Nu Online
Momenteel zijn er 399 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

openings tekstje voor kerk- thema boek

30-7-2012 9:16:13
hey mede forumers,
ik heb mijn misboekje bijna af op 1 tekstje na. onze verwelkomings tekst. Ik zou graag een tekst hebben die iets te maken heeft met een boek. Bijvoorbeeld, iets met nieuw hoofdstuk beginnen, het leven is als een boek,... maar ik vind zo nergens iets op het internet. Voor dat ik het zelf begin te schrijven wou ik toch eens horen of mijn mede forummers geen mooie tekst hebben.

Waarom nu juist het thema boek? Wel ons misboekje begint als een boek, met ipv een gedichtje 1 zinnetje uit een tolkien boek dus dan dacht ik dat het wel mooi zou zijn als de boek referentie in de eerste tekst zou zitten.

Sara
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 1 | Gelezen: 581

ruth
15-9-2012
 Meld misbruik30-7-2012 9:21:44

Ik heb zo een tekstje gezien:
Mensen zijn als boeken, elk met hun eigen verhaal, beeldspraak, lettertype, en elk met zijn schrijffouten. Je ontmoet in je leven encyclopedieën, maar ook kladblokken, een thriller, een gevoelige dichtbundel of een literair meesterwerk. Wij kennen allen het
alfabet, de letters en de cijfers, maar we schrijven op onze eigen manier ons
boek.
Vandaag zijn ........... begonnen aan een nieuw hoofdstuk, en voortaan zijn hun beide
boeken gebundeld tot 1, en schrijven ze samen verder aan hun levenswerk.

Je kan ook een citaat van een auteur gebruiken mss, dan verwijs je volgens nog sterker naar literatuur.

Zo ben ik nog aan het zoeken naar een passend citaat of een one-liner van Fitzgerald, een van m'n favoriete auteurs. Ik ga Ward vragen of hij er ook eentje wilt van een van zijn favoriete schrijvers.
(we zitten beetje in de stijl van de jaren '20 en werken ook graag met woorden, in onze mis zit veel poëzie, een persoonlijke brief van een John Adams aan z'n vrouw en liedjes uit de jaren '20)

groetjes

ruth

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...