Terug naar overzicht
Oei! Dat is inderdaad een doom-scenario!!Hopelijk vinden ze een vervanger voor jullie, zodat er niets veranderd... Het gesprek zal je waarschijnlijk nog wel eens moeten overdoen, al is het gewoon om de pastoor wat beter te leren kennen...Hou je ons op de hoogte?
oeps ik kan me voorstellen dat je op de toppen van je tenen loopt.Probeer vooral kalm te blijven en misschien komt het dan nog wel allemaal goed.De nieuwe pastoor zal misschien nog beter meevallen dan je denkt.Ik leef alvast met je mee en laat weten hoe het verder afloopt.Hou er de moed in !!!!
er zal wel een oplossing zijn hoor! hebben jullie een viering met eucharistie? anders kan altijd een diaken het huwelijk voltrekken.
das idd niet leuk maar als dat in een kerk van de parochie is moet daar normaal toch een vervanger voor zijn, ik zou daarom eens bij de parochie informeren
update van het verhaal:Net de andere pastoor aan de lijn gehad. Huwelijk kan nog altijd doorgaan maar we moeten eigenlijk 'zelf' voor een pastoor zorgen of hem nemen. Hij klonk wel ok, maar we zullen een keertje naar de mis zelf moeten gaan om dat te weten. Hij was ook redelijk hard aan het pushen om zelf een pastoor te voorzien. Maar geen idee hoe je dat doet.
Sara, gewoon een pastoor opbellen of langsgaan die jullie graag willen (vb van de gemeente waar je opgegroeid bent of van een andere kerk in de buurt). Als je dit uitlegt, zullen ze dit graag doen hoor!Indien je niet echt een voorkeur hebt voor iemand, kan je het bisdom eens mailen en telefoonnrs vragen van pastoors in de buurt!Succes!!!
Ai ai... Ik had gelezen droomscenario... en ik las het bericht en ik dacht dat er iets heel grappig ging komen dan... Maar dan keek ik nog eens... Doom-scenario.. Ah zo! Ik denk dat je zeker wel nog een priester zal vinden hoor..
Bij ons is onze pastoor zijn geloof niet kwijt geraakt, maar overleden in de aanloop naar ons huwelijk. En dat vond ik wel erg jammer, want het was de pastoor die vroeger bij ons de kampmissen deed, die mijn broers en zussen gedoopt heeft, mijn kids gedoopt heeft, die op ziekenbezoek ging bij mijn grootouders... kortom hij kende ons. Uiteindelijk heeft de diaken van de kerk ons getrouwd en dat is super meegevallen.
Wij hebben ook een tweetal maanden geleden gehoord dat onze pastoor depressief is en dat die dus onze mis niet meer zal doen. Er is nu iemand die zijn taken overneemt, maar die heel drukbezet is... Een maand geleden had ik hem gebeld om een afspraak te maken, hij ging mij zelf terug contacteren, niet dus. Nu bel ik deze week zelf naar hem en vertelt hij mij dat hij op reis vertrekt en dat onze afspraak dus pas voor na zijn reis zijn! Ik ben liever met alles op tijd dan op't laatste moment te stressen maar als je van andere mensen afhangt lukt dat soms moeilijk! Bij ons moeten ze het misboekje nog een eerste maal zien en we trouwen vroeger dan jullie!
voor de mensen die meevolgenhet staat vandaag in de kranthttp://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/antwerpen/onderp...
Amai, da was nog ne jonge mens!