekozen voor een gebedsdienst) ik vond het in het begin wat moeilijk omdat je niet zo gemakkelijk teksten vind die niet zo christelijk getint zijn :) ik heb dan via het bisdom van Brugge een werkmap bestelt en ik vond die heel bruikbaar en hebben we veel inspiratie opgedaan. Ik heb het boekje al eens doorgestuurd naar de diaken en hij vond het ook goed, volgende maand komen we eens samen om alles te bespreken. En vandaag zijn we onze trouwringen gaan bestellen: we waren op slag verliefd op de ringen van het merk d' euxx en in september zullen ze klaar zijn. Weer iets om af te vinken op de checklist. Ik kan niet wachten om op zoek te gaan naar het perfecte bruidskleedje en daarna het kostuum voor mijn man in spe. Er is nog zoveel te plannen: bloemen, tafeldecoratie, uitnodigingen, enz... Een trouw plannen: je staat er mee op en je gaat ermee slapen..

jana
15-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 884

Evy
1-6-2013
 Meld misbruik18-7-2012 19:11:33

Inderdaad, maar het is wel zalig om ermee bezig te zijn!
Hier heeft het even op een laag pitje gestaan maar nu zijn we er weer meer mee bezig,
Vorige week een afspraak gemaakt voor mijn kleedje, 9 augustus is D-day

jana
15-6-2013
 Meld misbruik18-7-2012 20:17:03

Het is inderdaad wel zalig om er mee bezig te zijn en af en toe als je dan iets gepland hebt dan droom je weg en zie je het helemaal voor je! :) Soms panikeer ik wel. Ik ben nogal een planner en voor sommige dingen is het gewoon nog veel te vroeg hè om al te regelen.. Dat vind ik zo spannend, gaan kijken voor dat perfecte kleed.. Ik heb vorige week ook eens gebeld, maar ik zou graag wachten tot de collectie van 2013 in de winkels ligt, die mevrouw heeft gezegd dat ik dan best wacht tot september-oktober.. Maar dat lijkt nog zoooo lang als je al maanden op internet alle collecties afschuimt :) Heb jij al veel gepland? Want ik zie dat onze datums niet ver van elkaar liggen. Hopelijk vind je je droomjurk!!

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik18-7-2012 22:49:04

Hallo,

In je berichtje spreek je over een werkmap die je via het bisdom van Brugge hebt besteld. Hoe heb je dat gedaan?

Wij dachten dat we nog ruim op schema zaten vooraleer te beginnen aan misboekjes en de ringzoektocht, maar blijkbaar zouden we beter toch eens in actie schieten :-) Ik heb ondertussen wel al mijn droomjurk gevonden. Dat was een heel leuke ervaring!
Groetjes,
Mieke

Evy
1-6-2013
 Meld misbruik18-7-2012 23:15:39

Ik wou ook eerst wachten tot september-oktober maar ik ben gewoon te nieuwsgierig!
Ik heb wel maar in 1 winkel een afspraak staan gewoon om al eens te kijken welk type kleed me staat. Als ik DE jurk vindt leuk maar anders gaat de winkeljacht gewoon door .

We hebben de volgende dingen al vastliggen: gemeentehuis (we trouwen niet voor de kerk) - zaal - fotograaf - videograaf - DJ en ik heb mijn getuige al gevraagd.
Wij zijn ook al verloofd van 2 november en we hebben toen al direct de belangrijkste dingen vastgelegd. Omdat we ook nog aan het bouwen zijn gaat daar vooral veel tijd naartoe, daarom dat we ook pas volgend jaar trouwen. Anders hadden we nu veel te veel aan ons hoofd!
Maar ik kan het toch niet laten op 's avonds op internet (vooral deze site) rond te neuzen en ideeën op te doen .

jana
15-6-2013
 Meld misbruik19-7-2012 9:22:01

Mieke, je vind een aantal werkmappen terug op de website www.gezinspastoraal.be . Wij hebben gekozen voor de werkmap vijf modellen voor een huwelijksviering met gebedsdienst . Je moet dan een e-mail sturen naar de contactpersoon die erbij vermeld staat met de vraag hoe je die werkmap moet bestellen en dan krijg je een antwoord met het rekeningnummer en dat je als mededeling jouw gegevens moet vermelden samen met de werkmap die je wenst. Ik heb rond de 16 euro betaald. Ik denk dat ik na een goeie week die werkmap heb ontvangen. Wij hebben er een aantal zaken uitgehaald voor ons samen met teksten die ik al had. Wij willen werken rond het thema liefde is.... En daarom zitten er een aantal teksten in over liefde is... (wat langere gedichten dan), ook de klassieke offerande wordt vervangen door mensen die op een afbeelding van liefde is ( waar de tekst van weg gedaan is) schrijven wat ze wensen wat de liefde ons mag brengen.:) De getuigen zullen ook een tekst zelf schriijven. Ene keer als je er mee vertrokken bent gaatjes wel vlot. En voor de ringen heb je nog wel even tijd hoor! Maar wij willen de kosten wat spreiden en het was het enige merk waar we oud goud mogen voor geven en nieuw krijgen in de plaats. ( ik vond dat ook een leuke gedachte,zo zit er een stuk van mijn grootouders,mijn mama en schoonmama en onszelf in) en natuurlijk een groot verschil in de prijs! Evy, de dj ligt ook vast bij ons die was ik vergeten te vermelden :). Aah zo doe jij dat :) ik heb enkel al lingerie gehaald voor als inbegrip met de zoektocht :). Het zoals je zegt als je nu al iets vindt is het leuk. Maar het is geen ramp als het niets is want dan heb je nog de nieuwe collectie om uit te kiezen. Het is ook mijn voornaamste bezigheid s'avonds internet afschuimen!! En nu ik in verlof ben breidt het hem uit naar de helft van da dag :) Gisteren kwam mijn vriend zelfs met een goed idee: we zaten vast met de tafeldecoratie omdat we dit ook rond het thema liefde is.. willen. Hij stelde voor om per tafel een afbeelding van lliefde is op canvas te laten maken en op een klein schildersezeltje te plaatsen. Ik vond dit een goed idee dus nu nog eens kijken voor de uitwerking ervan. ;) Als je kijkgraag het weer dit jaar, is het misschien wel beter dat we wachten tot volgend jaar. :)

Sara
15-6-2013
 Meld misbruik1-8-2012 9:43:40

Hey,

In welke kerk in Brugge trouwen jullie op 15 juni? Want wij trouwen ook voor de kerk in Brugge op 15 juni;-)

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die al vrij ver gevorderd is in zijn planning!

Groetjes,
Sara

jana
15-6-2013
 Meld misbruik1-8-2012 13:19:05

Het Sara, Wij trouwen in de kerk van hoeke. We zijn afkomstig van Damme daarmee. Het is een klein gezellig kerkje, er kan maar een goeie 90 man zitten. Ik hebben liever een klein kerkje die vol zit of een mastodont van een kerk waar je het volk niet ziet zitten ☺ En welke kerk is het van jullie? Ik ben nog al een stress persoon en lig rap wakker van de dingen die nog niet geregeld zijn daarom dat er al zoveel geregeld is, dan moet ik er ook niet wakker van liggen. :) Waar kijk jij voor je bloemen? Groetjes

Sara
15-6-2013
 Meld misbruik1-8-2012 15:59:41

Hey,

Hoe lang zijn jullie dan al wel verloofd?

Wij trouwen in een van de twee kerken in Sint-Pieters (we zijn er nog niet uit welke :-p)

Mensen zeiden tegen ons al dat we gek waren dat er al zoveel vast lag, maar ik ben blij dat ik niet de enigste ben die graag de touwtjes in handen heeft! Bij ons ligt de zaal, de kerk, de dj, het vervoer (zo goed als), de trouwjurk, ideëen voor het thema en de uitnodigingen al vast. Volgende week gaan we naar de fotograaf. Welke fotograaf hebben jullie genomen? En in welke zaal trouwen jullie? Zou je het eventueel zien zitten om je misboekje eens door te sturen? Dan kan ik het eens vergelijken met het mijne;-) mijn e-mailadres is sara_hoste@hotmail.com

Qua bloemen denk ik dat het ik, mijn mama en mijn tante zal zijn die dit maken. Aangezien we samen lessen bloemschikken volgen lijkt me dat wel leuk. En eventueel met hulp van de lerares..

Veel succes nog met de verdere planning!

jana
15-6-2013
 Meld misbruik1-8-2012 16:32:04

Wij zijn verloofd van oktober 2011... Het eerste wat we gaan vastleggen zijn is de zaal nl. Kasteel van Moerkerke en jij? Ceremoniemeester is Kris deprince die ook het vervoer geregeld heeft, De fotograaf is moeders mooiste uit sijsele en van jou? Normaal gingen we vanavond foto's gaan nemen met de fotograaf voor de uitnodeging maar als het zo overtrokken blijft zal het waarschijnlijk uitgesteld worden.. (en het is al eens uitgesteld :( ) Wij werken rond het thema liefde is... Zo zal de uitnodigingen, misboekje (voorkant+ enkele teksten waar liefde is in terugkomen) tafelschikking en ballonnen dit thema hebben. Rond welk thema werken jullie? We zijn twee weken geleden ook de trouwringen gaan bestellen. Alleen voor de bloemen weet ik nog niet echt waar we zullen gaan. Ik had iemand op internet gevonden die van prijs reuze meevalt maar ik heb wat schrik omdat het geen winkel is... Dat is wel handig als je dit zelf kan! Of iemand die de vertrouwt. De trouwjurk is voor oktober want zou graag uit de nieuwe collectie kiezen :). Ik zal het je sturen, maar het is nog niet in de juiste opmaak en zo. Het is ook wel zonder eucharistie want een diaken die vriend van de familie is zal de viering voorgaan. Je moet maar eens laten weten wat je ervan vind. Je moet dan maar de jouwe ook eens sturen. :) Jij ook veel succes met het plannen en dat het een onvergetelijke dag mag worden!

Sara
15-6-2013
 Meld misbruik1-8-2012 16:49:03

Wij zijn verloofd van 20 juni.. Onze zaal wordt t Gravenhof in Torhout. Qua fotograaf twijfelen we tussen Moeders Mooiste (hierbij heb ik met mijn ouders al eens een fotoshoot gehad, maar hij antwoordt niet op onze mails...) of Christ Vilez.

Aangezien mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd heeft in London en wij gek zijn van alles vintage en Engels is ons thema Vintage London en the London Underground... Onze tafelschikking is bijvoorbeeld aan de hand van metrostations, we willen een Londense bus als vervoermiddel, ...

Kun je voor je bloemen niet een keer een testboeketje of zo bestellen? Is altijd leuk om in huis te zetten en dan weet je of ze luistert naar je wensen é.
Wij hebben al min of meer de tekst voor de mis opgesteld, maar aangezien de pastoor voor het moment in Guatemala zit heb ik het nog niet met hem kunnen bespreken..:-( Ik kijk er alvast naar uit om je tekst eens te lezen.

Ik ging vorige week met mijn zus al eens trouwjurkjes spotten in Rijsel (kleedjes zijn daar veel goedkoper) en toen kwam ik toch wel dé jurk tegen.. Maar het was de allerlaatste in de winkel dus moest ik direct beslissen. Volgende week ga ik met mijn mama en schoonmama terug naar de winkel. Hopelijk vinden zij het ook mooi!

Hopelijk hebben we héél mooi weer 15 juni en wordt het voor jou ook een onvergetelijke dag!

ps wij trouwen enkel voor de kerk 15 juni. Voor de wet trouwen wij 13 februari 2013, omdat we dan net 3 jaar samen zij...

jana
15-6-2013
 Meld misbruik1-8-2012 17:03:44

Dat is ook een heel leuke thema waar je veel rond kan doen hè! Dat is ook al een eindje verloofd! Wij trouwen ook voor de wet op een andere datum,maar wegens praktische redenen... Je bedoelt toch niet dezelfde moeders mooiste? Want die hebben we vorig jaar in november al vastgelegd want ik wilde perse hem als fotograaf. Hij zal ook de uitnodigen maken,maar ik denk niet meer vandaag met dat de hemelsluizen zijn opengegaan :(. Oeie das wel minder dat je nu op hem moet wachten! Ik heb het je gestuurd hopelijk goed ontvangen? Oooh zo spannend!!! Als jij het heel mooi vond en je zus ook zullen de mama's dit ook wel vinden!! Wel een eindje rijden hè? Ik denk dat ik naar la sposa zal gaan. Ik hoop ook op mooi weer! Heb er dit jaar op,de 15de juni wel eens aangedacht...

Sara
15-6-2013
 Meld misbruik3-8-2012 10:25:56

Inderdaad, Moeders Mooiste uit Sijsele. Ik ben namelijk afkomstig van Sijsele;-) Heb je nog foto's kunnen gaan nemen?

Ik heb je misboekje goed ontvangen, het ziet er zeer mooi uit!! Als ik een beetje verder ben met het mijne, stuur ik je het ook!

Rijsel is niet zo heel ver hoor, ongeveer een 50 minuutjes rijden..

Groetjes!

ps en was het dit jaar op 15 juni een beetje mooi weer?;-)

Sara
15-6-2013
 Meld misbruik9-8-2012 16:15:20

ik besef nu nog maar dat jij moeders mooiste geboekt had voor 15 juni.. sorry voor de eventuele verwarring..
aangezien hij niet antwoordde op onze mailtjes, zijn we voor Christ Vilez gegaan (hadden we een supergoed gevoel bij ook).

Nog veel succes met de planning!

jana
15-6-2013
 Meld misbruik9-8-2012 16:36:34

Hey, Ik vond het al zo raar :/. Maar er zijn zoveel goeie fotografen hè! We zijn dan geen foto's meer gaan nemen wegens slecht weer, normaal gaan we nu zaterdag dus hopen dat het nu beter weer zal zijn... Ik ben ook van sijsele wat een toeval. En ben je al opnieuw voor je kleedje gaan kijken? Het misboekje is niet zo traditioneel opgesteld, maar ik wilde iets anders of wat je zoveel tegen komt. Ik vind ook dat het bruidspaar centraal staat en niet god. Het is leuk om eens de reactie van iemand anders te horen, als die van jou klaar is mag je hem altijd eens sturen. Werk je ook met een ceremoniemeester? Het was echt geen mooi weer dit jaar op 15 juni,hopelijk volgend jaar beter :). Ook nog voor jou veel succe met de voorbereidingen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...