Nu Online
Momenteel zijn er 588 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gezellig buurthuis of ontmoetingscentrum Limburg? :-)

24-7-2012 7:12:46
Dag bruidjes, bruidegommen, en andere forumgebruikers!

Mijn vriend en ik zouden graag trouwen in september 2013 in Diepenbeek, en ik had mijn zinnen gezet op het OC Rooierheide als feestzaal, gezien dit een mooie gerenoveerde zaal is met overdekt terras en grasveld erachter, die je eventueel nog mooi kan aankleden, en die bovendien echt niet duur is (zeker niet aangezien mijn ouders daar nog wonen). Ook is er geen catering, wat ik een pluspunt vind want ik wil graag een lekkere BBQ geven, en dat moet niet culinair hoogstaand zijn, gewoon lekker :-) Nu, wat OC Rooierheide betreft hebben zij die me gewaarschuwd hadden absoluut gelijk: de zaal is snel volzet. Geen zaterdagen meer tussen mei en november (!) 2013. Enkel vrijdagen, maar dat vind ik niet ideaal.
Ondertussen ben ik echter wel gewonnen voor het principe van het buurthuis/ontmoetingscentrum, maar ik ben zelf enkel vertrouwd met OCR. Iemand ervaringen met De Kei of Terlogt? Of suggesties voor een gelijkaardig concept, bv in Hasselt of Genk? De criteria zijn dus: (zeer) goedkope zaal, capaciteit voor een dikke 150 pers. om te eten en nog een redelijke dansvloer over te houden, en liefst geen vaste catering (tenzij een die heerlijke BBQ's doet :-))

Bedankt voor jullie tips!

Alexandra
14-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1276

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik24-7-2012 10:29:37

Hallo Alexandra,

Spijtig om te horen dat de zaal niet meer vrij is. Zoals ik al in het mailtje schreef hebben wij onze datum ook moeten wijzigen om de zaal te hebben.

Met Terlogt heb ik geen ervaring, maar De Kei is ook een hele mooie zaal. Of je er 150 personen inkrijgt weet ik niet. Je hebt wel de zaal en bijkomend de veranda nog... Misschien kan je best eens navragen bij de zaalverantwoordelijke. Hij/zij weet wel wat de zaal aankan.

Of er nog gelijkaardige zalen zijn in Genk of Hasselt weet ik helaas ook niet, toch zeker niet zonder catering. Je kan misschien eens vragen bij CC Hasselt...
Ofwel op de gemeente zelf navraag doen of ze zalen ter beschikking hebben.

Succes!

Groetjes
Annelies

Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik24-7-2012 13:11:30

Ja, ik vond het ook wel een tegenvaller. Ik dacht de hele tijd "Bwa, dat zal nog wel lukken", omdat we heel flexibel zijn qua datum, maar niet dus... En eens je je zinnen op iets hebt gezet is het moeilijk om daar terug van af te geraken he...
Ik ben vroeger al een paar keer in de Kei geweest en denk dat daar zeker iets van te maken is, alleen herinner ik het me als een heel stuk kleiner dan de parochiezaal. En ik zou er toch wel een aanzienlijke dnasvloer in kwijt willen kunnen...
We zullen zien, ik zal de contactpersoon eens bellen deze week.
Alleszins bedankt voor je respons!

Groetjes!

sarah
17-8-2013
 Meld misbruik24-7-2012 13:29:50

Wij hebben OC rooierheide een dikke twee maanden terug geboekt voor 17/08/13. Ben nu zo blij dat we dat op tijd gedaan hebben zo blijkt.
De Kei is ook een mooie zaal, maar geen overdekt terras. Die kan je wel heel mooi aankleden ook, dat zou onze keuze geweest zijn moest rooierheide niet meer gaan...

Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik24-7-2012 21:16:27

Ah, dus je weet wslk ook wel een pak over de Kei? Nu, ik zal overmorgen eens bellen met de contactpersoon, hopelijk daar meer geluk :-)

Kathleen
15-6-2013
 Meld misbruik24-7-2012 22:16:17

De Schalm in Boxberg is ook nog een zaal zonder catering en niet te duur.

Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik25-7-2012 8:17:48

Oh amai, dat ziet er (te oordelen aan het weinige beeldmateriaal op de site) ook wel een heel toffe en moderne zaal uit! Ik heb al een mailtje gestuurd naar de contactpersoon met enkele vragen, maar voorlopig lijkt het helemaal hetgeen we zoeken! Bedankt voor de tip!!

Groetjes!

Kathleen
15-6-2013
 Meld misbruik25-7-2012 13:17:47

Inderdaad een mooie, lichte zaal. We hebben er ook over getwijfeld, maar uiteindelijk toch een zaal met catering gekozen. Succes ermee...

Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik26-7-2012 8:26:07

Kathleen, mag ik misschien vragen welke zaal jullie dan uiteindelijk wel gekozen hebben? Dan neem ik daar eventueel toch ook nog eens een kijkje, afhankelijk van wat het aanbod is qua catering... Bedankt, en veel succes verder met de voorbereidingen!

Alexandra

Kathleen
15-6-2013
 Meld misbruik26-7-2012 9:51:46

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor het Krekelhof in Hasselt. Ik was meteen verliefd op de zaal en denk dat ik minder stress zal hebben als er voor alles gezorgd wordt(eten, versiering,...)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info