Nu Online
Momenteel zijn er 311 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kado ouders???

20-7-2012 19:39:51
Beste bruidjes,

Lees hier zoveel op het forum over een kado voor de ouders. Word dit ook gedaan als jullie alles zelf betalen en al jaaaaaaaaaaaren het huis uit zijn???

Bij ons is er dan nog een bijkomend probleem dat de mama van mijn vriend al dood is sinds zijn 3 jaar en dat zijn vader door zijn nieuwe vrouw al 11 jaar geen contact meer heeft met ons.

Dus als ik dan toch mijn ouders ga bedanken is het misschien raar en komt het verdriet weer naar boven.

En hier in de kempen heb ik precies ook nog nooit gezien dat de getuigen een kado krijgen,of word dit op het laatste van het feest afgegeven zonder dat de andere gasten dit zien?? Het is ook al wel enkele jaren geleden dat ik naar een trouwfeest ben geweest

Merci voor de hulp!
Groetjes
Nancy

nancy
14-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1302

elke
21-9-2012
 Meld misbruik20-7-2012 20:11:20

bij mij gaat het er eigenlijk niet om of het moet of niet.
Ik vind een gebaar wel op z'n plaats. Dit niet alleen om je ouders en je getuigen te bedanken voor dat wat ze doen tijdens de trouw, maar vooral voor wat ze al die jaren al voor jou (jullie) hebben gedaan.

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik20-7-2012 20:15:09

hoi hoi

wij betalen ook alles zelf en de mama van mijn vriend is ondertussen al 6 jaar overleden. bijkomstig is dat mijn ouders al 25 jaar uit elkaar zijn en dat mijn stiefmoeder mij totaaaaaaaaaaaaal niet moet meer nog ze heeft het mij deze week behoorlijk lastig gemaaakt! wij wonen ook al 8 jaar samen en hebben ook samen een kindje...
maar het is eigenlijk traditie om je ouders te bedanken voor alles wat ze de afgelopen jaren voor u gedaan hebben. wij hebben onze (vrijzinnige) viering in de feestzaal vlak voor het avondfeest dus geven dit dan af (de meeste mensen zijn dan ook al aanwezig)

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik20-7-2012 20:18:50

Ja dat snap ik wel,vind het alleen heel moeilijk om iets te vinden...mijn mama doet zelf aan bloemschikken dus vind ze een duur boeket weggesmeten geld,ze drinken nooit niks speciaal,gaan al zo dikwijls weg dat ze pas een paar bongobonnen heeft weggegeven of ze waren vervallen,ik had pas voor de 60e verjaardag van mijn vader een foto-collage gemaakt van mijn kindjes en dat hangt op de slaapkamer want in de woonkamer geen plaats meer...Snap je,vrij moeilijk om iets te vinden....

Ann
1-9-2012
 Meld misbruik20-7-2012 20:35:05

Wij geven aan onze ouders na de trouw een klein album met mooie fotokes. Met de getuigen gaan we achteraf iets lekker eten.

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik20-7-2012 20:40:49

Hey Ann,

Vermelden jullie dat dan tijdens de speech? Of zeggen jullie alleen een dankwoord en niks over de kado??

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik20-7-2012 21:00:06

ik ben ook absoluut ni van plan om mijn ouders een cado te geven.
Mss een klein dankwoordje en als we dan toch kado's geven is het omdat ik superfantastische schoonouders heb
ik kan mijn ouders bedanken dat ze me gemaakt hebbe tot wie ik ben maar dat is totaal ni op positieve manier gebeurt dus ja

groetjes sarah

Hadass
1-9-2012
 Meld misbruik20-7-2012 21:03:10

heey,

Wij geven zowel aan de ouders als aan de getuigen een kadooke :)
Wij vermelden dit in een speech die wij gaan geven tijdens de diner met de familie. De getuigen zijn mijn 2 zussen.

Groetjes

Hadass

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik20-7-2012 21:11:11

wij gaan een aantal mensen kort bedanken tijdens onze viering zonder veel boe of ba (waaronder dan ook "verplicht" de ouders) dan geven we ineens da kadoke af en maken we der voor de rest geen woorden meer aan vuil!

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik20-7-2012 21:11:12

Hallo,
Ik was hier ook verbaasd om te lezen dat er nog zoveel cadeau's worden gegeven. Ik ben ook al jaren het huis uit en we betalen ook alles zelf. De ouders gaan zeker wel een mooie foto krijgen en sommige familieleden ook. Voor de getuigen zie ik het meer als een eer dat ze dat mogen zijn en ik weet (op dit moment) niet dat ze echt zoveel voor ons gaan doen. Ook de andere gasten zullen "enkel" een bedankkaartje (foto) krijgen. Ik kom nu zeker wel over als een gierige maar ik trouw en ik zie ons feest toch ook als een soort cadeau voor alle aanwezigen. Mijn ouders heb ik eerder bedankt op hun 50 jaar huwelijksjubileum dan dat ik dat op onze trouw expliciet zal doen(omdat we al zolang samen zijn en al 15 jaar samenwonen). Ik kan het wel begrijpen als je van thuis uit trouwt en of je ouders veel bijdragen aan het feest.

vanessa

Meld misbruik20-7-2012 21:19:42

Ik zal ook geen geschenk geven , Mijn mama is immers als 11 jaar geleden g
estoreven en met mijn papa ben ik niet zo gehecht want doordat hij hertrouwd is is het alleen haar en haar kinderen die tellen ! En mijn toekomstige man zijn ouders heb ik nooit gekend ! Dus moest ik iets geven zou het niet echt uit me hart komen ! Enkel de getuigen krijgen iets omdat ze ons bijstaan !

groetjes

Michele
14-9-2013
 Meld misbruik20-7-2012 22:11:48

je moet gewoon doen wat je zelf graag wil ze. Ik snap je uitleg wel. Wij betalen ook alles zelf (al vermoed ik wel cadeau's op het laatste moment maar dat moet verre van) en mijn ouders hebben een enorm zware vechtscheiding gehad en zijn daar nu na 7 jaar nog niet over.

de relatie met mijn vader is jarenlang slecht geweest dus ik weet niet eens wat ik kan doen. Ik kan hem bedanken voor de goede jaren (tot voor de scheiding) ofzo...ben er zelf nog niet uit.
Langs de andere kant zou ik me niet gemakkelijk voelen als we zowel mijn mama als mijn schoonouders bedanken en hem dan niet. Dat geeft de stroeve relaties nog meer moeilijkheden.

Ik snap het dus maar al te goed als je niks doet. Niet omdat je zelf alles betaald want de bedanking is er voor alle jaren voordien maar gewoon omdat je niet zou weten hoe en waarom.

groetjes

Ann
1-9-2012
 Meld misbruik21-7-2012 7:38:24

Nancy, we bedanken hen tijdens de speech, maar ik denk dat ik niks ga zeggen over kadoke. Zal dat wel persoonlijk zeggen.

Ann
28-9-2012
 Meld misbruik21-7-2012 10:12:12

Wij gaan hen bedanken... Mijn ouders krijgen een paar dag ardennen met mijn zus, ik en hun 2 schone zonen :p Hopelijk zien ze dat als ne kado :p Zowel ouders, schoonouders en mijn grootouders krijgen een klein stoefboekske en naar wens foto's achteraf! Het is eerder ons gevoel dat zegt dat we ze bedanken op die manier! Het wordt wel niet vermeld in onze speech ;-) Groet Ann

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...