Terug naar overzicht
wat bedoel je met broes??groetjes
als dat pas gekookt is, is dat schuim maar dat veranderd dan in zoiets wit. niet zo smakelijk
a zo, hoe heb je die gevuld en gesloten?? Als ik die maak met mijn lln, dan mixen we die (om geen stukjes erin te hebben) en hebben we niks van "broes" en dan laten we die even staan en vullen dan de potjes. Weet nu niet als die al opgesteven is of je die terug kan laten koken en opnieuw gebruiken? Daar twijfel ik toch over. Je kan misschien eens proberen met een paar potjes he. Veel succes
ah ik ben gegaan voor confituur met nog stukjes aardbei in, en bij de eerste keer heb ik niet afgeschuimd en mijn vuur nogal hoog gezet waardoor er dus schuim vrijkwam. K heb mijn lesje wel geleerd ondertussen. maar ja die eerste potjes he....;-)
@ Sara, ik zal een aans 2 keukenprinsessen vragen die beiden vaaaaaak confituur gemaakt hebben zijne mijn mama en schoonmama...ik hou je op de hoogte van hun antwoord :)
Ik vind dat ook een super idee. Heel leuk gevonden hoor. Chapeau!!! Laat je er een foto op drukken op de etiketten?? en zijn het minipotjes confituur??
nee ik heb labels ontworpen met het thema van onze uitnodiging en dan op de potjes zelf staat er bedankt in het wit op ( ook een label maar doorschijnend zodat het er lijkt opgeschreven)Het zijn niet suuuper kleine potjes, ongeveer 1/3 van een gewone confituur pot ( besteld bij flessenland) zodat mensen er toch nog iets aan hebben en niet het op 1 boterham leeg smeren.
Super echt waar! wat is jullie thema?
de kleuren zijn turquoise donkergrijs en wit. en ik heb dan een uitgetekende bloemtak die ik overal laat terugkomen. ( moeilijk om te beschrijven)
Een superleuk idee Sara! Mn verloofde en ik waren net hetzelfde van plan :)Nu heb ik weer iets bijgeleerd over die broes he ;-)En aardbeienconfituur met stukjes aardbei in..Hmm...
mmmmm aardbeienconfituur!!!!Mijn bomma zegt; confituur maken, potjes vullen, sluiten (evt met plasticfolie als je geen echte deksels hebt) en potjes omkeren (ja op zen kop) dan zou je da niet hebben.Ikzelf heb het nog niet gemaakt want die van de bomma is super enne... zonder broes :-)succes x x x
Idd, de potjes omdraaien nadat je ze gevuld en gesloten hebt. De confituur ook zo heet mogelijk in de potjes doen (dan sluiten ze "hermetisch" af en krijg je zo'n klikje als je de pot opendraait. Zo blijft de confituur langer goed). Afschuimen helpt ook tegen de brubbels.Heropwarmen heb ik geen ervaringen mee :-) Maar zou ik precies toch niet doen, mss als "testpostjes" al eens aan de ouders ofzo afgeven? Of zelf lekker opsmullen, of als aardbeiensausje gebruiken op een lekker ijsje bij deze temperaturen...Succes ermee nog!
thuis stellen ze voor om het inderdaad nog eens op te warmen en dan de schuim eraf te doen maar begin eerst met een paar potjes.succes