Nu Online
Momenteel zijn er 675 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

speech op trouwfeest

21-7-2012 20:36:15
Hallo Bruidjes

Met nog 41 dagen op de teller en een leasy weekendje ben ik aan de openingsspeech begonnen.

Mijn toekomstige is een stille jongen en daarom zal ik deze voor mijn rekening nemen.
Maar ik zit een beetje strop. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Het probleem is het volgende.

We zijn de laatste jaar drie heel nabije familieleden verloren, waaronder de peter van mijn verloofde. Eén van diens laatste woorden waren dat hij het jammer vond dat hij niet op ons huwelijk aanwezig zou zijn. Ik wil heel graag iets zeggen van: even stilstaan bij de mensen die er vanavond jammer genoeg niet kunnen bijzijn... Maar dat klinkt zo droog.

Hebben jullie tips?

Nog een vraagje, wanneer vuur je best deze speech af?

Alvast bedankt.

Killah

Killah
1-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1344

martine
12-8-2011
 Meld misbruik21-7-2012 21:34:37

Hallo Killah,
Ook in mijn speech wilde ik even denken aan de dierbare die er niet meer bij konden zijn.Ik heb het als het volgende verwoord:'ik weet dat mijn vader en jou ouders van hierboven zien dat het goed is wat we vandaag gedaan hebben.Ik ben er zeker van als ze erbij zouden geweest zijn dat we hun volledige goedkeuring zouden gehad hebben.Ook al zijn ze er nu niet bij,toch blijven we aan hen denken'

groetjes,
Martine

Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik22-7-2012 10:47:40

Hey Killah,
Om even jouw vraag te beantwoorden over het wanneer: wij doen dit als we de zaal binnenkomen. Als het meeste volk binnen is, doen we de "entree" en aangezien we dan toch al de aandacht hebben, kunnen we er maar ineens vanaf zijn :) Bovendien start nadien het eten en ik heb geen idee wanneer ik het anders zou moeten doen (ook bij ons doe ik de speech en niet het ventje :))
Veel plezier nog met je voorbereidingen!

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik22-7-2012 13:59:33

Ik heb regelmatig zo'n speeches meegemaakt.
Een trouwfeest moet een leuke bedoening te zijn en blijven.
Sommige bruiden nemen dan de speech als podium om verloren familieleden toe te spreken, tot emotionele huilens toe...
Iedereen (de gasten) zit er dan wat apatisch bij, weet niet hoe ermee om te gaan. Doodse stiltes als gevolg, gebroken sfeer.
Zo'n sterke en persoonlijke emoties horen mijn inziens niet thuis in een huwelijksspeech.
Ik zou het het beperken tot iets zoals: "iedereen bedankt, ook diegenen die er helaas niet meer bij kunnen zijn."
Indien je een kerkelijke ceremonie hebt, kun je misschien daar iets meer klemtoon leggen.

grtz www.discovideo.be

Patrick

Meld misbruik22-7-2012 21:37:41

Beste, ik beaam de woorden van het bericht hierboven, heb ook al wat ervaring in deze branche, hou het heel feestelijk, effen vermelden is heel mooi maar best kort houden.
Persoonlijk is het beste moment voor de speech bij het binnenkomen van de zaal net voor het diner begint, succes nog met de voorbereidingen.

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik23-7-2012 9:11:52

Mijn nicht had, toen ze huwde, ballonnen voorzien met een kaartje en de naam van de dierbare mensen die er niet bij kunnen zijn. Ze heeft toen de mensen waar het om ging bij elkaar gezocht (subtiel toen het feest al was losgebarsten) en toen hebben we in een klein groepje de ballonnen omhoog gestuurd. Super lief en toch geen grote huilscene :-). Even herpakken, terug naar binnen en feesten!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...