Terug naar overzicht
Hallo Killah,Ook in mijn speech wilde ik even denken aan de dierbare die er niet meer bij konden zijn.Ik heb het als het volgende verwoord:'ik weet dat mijn vader en jou ouders van hierboven zien dat het goed is wat we vandaag gedaan hebben.Ik ben er zeker van als ze erbij zouden geweest zijn dat we hun volledige goedkeuring zouden gehad hebben.Ook al zijn ze er nu niet bij,toch blijven we aan hen denken'groetjes,Martine
Hey Killah,Om even jouw vraag te beantwoorden over het wanneer: wij doen dit als we de zaal binnenkomen. Als het meeste volk binnen is, doen we de "entree" en aangezien we dan toch al de aandacht hebben, kunnen we er maar ineens vanaf zijn :) Bovendien start nadien het eten en ik heb geen idee wanneer ik het anders zou moeten doen (ook bij ons doe ik de speech en niet het ventje :))Veel plezier nog met je voorbereidingen!
Ik heb regelmatig zo'n speeches meegemaakt. Een trouwfeest moet een leuke bedoening te zijn en blijven. Sommige bruiden nemen dan de speech als podium om verloren familieleden toe te spreken, tot emotionele huilens toe... Iedereen (de gasten) zit er dan wat apatisch bij, weet niet hoe ermee om te gaan. Doodse stiltes als gevolg, gebroken sfeer. Zo'n sterke en persoonlijke emoties horen mijn inziens niet thuis in een huwelijksspeech.Ik zou het het beperken tot iets zoals: "iedereen bedankt, ook diegenen die er helaas niet meer bij kunnen zijn."Indien je een kerkelijke ceremonie hebt, kun je misschien daar iets meer klemtoon leggen.grtz www.discovideo.be
Beste, ik beaam de woorden van het bericht hierboven, heb ook al wat ervaring in deze branche, hou het heel feestelijk, effen vermelden is heel mooi maar best kort houden.Persoonlijk is het beste moment voor de speech bij het binnenkomen van de zaal net voor het diner begint, succes nog met de voorbereidingen.
Mijn nicht had, toen ze huwde, ballonnen voorzien met een kaartje en de naam van de dierbare mensen die er niet bij kunnen zijn. Ze heeft toen de mensen waar het om ging bij elkaar gezocht (subtiel toen het feest al was losgebarsten) en toen hebben we in een klein groepje de ballonnen omhoog gestuurd. Super lief en toch geen grote huilscene :-). Even herpakken, terug naar binnen en feesten!