Nu Online
Momenteel zijn er 287 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

staat op randje van ontploffing of bridezilla

23-7-2012 12:39:41
Hallo medebruidjes,

Heel het weekend ben ik al op heet vuur aan het lopen met het gedoe van de schoonfamilie! Het was al van in het begin dat ze moeilijk deden. Eerst onze datum omdat wij op een vrijdag wouden trouwen, maja de schoonmama wou dit op een zaterdag. We zijn bij onze vrijdag gebleven. Na 2 maand was het gezaag gedaan.

2de probleem hun hond. Nu wilt de schoonmama de hond meepakken naar stadhuis en bij onze ceremonie. Dat doet ge toch niet??!! Tis gelijk hare zoon. Dat is nu al 4 maand gezaag over diene hond of hij niet mee mag. Die hond bijt mij altijd en oudste broer heeft schrik van honden. En op een trouw doet ge dat toch niet. Eerst had ze dan iemand gevonden die op hem ging babysitten maar ging niet, dan gebuur ook al niet en nu gaat ze hem in hondenhotel brengen. MAAR met de ruzie met hare man, mag hij de hond niet wegbrengen naar hondenhotel. Nog even vertellen de schoonouders wonen in west-vlaanderen en onze trouw is in oost-vlaanderen, aangezien wij hier wonen. De schoonmama kan niet autorijden, dus moet de schoonbroer hem wegbrengen.

De schoonbroer ging al donderdagavond bij ons thuis komen slapen, zodat mijn vriend nog wat tijd kon spenderen met zijn broer. Neen de moeder wilt al onze plannen saboteren!! Nu hebben we natuurlijk schrik dat zijn broer niet gaat komen om de vrijdagochtend nog mee te helpen.

En ze willen ook geen moeite doen om donderdagavond bij ons te slapen, wat vele gemakkelijker zou zijn. Nu hebben we allebei schrik dat zijn ouders niet op tijd bij mijn ouders gaan zijn. Alles kookt vanbinnen bij mij! Waarom moeten die nu zo moeilijk doen, terwijl het zo simpel kan zijn??!

En dan de uitnodigingen zijn bijna een maand uit de deur. Ver niemand laat iets weten, waardoor ik van loop te freaken. Onze zelfgemaakte uitnodigingen zijn ook volledig afgekraakt door de schoonpapa. Alleen een tante liet weten dat ze komt via facebook! Hebben die dan schrik om te bellen?

Zaterdag liet de schoonmama ook nog eens weten dat er een extra man bij de suite gaat zijn. Wij wisten van niets!! Om een lang verhaal kort te maken: een kameraad die meer vrienden is met de broer van mijne vriend zou al van s'morgends willen meekomen met de schoonouders. Het is een enorme bangerik en durft niet zo ver met de auto rijden. Ik zie dat totaal niet zitten dat hij al mee is bij mijn ouders! hoe raar is dat niet? En dan moet hij nog een kostuum hebben zoals de suite! Nog meer stressssss. Nog extra man voorzien voor s'middags en dan zou die nog eens aan onze suitetafel willen zitten ook!! En strafste van al is hé, dat hij gewoon aan de schoonmama vraagt of dat mag en niet aan ONS aka het bruidspaar. Tis gelijk dat mijn vriend niet met mij trouwt, maar met de mama!! Gisteren diene kameraad gebeld en hij begreep het van de suitetafel en s'morgends bij de ouders, maar hij ging nog zien.... M.a.w hij zal dan niet komen en die is dan 30 jaar hé!

Dan de suitekledij van schoonmama en schoonzus mag ik weeral niet zien!! Ze hebben afspraken gemaakt achter mijne rug. Eerste pas in de week en dan kon ik tenminste mijn gedacht nog zeggen, maar kan geen verlof pakken en ze weten dat!! En de schoonzus die ons nog altijd uit elkaar wil en haar broer probeert te kwetsen op alle mogelijke manieren.

Toffe schoonfamilie dat ik ga krijgen. En mijn ouders zien dat ook aan mij dat ik er ongelukkig van loop wat ook spanningen geeft tussen mijn ouders en schoonouders.

Jessica
7-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1005

Anja
10-1-2013
 Meld misbruik23-7-2012 12:58:55

Hoi Jessica,

Nou, ...blijven ademen meid!

Volgens mij moet jij wat meer op je strepen staan. Die hond kwam er bij mij niet in, die kan gerust een dagje thuis blijven. Kan hij wat op zijn positieve komen van je schoonmoeder. Lijkt mij een echt schatje trouwens...

Ik begrijp dat dit heel moeilijk is voor jou, ik zou ook ontploffen. Maar ik mis één grote factor in dit verhaal: je aanstaande. Hoe voelt hij zich bij dit gedoe? Kan hij eens niet met zijn ouders praten dat ze zich wat redelijk moeten gedragen?

Probeer er toch van te genieten, en lig er niet wakker van. Het is jullie dag! Stralen zullen jullie, met of zonder hond, met of zonder extra vrienden.
Laat je schoonfamilie voor wat ze is, en trek lekker met jou kant van de famillie op.

Sterkte!
Groetjes,
Anja.

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik23-7-2012 13:01:01

't Is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer je er niet te veel van aan te trekken. Als zij niet mee willen met jullie plannen, dan kan het nog altijd zonder hun... Dus bijvoorbeeld als ze te laat zijn: dan missen ze gewoon een deel. En als de kleding niet goed is, dan zijn zij het die opvallen, jullie niet.

Wat die uitnodigingen betreft: is het wel duidelijk dat ze iets moeten laten weten?

Michele
14-9-2013
 Meld misbruik23-7-2012 13:04:50

Amai Jessica

Mijn idee
- blijven weigeren die hond...ze kunnen doen en laten wat ze willen maar die hond komt nergens mee binnen (zeker niet als die u al eens gebeten heeft) desnoods blijft die maar in de auto/koffer zitten met een kom water en raampjes open. Ik ben een echte hondenvriend maar ik begrijp maar al te goed wanneer andere mensen liever geen hond in hun buurt hebben.
- kan de schoonvader niet rijden?
- uitnodigingen: veel mensen denken dat het duidelijk is dat ze komen, wat natuurlijk niet evident is....als je mailadressen hebt, stuur daar eens eens naar dat het voor jullie niet evident is om te raden wie er wel/niet komt. Andere zal je moeten bellen :-( ... nu, wacht daar nog even mee..veel mensen reageren wel op tijd.
- waarom zou je een kameraad opnemen in de suite? Er is geen probleem dat hij meerijdt maar hij mag 's avonds wanneer hij uitgenodigd is gewoon komen opdagen. Voor de rest zal hij zich toch wel zelf kunnen amuseren zeker? 't is vrijdag: ALLES is open.
- suitekledij: trekt het je niet aan. Jij zal stralen in jouw jurk...als zij iets oerlelijks aantrekken dat kan jij in je binnenste vooral lachen omdat ze zo idioot zijn geweest om je mening niet te vragen.
't is goed dat je ouders je steunen dus laat je schoonouders geen reden zijn om een domper op de feestvreugde te zetten. Zeg tegen je vriend dat hij maar zijn ouders aanpakt, dan hou jij je wel bezig met jouw ouders. Ze kunnen denken wat ze willen, en zelf hun eigen kleren kiezen maar de dag zelf is van jou en je vriend en dan moeten ze maar in het gelid lopen. Probeer je vriend zover te krijgen dat hij zijn ouders heel goed in de oren knoopt dat ze zich gedragen naar jullie wensen...probeer het in elk geval niet zelf want jij zal alleen maar meer gezien worden als de bitch die hun zoon wegkaapt. Ze moeten inzien dat het jouw toekomstige is die er zelf voor kiest om met jou de rest van zijn leven te delen.

ontzettend veel succes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik23-7-2012 13:25:10

Hallo mede-7-september-bruidje,

Het komt in elk geval kortbij é!!
Ik voel ook frustraties hoor...1 tip: gewoon jullie eigen ding blijven doen!!

Die hond - kan die niet 1 dag alleen zitten??
Als ze genoeg water en eten voorzien, kan die daar toch tegen?
En als hij er niet tegen kan, kan je hen mss als 'cadeau' de boeken van Cesar Milan kopen (dog whisperer) want dan is die hond slecht opgevoed!!
Bij mij zou hij er ook niet inkomen!!

Die vriend - kan hij eventueel met andere mensen meerijden die ook 's avonds naar het feest komen?? Maar bij de suite aansluiten is er wel wat over...en hij moet dat aan jullie vragen en toch niet aan de schoonmama??

Outfits van de suite - mijn schoonzus heeft een rood lang kleed gekocht terwijl de rest van de 'jongere' dames allemaal knielengte hebben...typisch :-).
In elk geval, zij mag zich ongemakkelijk voelen...de foto's van de suite interesseren mij niet :-) en ik heb er ook weinig tijd voor uitgetrokken op de dagplanning :-).
Zo lang wij met ons 2 mooie foto's hebben is het goed!

Wij zitten aan 90/114 bevestigingen...nog enkele te gaan...
Ze hebben tot 1 augustus, dus vanaf volgende week nog een aantal mensen opbellen vrees ik...

In elk geval: probeer te genieten van de voorbereidingen ;-) en spreek het goed af met je verloofde wat jullie samen willen! En dan mag de schoonfamilie nog zo moeilijk doen, het is wel jullie dag!!

groetjes!

debora
18-7-2014
 Meld misbruik23-7-2012 13:37:39

hey meid,

Klinkt inderdaad helemaal nie leuk

Maar denk dage echt beetje op u strepen ga moeten staan en ze zelfs nie moet gunnen om erover te discussiëren! Dit is jullie mooiste dag, en jullie moeten beslissen hoe die zal verlopen...En niemand anders he!!

Het is de bedoeling dat dit jullie mooiste dag wordt, en zo ga je tegen die dag zo moe ervan zijn, dat je er nie meer zo om geeft en altijd spijt hebben dat iedereen inbreng had.

Wij hebben gewoon gezegd van wij willen het zo, als ze er zijn, zijn ze er, en anders pech!!Want ge kunt het toch nooit doen zoals anderen het zeggen he!!

Heel veel succes ermee meid

xxx

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik23-7-2012 14:03:19

Al een geluk dat je er niet naast woont :-s

SUCCES!!

frida
6-2-2010
 Meld misbruik23-7-2012 15:34:17

Het is jullie dag!!!!!! Dus ga er voor zoals jullie heb willen!!
Zelf hebben wij ook een een hele braven hond maar sorry die neem je toch niet mee op je zoons trouw....
Als wij trouwde is hij bewust thuis gelaten omdat er altijd mensen zijn die bang zijn van een hond. We hadden er wel voor gezorgd dat er iemand s'avonds mee ging wandelen en zouden jou schoonouders die niet vinden dan heb je nog altijd hondenpension.

Succes en laat u niet doen!

Jessica
7-9-2012
 Meld misbruik24-7-2012 8:48:59

Hallo mede-bruidjes,

Bedankt voor de commentaren.

Mijn verloofde voelt zich hier ook heel gekwetst door... het is tenslotte zijn eigen moeder die zo moeilijk doet. Gisteren zei hij tegen mij dat als zijn ouders te laat toe komen omwille van de hond dan is het zo maar... Zolang ik maar je man kan worden, ben ik gelukkigste man van de wereld.

Ik hoop gewoon dat ze op tijd zijn en dat zijn moeder nog gaat beseffen dat het hier wel om hare zoon gaat.

De schoonvader kan wel rijden, maar met de ruzie tussen mijn verloofde zijn ouders, wilt de schoonmama niet met haar man in de auto. Hij mag de hond niet naar het hondenhotel brengen en daardoor probleem met onze schoonbroer dat hij schoonmoeder en schoonzus moet brengen met de auto. We blijven bij onze afspraak en mijn verloofde ging nog praten met zijn broer dat hij zeker donderdagavond al moet komen tot bij ons.

Mijn ouders zagen nooit over iets, die laten ons gewoon doen en helpen ons als het kan. Dankzij mijn pa heb ik een goeie partyplanner gevonden in dezelfde straat! Wij doen onze ceremonie buiten in onze tuin en daar ook al veel gezaag gehoord van schoonouders. Zijn mama wilt ook nooit komen tot bij ons, want dat is te ver.

Kheb gewoon het gevoel dat zijn mama mij volledig probeert te breken tot ik alles zou afzeggen en dat de trouw niet meer doorgaat. Durf niets meer zeggen over onze trouw. Vorige keer had ik tegen schoonzus mijn kapsel gezegd en ze had paar dagen later identiek hetzelfde kapsel!! Nu heb ik een ander kapsel gekozen. Heb zelfs schrik dat ze daar met een tiara gaat staan.

Wij wachten nog op meer dan de helft van de bevestigingen en tis nog maar 3 weken... Er staat duidelijk op dat ze moeten bellen. Maja oudere mensen durven precies niet bellen en willen via de ouders bevestigen. Hebben mensen dan echt geen manieren meer? Ze mogen gaan eten en zelf bellen naar het bruidspaar is al te veel. Of straffer zoals die kameraad hemzelf in de suite zet!

elke
1-9-2012
 Meld misbruik24-7-2012 15:27:06

Amai, eigenlijk zou je dat allemaal moeten opschrijven : ) wie weet kan je nog geld slaan uit dit verhaal :p . Meet the family!

Nee maar inderdaad, zo een trouwdag is lang voor een hond om binnen te zitten maar ik weet zeker dat ze buren of andere wel kunnen vragen om hem even buiten te laten.
En anders ja, een kakske opruimen is nu ook niet het einde van de wereld eh!

Over hunne tenue zou ik me echt niet druk maken, jij gaat er zoiezo beter uitzien en inderdaad, als de rest van de suite wel bij elkaar past en zij niet is dat hun probleem. Wij doen zelfs gn suitekledij dus bij mij gaat het ook een bont allegaartje zijn...wie maalt daarom. Zou idd gewoon uwe mond houden over kapsels ed want ja als zij met alles wil gaan lopen..

Over de bevestigingen, op ons kaartje stond bevestigen voor 20/7...en op 20/ 7 hadden wij 75/140 :) En dan heb ik naar de vrienden gewoon een smsje gestuurd, de meeste (eigenlijk zelfs allemaal) namen gewoon aan dat we wel wisten dat ze kwamen. Van familie hebben we er een paar gebeld en onze ouders ook wel wat laten polsen, eigenlijk hetzelfde verhaal...vergeten (vreemd vind ik maarja) of gewoon aangenomen dat we het wel wisten. Dus dat komt zeker in orde!!!!

En van dieje kameraad, ik veronderstel dat die idd ook nog wel vrienden heeft die 's avonds moeten komen. Ik zou dit eigenlijk nog niet eens willen zo in de suite als je eigenlijk geen banden hbt met bruid of bruidegom. Is mss nog geen ramp als hij er helemaal niet bij zou zijn eh

Ik zou proberen het wat over u te laten gaan, toch geen keuze eh als zij zo gaan doen.
En als ze op het feest vervelend doen :) dan drink je dr gewoon enen extra :):)

Jessica
7-9-2012
 Meld misbruik25-7-2012 8:21:24

Hey Elke!

Lol, tzou nog passen in ons filmthema met een trailer van de schoonfamilie!

Diene kameraad is eigenlijk de beste vriend van mijn verloofde zijn broer. We kennen hem zelf ook wel een beetje, zijn er al mee op reis geweest en naar pretparken mee gegaan. Daarom dat we hem ook hebben gevraagd... Maja het is een echte bangerik en is wat verstandelijk achter. Sowieso gingen we hem bij een nonkel zetten zodat hij naast iemand zit die hij ook kent. Maja achter onze rug hem zelf vragen om aan de suitetafel te zitten is voor mij to much.

Gisteren was mijn pa al kwaad dat hij zelf geen vreemde mensen aan de suite wil tenzij hij getuige zou zijn. Pffttt komt mij allemaal te veel en eerlijk gezegd wil ik al geen feest meer. Ik droomde er als klein meisje al van om eens 1 dag een prinses te zijn en mezelf eens mooi en geliefd te voelen, maar ik kan bijna niet meer zo positief denken. Ben echt doodop van de stress. Wil graag verlof pakken, maar al mijn verlof zit in onze huwelijksreis...

Als ze op het feest vervelend doen, dan stuur ik ze naar huis!!

Van die bevestigingen hoop ik toch dat ze vlugger reageren, aangezien wij nog allemaal filmtickets moeten maken met hun naam.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik25-7-2012 9:06:05

Hey Jessica,

Kom op ;-)!! Het komt goed hoor...
Je moet het gewoon allemaal even naast jou neerleggen en duidelijke beslissingen nemen samen met je aanstaande...het is jullie dag en stralen als een prinses ga jij zeker doen!!

Qua energie zit ik ook al een week in een dipje, heb nog een zware maand augustus te gaan op het werk...maar ik probeer er mij door te sleuren :-)!
Al heb ik ook momenten gehad waarop ik dacht: ik geef op, het moet niet meer!

Bevestigingen af en toe eens opvragen bij de mensen ;-) zijn wij nu ook al aan het doen, nog voor onze deadline is verstreken...

Stapje voor stapje...het komt goed!

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...