Terug naar overzicht
Wij hadden als bezinningstekst deze:BezinningstekstOVER GEVEN EN TERUGKRIJGEN Een jongeling had een droom: achter de toonbank zag hij een engel.Haastig vroeg hij: “Wat verkoopt u?”De engel antwoordde vriendelijk: “Alles wat u maar wil.”De jongeling zei: “Dan had ik graag … iemand die me altijd begrijpt en op wie ik kan bouwen. Een gelukkig huwelijk dat tot het einde van ons leven gelukkig blijft. Goede vrienden die ons op onze levensweg begeleiden. Kinderen die flink opgroeien, op wie ik fier kan zijn. En…”Toen viel de engel hem in de rede en zei:“Excuseert u mij, u hebt me verkeerd begrepen. Wij verkopen hier geen vruchten, wij verkopen alleen de zaden.”
Hey KristienHet hangt er beetje vanaf wat je met die tekst wil duidelijk maken wij hebben: BEZINNING NA DE COMMUNIE (Toon Vanlaere).....en ..... ,nu je jetrouwjurk aantrektof je wittehemd dichtknoopt,klaar voorhet feest van je leven,ga dan nogeen laatste keer voor de spiegel staan.Wees blij metje dromen.Ze staan inje ogen getekend.In je ogen iser een verte,een hemel metblauwe lucht en wolken.Sluit je ogenen bewaar diep in jou het kind dat je was.Je hebt allesgedaan om groot te worden.Nu zal jealles moeten doen om het kind in je te bewaren.Een kind datvan de zon houdt, van bloemen en van clowns.Spoed je nunaar je geliefde en draag elkaar.Draag elkaarelke morgen naar een nieuwe dag.en dan DANKWOORDHeel dikwijls was er iemandgoed voor mij…Er was iemand die me verzorgde toen ik klein wasEn naast me stond als ik ziek was en ijlde van dekoortsEr was iemand lief voor mij toen ik groot werd,Wist wanneer ik jarig was, me verraste op eendoodgewone dagMet een kleine attentie, een groet, een glimlach,een vriendelijk woord.Er was iemand die naar me luisterde als ik in deput zat,Die bij me bleef als anderen me lieten staan,Die me aanmoedigdeEr was iemand blij omdat ik blij was,Die onmerkbaar maar zeker z’n hand legde op mijnlevenEn veilig mijn stappen leidde op de weg van deliefde…GroetjesMarieke