Nu Online
Momenteel zijn er 393 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

raad nodig van keukenprinsesjes

23-7-2012 8:04:29
ik ben volop bezig met mijn bedankjes te maken, zelfgemaakte aardbeien confituur. Ik heb ondertussen mijn confituurskills al serieus de hoogte in gejaagd ( na 147 pottekes mag da wel) Maar nu zit ik met een probleem, mijn allereerste 30 pottekes zit redelijk veel 'broes' in. Weet er iemand toevallig of ik die confituur kan heropwarmen en dan terug in de potjes doen zonder broes? Of moet ik opnieuw beginnen.

Voor de rest is het nu stilaan tijd om de stofjes te snijden en de etiketten te laten drukken. Ik heb al veel positieve commentaren gekregen van de mensen die het weten. Zeker een aanrader.

Sara
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 655

heidi
10-7-2012
 Meld misbruik23-7-2012 8:21:33

wat bedoel je met broes??

groetjes

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik23-7-2012 8:37:36

als dat pas gekookt is, is dat schuim maar dat veranderd dan in zoiets wit. niet zo smakelijk

heidi
10-7-2012
 Meld misbruik23-7-2012 8:53:51

a zo, hoe heb je die gevuld en gesloten?? Als ik die maak met mijn lln, dan mixen we die (om geen stukjes erin te hebben) en hebben we niks van "broes" en dan laten we die even staan en vullen dan de potjes.
Weet nu niet als die al opgesteven is of je die terug kan laten koken en opnieuw gebruiken? Daar twijfel ik toch over. Je kan misschien eens proberen met een paar potjes he. Veel succes

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik23-7-2012 9:03:06

ah ik ben gegaan voor confituur met nog stukjes aardbei in, en bij de eerste keer heb ik niet afgeschuimd en mijn vuur nogal hoog gezet waardoor er dus schuim vrijkwam. K heb mijn lesje wel geleerd ondertussen. maar ja die eerste potjes he....;-)

Michele
14-9-2013
 Meld misbruik23-7-2012 9:39:26

@ Sara, ik zal een aans 2 keukenprinsessen vragen die beiden vaaaaaak confituur gemaakt hebben zijne mijn mama en schoonmama...ik hou je op de hoogte van hun antwoord :)

edith
29-6-2013
 Meld misbruik23-7-2012 10:17:58

Ik vind dat ook een super idee. Heel leuk gevonden hoor. Chapeau!!!
Laat je er een foto op drukken op de etiketten?? en zijn het minipotjes confituur??

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik23-7-2012 10:26:52

nee ik heb labels ontworpen met het thema van onze uitnodiging en dan op de potjes zelf staat er bedankt in het wit op ( ook een label maar doorschijnend zodat het er lijkt opgeschreven)
Het zijn niet suuuper kleine potjes, ongeveer 1/3 van een gewone confituur pot ( besteld bij flessenland) zodat mensen er toch nog iets aan hebben en niet het op 1 boterham leeg smeren.

edith
29-6-2013
 Meld misbruik23-7-2012 10:30:52

Super echt waar! wat is jullie thema?

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik23-7-2012 10:34:15

de kleuren zijn turquoise donkergrijs en wit. en ik heb dan een uitgetekende bloemtak die ik overal laat terugkomen. ( moeilijk om te beschrijven)

greet
6-4-2013
 Meld misbruik23-7-2012 12:56:53

Een superleuk idee Sara! Mn verloofde en ik waren net hetzelfde van plan :)

Nu heb ik weer iets bijgeleerd over die broes he ;-)

En aardbeienconfituur met stukjes aardbei in..Hmm...

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik23-7-2012 13:47:01

mmmmm aardbeienconfituur!!!!
Mijn bomma zegt; confituur maken, potjes vullen, sluiten (evt met plasticfolie als je geen echte deksels hebt) en potjes omkeren (ja op zen kop) dan zou je da niet hebben.
Ikzelf heb het nog niet gemaakt want die van de bomma is super enne... zonder broes :-)

succes x x x

Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik23-7-2012 20:48:07

Idd, de potjes omdraaien nadat je ze gevuld en gesloten hebt. De confituur ook zo heet mogelijk in de potjes doen (dan sluiten ze "hermetisch" af en krijg je zo'n klikje als je de pot opendraait. Zo blijft de confituur langer goed). Afschuimen helpt ook tegen de brubbels.
Heropwarmen heb ik geen ervaringen mee :-) Maar zou ik precies toch niet doen, mss als "testpostjes" al eens aan de ouders ofzo afgeven? Of zelf lekker opsmullen, of als aardbeiensausje gebruiken op een lekker ijsje bij deze temperaturen...
Succes ermee nog!

Michele
14-9-2013
 Meld misbruik24-7-2012 13:10:04

thuis stellen ze voor om het inderdaad nog eens op te warmen en dan de schuim eraf te doen maar begin eerst met een paar potjes.

succes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...