Terug naar overzicht
Ik zie dat jullie op zaterdag trouwen. Dan zou ik me niet te veel zorgen maken of de mensen wel op tijd aanwezig kunnen zijn, of je moet er heel veel kennen die in het weekend werken. In onze gemeente zou de 1e optie de enige mogelijke zijn geweest, want daar kan je op zaterdag niet in de namiddag trouwen. Ik zou het 1e of het 2e nemen. Bij de 3e optie vind ik de ceremonie te laat. Dan is die nog bezig op een moment dat ik persoonlijk echt al wel honger zou krijgen (wij eten normaal tussen 17u30 en 18u) en dat lijkt mij niet echt aangenaam. De vraag is dan dus: wil je graag die broodjeslunch met de suite of niet? Een te lange dag wordt het 1e niet denk ik. Wij zijn ook om 11u getrouwd. Dan heb je 's ochtends nog genoeg tijd om je voor te bereiden.
Hallo, ik zou ook gaan voor 1 of 2. Op zich wil ik graag dat ik veel aan mijn dag heb en maar om 14 u beginnen lijkt toch wel laat dan zou ik al op zijn van de stress van het wachten (of je moest eerst foto's gaan trekken). Het lijkt inderdaad meer de keuze of je met je dichte familie nog wat tijd alleen wil doorbrengen. Fijn dat je je uur kan kiezen. Bij ons (Antwerpen ) krijgt de eerste die zich aanmeldt het eerste uur en zo verder, lastig om te weten wanneer zullen we gaan aanmelden want ik wil ook rond de middag en niet om bv 10u.
Ik zou persoonlijk voor optie één gaan.Ok lange dag, maar het is maar één keer dat je zo'n dag hebt, dus maak hem zo leuk mogelijk!Optie 2 is zeker ook goed hoor, maar je zal eerst eens moeten polsen bij het stadhuis of je op zaterdag in de namiddag kan trouwen.Wij trouwen ook voor stadhuis en hebben dan plechtigheid met huis van de mens en onze dagindeling ziet er als volgt uit:6u45 make up7u30 kapper8u45 kleed aan doen9u15 vertrek naar ouderlijk huis bruidegom9u30 verzamelen suite aan ouderlijk huis bruidegom10u30 burgerlijk huwelijk stadhuis11u30 ouderlijk huis voor lunch en familiefoto's - opfrissen - ff relax12u30 fotoshoot bruidspaar / suite auto's verzetten naar feestzaal14u30 terug fotoshoot - opfrissen - ff relax15u huwelijksplechtigheid in talbot house (niet onze feestzaal)16u30 aankomst feestzaal - opfrissen - ff relax17u start 1e receptie19u einde 1e receptie19u30 start avondfeest met kleine receptie20u30 aan tafelOk zo wordt het ook een hele lange dag, maar wel op een rustig tempo met overal voldoende tijd, denk ik toch! :-)Het is ook niet leuk als je een te strak schema hebt en je teveel moest haasten en echt overal stipt moet zijn en vertrekken...Ik vind het net leuk dat het een hele dag is!Een lange dag, inderdaad, maar je hebt maar één zo'n dag in je leven !Moesten wij in de namiddag in het stadhuis kunnen trouwen, gingen wij de dag anders aanpakken vb tussen 11u en 13u foto's nemen13u30 verzamelen suite14u stadhuis14u30 plechtigheid16u30 receptie 119u avondfeestHelaas kunnen wij dit niet! Was het laatste uur 11u30. We konden ook zeggen ok, dan nemen we eerst foto's en dan stadhuis maar gezien we begin oktober trouwen, kan het 'smorgens soms land duren tegen dat het wat licht is, dus nemen we foto's na de middag.Succes met de planning!
Hoi KarenWij hebben ongeveer het 2de :-)14.00 gemeentehuis14.30 vertrek richting feestzaal15.00 dichte familie broodjestafel terwijl wij voor de fotos gaan16.45 viering met de Mens ook enkel met dichte familie18.00 Begin receptie, aankomst gasten19.00 start voorgerecht20.00 start buffet22.00 start dessertbuffet23.00 openingsdans24.00 weggooien bruidsboeketzoiets zou het moeten worden, ongeveer dan hahahahaaik heb graag dat alles goed op elkaar volgt, dan heb ik geen dode momenten voor de familie tussen gemeentehuis en viering :-)Groetjes
Hi KarenWij kiezen ook voor een plechtigheid met de Mens.Wij kunnen enkel in de voormiddag trouwen voor ’t stadhuis, en zijn ook nog wat aan het puzzelen.Hoogstwaarschijnlijk wordt het volgende planning:11u burgerlijk huwelijk12u aankomst feestzaal met lunch voor suite13u30 foto’s16u start ceremonie17u start receptie (wij hebben maar 1 receptie waar ook onze gasten voor het avondfeest worden op uitgenodigd19u start dinerGr
Wij hebben onze wettelijke trouw moeten verzetten naar de dag ervoor (te lang gewacht dus het was dit of al om 09u smorgens :) )en doen nu: 13u
Thx allemaal voor de feedback! Ik denk dat we voor het eerste gaan kiezen, trouwen om 11u voor de wet, en de rest van de dag dan iets meer relaxed laten verlopen...Bij ons kan je idd wel in de namiddag trouwen, maar het wordt dan een nogal strakke planning en ik denk dat we op zo'n dag beter zoveel mogelijk stress vermijden! :)De broodjeslunch met de suite is niet super belangrijk, het is gewoon een fijn extraatje waar we tijd voor hebben als we het gemeentehuis in de voormiddag al kunnen doen.Dus 11u it will be!
Groot gelijk!
De tijd is vanmorgen vastgelegd, we trouwen om 11uur ;). Toch merci voor het aanbod!