TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
nancy
14-9-2012
|
20-7-2012 11:59:27
Van waar ben je afkomstig Melissa?
Want ik heb heel veel decoratie materiaal in Nederland gevonden,bij Xenos en bij euroknaller maar da's een locaal winkeltje in Reusel. Ook bij acton al heel veel leuke dingen gekocht,ikea,blokker en casa... Zelfs bij wibra en zeeman hebben ze leuke dingen,ik loop daar elke week wel eens binnen en hou de folders in de gaten :-)
Voor tafelpapier kan je ook bij colruyt terecht,goedkoper dan Ava...
|
|
Melissa
11-8-2012
|
20-7-2012 12:26:16
Ik ben van Londerzeel...en aangezien ik hier nog niet zo héél lang woon weet ik hier niet zoveel zijn... Misschien kan SANDRA VAN BUGGENHOUT hier een handje helpen????? Bedankt voor de tips Nancy!..voor tafelpapier ga ik zeker eens langs de colruyt, had daar nog niet aan gedacht..
|
|
Michele
14-9-2013
|
20-7-2012 12:30:57
kzal proberen mee te denken: - kleren oudste dochter: ik weet niet hoe oud ze is maar als ze nog klein is - heb je niemand die een jurkje kan maken? Mijn nichtje had een heel eenvoudig wit jurkje aan (ze was ook bruidskindje) bij mijn zusje haar trouw - goedkoop decomateriaal: wat moet je nog hebben? - tafellakens/loper met servietten --> colruyt - bloemstukjes --> mijn mama heeft die gemaak, een klein rondje oase daar 2 witte rozen in en blaadjes van hulst, de oase afgewerkt met wit of groen lint en op glazen schoteltjes geplaatst - ballonnen: carnavalshop, colruytsite? - witte tulle: alle stoffenwinkels - ??? persoonlijk werk ik liever met stof dan met ballonnen. Een hoop ballonnen doen al snel aan een kinderfeest denken maar witte en 1 andere kleur ballonnen op strategische plaatsen kan heel mooi zijn
- zijn het grote ramen? Zwaar verduisteren? - CD: pas ermee goed op want mijn zusje had ook een CD gebrand en de speler kon die uiteindelijk niet afspelen terwijl die wel werkte bij haar thuis. Dus: laten testen op voorhand
mss vergeten: - blijven er 's middags veel mensen bij u thuis eten --> heb je genoeg glazen - paraplu's --> we leven in België - ik weet niet waar je wel al allemaal aan gedacht hebt dus dees is moeilijk :)
groetjes en enorm veel succes ps: vul volgend jaar je belastingsbrief in via taxonweb, dan kan je meteen zien wat je afrekening ongeveer gaat zijn
|
|
Melissa
11-8-2012
|
20-7-2012 12:54:13
Hey michele
Bedankt voor je hulp :) Mijn dochter is 6 maar tis nogal een grote, en ik was eerst van plan om iets te gaan kopen in de communieperiode maar aangezien ze nogal veel groeischeuten heeft heb ik dat maar niet geriskeerd.. Ik zou graag eens naar humpiedump gaan in Nederland, maar 't komt er alsmaar niet van...'t is ook niet bij de deur e..
Ik heb een stuk of 5 foambloemstukjes in hartvorm voor op de tafels te zetten... De tip van de bloemstukjes is wel goed, als ik tijd heb kan ik dat misschien ook nog maken...lijkt niet zo moeilijk..zelfs voor een onhandige kluns zoals ik ;)
Ik zou inderdaad voor een paar balonnen'stukjes' zorgen...eerst had ik het idee voor helium balonnen aan de plafond te doen zweven maar ik ga er al snel heel veel nodig hebben eh dan..
De ramen...tja..niet zo héél groot, het is een voetbalkantine waar wij onze fuif geven, in een rechthoekige zaaltje met aan de ene kant een toog en de andere kant zijn ramen.. Ik zou ze toch graag een eetje verduisteren om een meer romantisch effect te hebben op de dansvloer...nu het zolang licht is buiten is dat anders zo raar e..
Goeie tip ivm de cd, daar had ik nl nog niet bij stilgestaan! 's Middags gaan we op restaurant eten, dus dan moet ik niks voorzien...Wel voor 's morgens, dan wel eens zien of ik voldoende glazen heb voor de mensen die eerst naar ons thuis komen...(goeie tip!)
Een paraplu heb ik inderdaad voorzien :) Wat heb ik nog allemaal gedaan...neem er even mijn lijstje bij... ;) - bruidstaart - kinder bruidsboeketjes met strikje voor de ringen - traiteur - fotograaf - enveloppendoos - mijn kleed, schoenen en juwelen - kleren en schoenen voor de jongste dochter - kleren en schoenen van mijn ventje - bruidsboeket - ringen - zaal huren - dj - kapster - uitnodigingen - ondertrouw - bedankjes - manicure (gelnagels) - ons vervoer - gastenboek - foto locatie - cadeau ouders - reservatie restaurant
Wat ik nog moet doen... - drank regelen voor receptie (fruitsap en cava) - drank voor fuif (bij brouwer) - decoratie thuis en zaal - muziek gemeentehuis - kledij en schoenen dochter - decoratie auto - nog dingen????????????
|
|
Melissa
11-8-2012
|
20-7-2012 12:56:12
Oja nog een vraagje michele, ivm tax on web. Ik heb dat nu dit jaar gedaan...en ik heb da precies niet zien staan??? Kan ik dat nog ergens terugvinden?
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
20-7-2012 13:19:33
Melissa, een goedkope, effectieve manier om ramen te verduisteren is de ramen afplakken met aluminiumpapier. Dat geeft ook leuke effecten als er dan discolichtjes opzitten!
|
|
nancy
14-9-2012
|
20-7-2012 13:31:31
Hey Melissa,ik heb voor mijn bloemenmeisje een heel mooi wit jurkje gekocht bij zara. CKS heeft ook mooie kleertjes,mss kan je nu in de solden nog iets vinden...
Ik heb om te decoreren ook bij action kleine vierkante vaasjes gekocht en daar gewoon per vaasje 1 gerbera in gedaan.
Cava is de Gran Baron van de colruyt prijs kwaliteit heel goed,4,49€ voor een fles.
Bij Veritas kan je terecht voor satijnen lint voor de auto,er zijn voorverpakte van 3 meter maar je kan ook van de grote rol laten afknippen en dan is het goedkoper.Ik heb hartjesbalonnen om aan de deur te zetten,dus ik moet nog iets zoeken om ze aan vast te maken... http://www.trouwartikelen.nl/bruiloft-decoratie-huwelij... Is niet zo'n dure site voor kleine dingen,weet alleen de verzendkosten niet.
|
|
nancy
14-9-2012
|
|
|
nancy
14-9-2012
|
|
|
Melissa
11-8-2012
|
20-7-2012 14:28:25
SUPER bedankt voor alle tips dames :) Van die cava heb ik direct werk gemaakt Nancy... Ik heb zelf nog in een Okay winkel gewerkt (is ook van Colruyt) en de assistente in die winkel is een goeie vriendin van me. Ik heb 50 flessen Gran Baron besteld, ik krijg ze aan 4,18 euro per fles en 20 kartons fruitsap, deze krijg ik gratis :) Ben er wel heel blij mee.. Bedankt voor de tip! De links ga ik ook eens bekijken se!!!!! :) Rebecca, bedankt voor de tip van de aluminiumfolie! Lijkt me een heel leuke oplossing én goedkoop :) Dan gaan we doen! :) Je kan niet geloven hoe blij ik ben met dit forum...
|
|
Michele
14-9-2013
|
20-7-2012 14:32:39
hey eerst even op taxonwebvraag: ja, je kan opnieuw inloggen op de www.taxonweb.be en op de homepagina ga je halverwege je ingediende taxaangifte zien. Daarnaast zie je een rekenmachientje, als je daarop klikt dan rekent het dat nog eens uit en je krijgt de berekening te zien. Voor volgend jaar: als je ze aan het invullen bent, bovenaan staat 'berekenen' dan krijg je je bedrag te zien. bedenkingen bij je lijstje: - heb je een ceremonie in de kerk ofzo...daar kan je eventueel ook voor een bloemstuk zorgen en in de kerk heb je een huwelijkskaars nodig...wij maken onze eigen ceremonie dus das niet nodig maar ik ga wel de stoelen aan elkaar verbinden met witte linten ofzo - laat je je smincken? - nu niet om raar te doen maar heb je aan je ondergoed gedacht? - menukaartjes - cadeau getuigen - zorgt uw traiteur voor glazen voor de rest kom ik niet meteen op zaken maar moest er me nog iets binnenschieten dan zet ik het er meteen op...mijn eigen trouw is nog 420 dagen te gaan dus het kan goed zijn dat ik nu dingen aan het vergeten ben succes!
|
|
Melissa
11-8-2012
|
20-7-2012 14:54:03
Hey michele
Voor nog 420 dagen te gaan vind ik dat jij al aan héél veel dingen denkt ;)
Een kerkelijk huwelijk hebben we niet, dus da's al een zorg minder ;)
Ik ga me waarschijnlijk laten schminken, maar diegene die ik wil kan ik niet bereiken, dus dat zorgt nog even voor stress....Ik was eerst van plan om me zelf te schminken, daarom dat ik er zo laat mee ben...
Ondergoed, wel ja..een bh ga ik niet aandoen, is niet nodig met m'n kleed en ik heb hier laatst op het forum gezien dat er toch veel dames een 'shortje' dragen om geen schuurplekken op de billen te hebben, dus inderdaad, daar moet ik nog eens voor kijken!
Menukaartjes hebben we niet nodig, tis broodjes en dessertenbuffet... Inderdaad, dat moet ik eens vragen aan m'n traiteur of zij glazen voorziet, want dat weet ik eigenlijk niet........
Oja, ook nog merci voor de info over taxonweb, ik ga vanavond eens kijken se...
Bedankt!!!
|
|
Sandra
7-9-2012
|
20-7-2012 16:45:16
Hey!!
Ik ben hier met eerste hulp bij trouwstress :-)!! hihi!!
Kleedje voor de dochter...mijn schoonzus heeft haar suite kleed bij JBC gekocht, dus misschien hebben ze daar ook wel iets leuks voor kleine madammekes? :-) Ik zal ook nog eens informeren bij mijn collega's met kids van die leeftijd om te kijken waar zij zoals gaan in de buurt ;-)!
Dan voor uw decoratie - in Schelle is ook zo een Action. Weet je daar de decathlon zijn??(A12 naar Antwerpen, Boom voorbij en dan eerste afrit zo omhoog rijden - parking is meteen rechts). Voorbij decathlon op die parking is ook een Action - ik heb daar zo houten hartjes gekocht oa als decoratie, maar ze hebben er ook leuke theelichthouders, kadertjes, vaasjes...allemaal voor zeer weinig geld. Zeker de moeite en op 20 min van Londerzeel é!
Ik zou ook met ballonnen werken, niet zo duur! Heliumbalonnen kan oplopen...tis uw heliumgas dat het duur maakt ;-)! Ik ga voor balonnen zien bij Happy Land in Leest (even googlen ;-) ) is een grote speelgoedwinkel (ook tuinmeubelen enz) en daar hebben ze ook balonnekes :-).
Met gekleurd tafelpapier of fel gekleurde servietten, kan je ook al een mooi effect creëren...daarvoor zou ik eens naar IKEA gaan (als je dan toch naar Schelle zou rijden voor action, nog efkes verder richting Wilrijk daar is een IKEA é).
En voor de rest...blokker kan je ook eens gaan kijken (er is ene in Londerzeel é :-) ) voor eventueel kadertjes, vaasjes...
Als ik nog op iets op kom ;-) ik laat het u weten!!
groetjes
Sandra
|
|
Sandra
7-9-2012
|
20-7-2012 16:46:41
Oh...en aan de IKEA in Wilrijk heb je ook Maisons du Monde - I love it!! Hebben ze ook echt leuke gadgets in verschillende thema's...daar zou ik beter ook nog eens gaan kijken :-) nu ik er aan denk!!
|
|
nancy
14-9-2012
|
20-7-2012 16:51:30
Hiersé Sandra EHBT= Eerst Hulp Bij Trouwstresssssss
|
|
Sandra
7-9-2012
|
20-7-2012 16:52:46
daarvoor zijn we hier é Nancy ;-)!!
|
|
nancy
14-9-2012
|
20-7-2012 16:53:44
Héél zeker meisje!!
|
|
Melissa
11-8-2012
|
20-7-2012 20:00:39
Super! Kijk se...als mijn ventje morgen gedaan heeft met werken...HUP den auto weer in...richting Schelle! Wat ben ik toch blij met zulke enthousiaste forumgenootjes! By the way, Nancy...the Wedding Gift Shop heeft mijn bestelling goed ontvangen! Dankjewel voor de link! En Sandra EHBT, mercikes! ;) Er valt toch alweer een pak van mijn schouders hoor...echt waar Ik word er zowaar melig van...(al heb ik dat wel meer de laatste tijd..hihi..) Ik mag geen trouwkleed meer zien of geen verslag meer lezen of de sluizen gaan open..
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|