Nu Online
Momenteel zijn er 337 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gastenlijst gedoe

29-7-2012 19:00:36
Hallo allemaal,

Wij hebben net eens met onze ouders samen gezeten. Blijkbaar verschillen onze ideeën nogal...
Wij zijn in onze vriendenkring het eerste koppel dat zal trouwen dus veel vergelijken of veel voorbeelden hebben we nog niet gehad waar we echt volledig feest en al meegemaakt hebben.
Wij zijn wel al uitgenodigd geweest voor receptie en avondfeest maar dat vinden onze ouders not-done.
't Is of avondfeest of receptie vinden zij. Zij zijn ook van het idee; voor 't eten vraag je alleen familie, vrienden kunnen naar avondfeest komen. Maar dan zijn wij met zo weinig... En wij willen er echt onze vrienden bij.
Wij gaan sowieso onze eigen zin doen, 't is tenslotte onze dag. Maar qua receptie en avondfeesttoestanden had ik wel graag eens gehoord hoe jullie het aanpakken? Als jullie dat willen delen uiteraard...

Jessie
20-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 832

Anneleen
14-8-2014
 Meld misbruik29-7-2012 19:07:20

Wij gingen eerst voor feest & avondfeest, maar dan vreesden we dat het ons wat zal storen om onze gasten van het feest alleen te laten ... want met de volgende gasten die arriveren heb je dan ook even een 'korte receptie' en dan sluiten ze pas aan

2 recepties zagen we ook niet zitten dus doen wij 1 grote receptie en dan gaat er een deel naar binnen & de anderen gaan naar huis :-)

Julie
30-3-2013
 Meld misbruik29-7-2012 19:08:00

Hey,
wij starten met receptie waar iedereen uitgenodigd is fam, vrienden en collega's en dan gebuurs en dergelijke ongeveer 100 personen. aangezien wij ook kleine fam. hebben wilden we onze vrienden er zeker bij maar wij hebben echt gekozen voor de mensen waar we heel dicht bij staan en zo komen we aan 65 personen voor het avondfeest. Ik zou zeker jullie idee doen. Het is jullie dag! en mijn mening natuurlijk soms heb je meer aan vrienden dan aan familie ...
Volg je hart
Veel succes met de voorbereiding

Stéphanie
19-1-2013
 Meld misbruik29-7-2012 20:01:24

hier worden naaste vrienden en familie gevraagd voor het feest en komen wij aan ongeveer 145 gasten (beide grote familie + vrienden) vanaf 21.00u komen dan vrienden en collega's.

Je moet vooral doen waar jullie je goed bij voelen!!!

Veel succes en plezier bij het voorbereiden van jullie huwelijk

Benita
8-9-2012
 Meld misbruik29-7-2012 20:15:35

"Normaal" gezien, allé hier in de streek toch, worden er 2 receptie's gegeven.

De 1ste is voor collega's, buren, verre vrienden, enz...
Dan is er nog een 2de receptie dat aansluit naar het avondfeest, waar natuurlijk ook de vrienden bij zijn hé!

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik29-7-2012 20:21:24

Hallo,
Momenteel denken we aan het volgende: Een bbq met naaste familie en tantes en nonkels en een paar vrienden met kinderen vanaf ongeveer 16 uur tot 19. De tantes en nonkels zijn allemaal oud en gaan op een paar uitzonderingen naar huis. Later rond 19u30 of 20u vrienden, collega's en neven en nichten voor dansfeest met dessert en laat bv pizza. Ik wil graag vroeg dansen. We hebben 2 kinderen van 8 en 10 en mijn ouders zijn al oud dus ik wou al volop feesten vroeg vandaar deze keuze. Je moet dus kijken naar jezelf en het soort gasten je hebt want in principe kan alles hé.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik29-7-2012 20:36:31

Ik zit ook wel met hetzelfde dilemma. Onze ouders vinden dat je best enkel familie vraagt voor het eten (dan zitten we al aan 130 personen) en dan vanaf het dessertenbuffet onze vrienden. Ik twijfel ook nog. Sommige vrienden zou ik ook liever de hele dag op het feest hebben.

Op de receptie vraag je best collega's, buren enzo en dan de goede vrienden en familie voor het avondfeest.
1 tip: probeer jullie eigen zin te doen. Het is jullie dag.

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik29-7-2012 20:57:02

Hey,
Wij werken ook met 2 receptie's.
De eerste van 17u tot 18u30 voor kennissen, collega's en personen waarbij we ons verplicht voelen om uit te nodigen. Hier komen we tot nu toe op een 85pers.
De 2de receptie (vanaf 19u) is voor familie en vrienden die dan ook blijven eten en het avondfeest meevieren. Dit is ongeveer een 140pers.
Bij ons komt er niemand meer bij voor enkel het dessertbuffet.
Groetjes

Ann
28-9-2012
 Meld misbruik29-7-2012 20:57:07

Wij hebben al een samenwoningsfeest gegeven waardoor we het nu anders doen met ons huwelijk. We eten ' savonds ejel met de suite ( ouders, broer en schoonzus, zus en schoonbroer en grootouders en tante met gezin) om 20u30 worden de vrienden ed gevraagd voor dessertenbuffet!

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik29-7-2012 21:40:05

Wij hebben een receptie met aansluitend avondfeest. Iedereen is wel uitgenodigd voor zowel de receptie als het eten als het avondfeest. Wij hebben graag iedereen erbij en naar mijn mening hoort daar ook avondeten bij met zowel vrienden als familie. Maar dat is natuurlijk een heel persoonlijke mening! Groetjes!

Kim
8-2-2013
 Meld misbruik29-7-2012 23:04:53

Wij denken er net hetzelfde over als Alessia.
We hebben ook een receptie met aansluitend het avondfeest met eten en iedereen zal erbij zijn, zowel vrienden als familie.
We hebben er wel voor gekozen om te zoeken naar een iets voordeligere formule omdat we dan 179 genodigden hebben maar normaal gezien zal niemand met honger naar huis gaan :-)
Zoals de anderen al zeiden, gewoon doen waar je je het beste bij voelt...
Groetjes

jessica
31-8-2012
 Meld misbruik30-7-2012 0:56:29

Ik heb zelf 8 jaar bruiloften gedaan... Als je iemand bent die met verplichtingen zit ( bv.zelfstandige.. ) dan kan je best kiezen voor 2 recepties. de eerste van 15u-17u voor die personen. en dan een 2e receptie van 18u tot .. en het avondfeest aansluitend met de mensen van de 2e receptie. dat zijn dan familie en vrienden ( + mss sommige collega's waar je erg close mee bent ).
Wijzelf geven maar 1 recptie met aansluitend avondfeest omdat we met 130 man zitten valt dit nog mee. en ze zijn allemaal close genoeg. Wij doen niet mee aan de verplichte versie. Maar we gaan wel aan het gemeentehuis een glaasje voorzien voor de mensen die persee naar daar willen komen.
Wat je ook doet, maak de beslissing met jou hart. niet die van je ouders. Je zal het normaal maar 1x doen. Dus dan maar helemaal naar jullie zin! ze leggen zich er wel bij neer.
Groetjes

Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik30-7-2012 11:02:31

Voor 't eten zelf zitten we puur met familie aan 30 personen, met de dichtste vrienden bij worden dat er een kleine 50.
Voor receptie zouden we dus collega's, jeugdbeweging, vrienden van de ouders etc. vragen en dan komen we op een 77 man uit. Waarvan een aantal ouderen die misschien niet eens zullen komen.
Vraag is dus eigenlijk nemen we die "eters" en "enkel recepties" samen of doen we bv. 1,5 uur voor enkel receptie en daarna de eters erbij?
Dan na 't eten... Onze ouders vinden het dus "ongewoon" dat mensen wel gevraagd worden voor receptie en dansfeest maar niet voor 't eten. Wij hebben zo wel al (letterlijk) een paar feesten meegemaakt. Maar weet dus niet of dat "normaal" is.
Ik vrees gewoon dat onze familie aan tafel gaat blijven zitten na 't dessert en dat alleen die 20 close-friends dan op de dansvloer gaan staan... Daarom zouden we graag bv. de mannen van onze jeugdbeweging, enkele ambiencemakers uit onze ouders hun vriendenkring etc. erbij willen voor het avondfeest, zodat het geen praatbarak wordt maar echt een dansfeest.
Als je dan het systeem van onze ouders neemt "OF receptie OF dansfeest", dan zit je wel ineens met een heel kleine groep voor dat eerste deel van de receptie... (niet gezellig?). 'k Vind het voor ons zelf handiger om de receptie in twee delen te doen kwestie van zelf ook eens met iemand te kunnen praten en niet heel de tijd staan handjesschudden...
Hoe zouden jullie 't doen?

Mijn schoonmoeder liet al verschillende keren vallen "Ja, als je die receptie zo opsplitst, dan zal mijn broer niet naar de kerk komen, want dan moet hij teveel tijd doden tussen kerk en receptie en hij komt van ver." Nuja, ik heb dan even vaak geantwoord; "als hij 't niet belangrijk genoeg vindt dan blijft hij maar thuis he!".
Ik ga echt mijn trouw niet organiseren zodat het voor anderen "goed uitkomt".
Maar ik zit dus wel met dat "ambience-dilemma" :p

Pfff. wat een gedoe... en we hebben dan nog een heel jaar eigenlijk!

Linda
25-5-2013
 Meld misbruik30-7-2012 11:07:56

Wij geven eerst een receptie voor de buren en collega's. (ong 100pers).
Dan een avonddiner voor tantes, nonkels en vrienden (ong 120 pers).
En dan op het avondfeest komen de neven en nichten erbij (ong 100pers).

Het was voor ons echt een afweging tussen vrienden en neven en nichten (beiden werd te duur), maar ik zag me gewoon echt niet trouwen zonder mijn vrienden (anders trouwden we wel op Hawai of zo), dus op het avondfeest moesten zij er gewoon bij!

Anneleen
6-10-2012
 Meld misbruik30-7-2012 11:55:49

Zelf wilden we enkel een avondfeest (met eerst aperitiefje, dan eten en dan dansen) geven, voor de nabije familie (grootouders, tantes, nonkels, neven en nichten) en de allerbeste vrienden, en dan kwamen we aan 62 mensen. We wilden het klein en ontspannen houden.

Maar mijn mama is zelfstandige (ze heeft een winkel) en ze wou graag een receptie waarop ze een aantal vertegenwoordigers en haar verkoopsters kon uitnodigen, en ze wou haar vriendengroep ook naar het avondfeest laten komen. Voor mijn schoonouders maakte het niks uit, zij willen enkel hun 2 beste vrienden uitnodigen. Maar op onze feestlocatie (een restaurantje) kan maar max. 65 man zitten, dus bij ons is het uiteindelijk eerst receptie (op een andere locatie dan ons avondfeest, maar wel in hetzelfde dorp) van half 4 tot half 6, voor de suite, ons mama haar 'zakenrelaties' en haar vriendengroep, en nog wat verdere familie, en dan vanaf 7u avondfeest voor onze nabije familie, goede vrienden en die 2 vrienden van mijn schoonouders, dus 64 personen. Mijn ouders betalen de receptie (mijn schoonouders betalen het middageten voor de suite) en wij betalen zelf het avondfeest.

Karen
13-7-2013
 Meld misbruik30-7-2012 13:27:03

Wij hebben er voor gekozen enkel een avondfeest te geven (aperitief, diner, dansfeest) en onze beste vrienden, vrienden van de ouders en familie van in het begin te vragen (130pers) en de vrienden van de sportclub (25pers) vanaf het desertbuffet.

Een aparte receptie geven wij niet. Mensen worden geklasseerd volgens "belangrijk genoeg om naar het feest te komen" of "niet belangrijk genoeg" ;). En diegene waar we dus zelf persoonlijk niet close mee zijn, die vallen dan maar uit de boot.

Anneleen
14-8-2014
 Meld misbruik30-7-2012 15:18:38

Hey jessie ... wij hadden ook de bedenking dat we enkele ambiance-makers (lees: mijn collega's) er zeker bij wouden om de sfeer in orde te houden ... Wij besloten eerst van de receptie & feest samen te nemen en hen te laten aansluiten vanaf het dessert, maar zijn uiteindelijk verandert en laten hun nu het volledige feest meemaken!

Wij kiezen voor 1 receptie waarvan er na anderhalf uur een 60tal naar huis gaan, maar 2 recepties (wat dan 3uur duurt) is gewoon te lang voor onze eigen kids & die in de familie ... tenslotte wordt het nog een lange avond

groetjes

Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik30-7-2012 22:32:10

Wij doen ook sowieso maar één receptie zenne. Gewoon 1,5 u à 2u waarbij de familie dan 't laatste half uur of zo invalt, zodat ze niet al volgegeten zijn van de hapjes (mezelf incluis nogal veel kleine eterkes bij :d) en een stille wenk naar de receptie gasten "de familie komt toe, tijd voor ons om naar huis te gaan".

Doen er eigenlijk nog mensen dat, dat er volk voor receptie en dansfeest (maar dan niet voor eten) gevraagd wordt? Wij hebben het zelf al meegemaakt maar weet niet of dat vaak gedaan wordt... Of dat koppel dan misschien een uitzondering was :p

jessica
31-8-2012
 Meld misbruik30-7-2012 23:16:23

Als ik het goed begrijp wil je die mensen van het avondfeest ( dans gedeelte ) ook rond de namiddag naar een receptie laten komen? Als dat het geval is vindt ik het idd een beetje raar. dan moeten ze tussendoor trg naar huis om dan daarna terug te komen. Dan zou ik eerder een receptie appart voor de mensen die echt blijven eten. En dan de 2e groep ipv een receptie mee laten doen met een dessertbuffet. Ik denk dat dat wat beter over komt.
Nu ja zoals ik zei : je moet doen wat je zelf wil.

Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik31-7-2012 9:19:11

Nee, nee, rond de middag is gewoon wat broodjes of zo met de suite.
Wij zijn al uitgenodigd geweest voor receptie (dus net voor 't eten) en daarna dansfeest. Tussendoor zijn wij dan gewoon met ons groepke iets gaan eten en daarna dan naar dansfeest. Maar als ik de reacties hier lees was dat koppel dus gewoon een buitenbeentje :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...