Nu Online
Momenteel zijn er 370 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

in dubio

31-7-2012 8:40:51
trouwfuif of alles erop en eraan?
ja,daar twijfelen we nu dus over.
Wij zijn bijna 4.5 jaar samen,wonen al 4 jaar samen,hebben twee kindjes van 2 en 5 maand.
Natuurlijk is budget dus belangrijk voor ons.
Maar wie wil er nu niet een hele dag prinses zijn.
Maar een prinses zijn is handen vol geld...
En voor wie? want cliché of niet,die dag gaat aan u voorbij,je wordt geleefd (dat hoor ik van alle vriendinnen die getrouwd zijn)
Dus budgetair gezien:een trouwfuif en eerst goed gaan eten met de suite...
Maar ja,zo alles erop en eraan is ook wel prachtig!

Veel twijfels dus...wie kan er ervaringen delen van beide scenario's?

Wendy
13-6-2015
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1175

mona
27-7-2013
 Meld misbruik31-7-2012 8:49:06

Misschien bestaat er ook een gulden middenweg? Ik denk dat je dat 'laten leven' ook wel zelf in de hand hebt. Denk gewoon goed na over wat jij en je partner willen, en doe het zo! Laat je niet te fel leiden door familie, of door huwelijken die je al hebt meegemaakt of door wat hier op het forum als 'ideaal' voorgespiegeld wordt. Dat is immers voor iedereen anders.

Aanrader: ga met je verloofde samenzitten, en maak een lijstje van dingen die voor jou belangrijk zijn op het huwelijk, waarom je wil trouwen. Als je dan tijdens de voorbereidingen 'de weg kwijtraakt' haal je dat lijstje er even bij en weet je weer wat belangrijk is. Zo verlies je je niet in eindeloze details die er niet toe doen, zoals of de kleur van de bloemen wel bij de kleur van de kledij van de suite past. :-S

Trouwens, het hoeft toch niet 'alles erop en eraan' te zijn om je prinses te voelen? Een mooie (niet per sé dure) jurk en dan de juiste openingsdans in de armen van je man, en dan bén je een prinses. En dan maakt het niet uit of daar een BBQ of een uitgebreid buffet aan voorafgegaan is.

ruth
15-9-2012
 Meld misbruik31-7-2012 8:50:50

Hey,

het voordeel aan je trouwfeest is dat je dan zelf je budget sterk in de hand kan houden, je huurt een zaal en je bepaalt zelf wat je er bijgeeft qua drank/hapjes/decoratie/...
Denk wel dat je dan wss alles zelf zal moeten doen ofwel toch beroep moet doen op catering, kelners, brouwerij, waardoor je bij verschillende bedrijfjes moet betalen, wat dan wel weer duurder kan uitkomen dan een zaal die alles erop en eraan heeft...

Groetjes

Ruth

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik31-7-2012 9:22:42

Dag Wendy,

Wij hebben ook een 'huwelijksparty'...
Wij trouwen om 15u (enkel voor de wet) en gaan aansluitend foto's nemen met de suite.
Daarna suite naar de zaal waar ze een broodjeslunch krijgen...als wij toekomen in de zaal (eerst fotoshoot) doen we een aparte receptie voor de suite met luxueuze hapjes.
Huwelijksparty zelf: bubbles, belgian favourites (frietjes met stoofvlees) en dessertenbuffet (walking dinner allemaal) en nadien knalfeestje :-).

Ons budget zit (buiten mijn kleed en kostuum van mijn verloofde) op 10.000€ voor 110 gasten...en ik vind dat genoeg :-).

Als ik foto's zie van een buitenceremonie denk ik wel eens van ooh, dat had mooi geweest...maar dan moet je een zaal voorzien waar het eventueel binnen kan (mocht het regenen) en een mooie tuin...

Je moet het samen eens goed bespreken met je toekomstige...wat willen jullie zelf? (wij wilden absoluut geen klassiek diner) en dan bepalen hoeveel je zal uitgeven aan 'details' (wij hebben vrij veel budget uitgetrokken voor licht en geluid, lounge...).

Veel succes!

groetjes

Sandra

vanessa

Meld misbruik31-7-2012 9:52:30

mijn feest zal heel gewoon zijn ! woon ook al 7 jaar samen en we hebben samen 2 zoontjes.
Wij hebben besloten dat het een feest word met kindjes erbij en dat we echt kijken wie horen we en zien we super veel ! Die komen met hun kindjes naar de BBQ dat zijn 60 personen in totaal ! Wij doen daarna ook een touwfuif en dan komen de mensen die we zelden horen of zien en die toch aanwezig willen zijn op onze grote dag ! Wij hebben een zaal gehuurd en we hebben een goeie traiteur die alles van bediening ook doet !

Veel succes met jullie zoektocht !
xxx

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik31-7-2012 10:09:51

Hey!

Ook wij zijn voorstanders van een goeie trouwfuif!
Zo gaat het er bij ons aan toe:
Wij trouwen om 11h15 voor de wet, daarna gaan we met de suite (ouders en zus, totaal 9 volwassenen) familiefoto's gaan nemen en dan richting restaurant.

Daarna gaan mijn ventje en ik er alleen op uit voor onze foto's.
En vanaf 17h30 begint de receptie voor alle andere gasten met aansluitend een fuif.
Wij hebben ook maar een beperkte vriendenkring, zo'n 50-tal personen.
En wij geven eerst op de receptie bubbels en hapjes.
En nadien een broodjesbuffet, dessertenbuffet en kaasplank én een bruidstaart, dus honger zullen ze niet hebben :)

Op die manier kunnen wij ons budget goed in de hand houden. Het enige waar wij echt veel geld tegen smijten is onze fotograaf, de rest valt echt allemaal goed mee.

Niettegenstaande heb ik mij ook een hele mooie jurk gekocht en zal ik mij een hele dag als een prinsesje voelen! :)

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik31-7-2012 10:16:12

Amai Melissa, die gaan zeker geen honger lijden! Ze kunnen meteen de calorietjes eraf dansen dan! :)

Marieke
18-8-2012
 Meld misbruik31-7-2012 10:54:49

Hey Wendy

Wij huwen de 18de :-) Dus niet super lang meer :-) Wij huwen met alles erop en eraan, maar met tussenoplossingen en komen uit op € 12.000 ( 60 personen receptie - 100 personen avondfeest - + 38 personen dessertbuffet) een klein beetje boven budget, maar er is €1000 euro bijgekomen aan notariskosten gezien wij al elk een testament wilden doen door familieperikelen. Wij betalen alles ook zelf zonder tussenkomst van de ouders en hebben een huis die we nog willen verbouwen en hopen op hummeltjes. Ik denk dat iedereen die zelf instaat voor het volledige gebeuren een beetje naar zijn geld kijkt. Waar wij in mijn ogen geen schaamte voor hoeven te hebben. Het is logisch dat je er op denkt.

Concreet huwen wij zowel voor het gemeentehuis en de kerk. Voor het gemeentehuis moeten we zelfs €200 euro betalen omdat het een zaterdag is... Als fotograaf namen we iemand in bijberoep wat de kost op € 500 euro brengt en € 300 euro voor het fotoboek. In dergelijke prijsklassen kan je via dit forum er nog goeie vinden waardoor je al de helft van een fotograafbudget hebt uitgespaard en deze er wel is. Idem videograaf hebben wij ook gevonden via dit forum.
Mijn kleed kocht ik in Rijsel waar ze ook solderen op de trouwkledij! Er zijn ook andere outlets of daar die winkel in Nederland (mijn nicht kocht daar) waardoor je ipv € 1500 of 2000 voor je kledij mooi onder de 1000 euro kan gaan.
Idem voor accessoires. Mijn schoenen komen van een normale 'duurdere' schoenwinkel/boetiek die vorige seizoenen bij momenten soldeert. Ik heb 2 paar schoenen waaronder botjes van Laura&Co voor 55 euro... En ga zo maar verder door in soldeperiodes te werken en mensen in bijberoep aan te spreken kan je al heel wat uitsparen.

Wat de zaal betreft volgen wij Ruth. Wij hebben de financiële berekening gemaakt en kwamen in sommige gevallen duurder uit als je voor alles apart iemand moet doen.
Wij zochten en vonden een zaal met traiteur, maar vrij van drank. En laat het nu vooral op die drankenforfait zijn waarop een zaal vooral doorrekent. Het eten kost ons in dezelfde lijn als een gewone feestzaal en kozen we zelfs de 'duurste' uitvoering. Hun kelners dienen alles op en moeten we na het dessertenbuffet betalen per uur en de drank is aan brouwersprijzen... De wijn kochten we zelf aan tijdens actieperiodes. Dus heel goede wijn aan de helft van de prijs... Kostenplaatje zeker 2000 euro minder voor de zaal gezien de drank...

Ik denk dat je best eens opstelt wat je allemaal nodig hebt/ wilt. En daar eerst probeert een cijfer op te kleven. Een 'berekende' schatting dus... Op die manier heb je al beter zicht op wat je uitkomt en kan je oplossingen afwegen...

Veel succes!
Marieke

Wendy
13-6-2015
 Meld misbruik31-7-2012 10:56:40

ja sowieso zal ik mij prinses genoeg voelen in een mooie jurk,in de armen van mij hubbie met mijn kindjes en alle mensen die ik graag zie erbij.

Ergens wil ik wel een fuif geven,ben zelf niet zo voor het uitgebreide chique gedoe...
Geef mij goede muziek,lekkere hapjes en goed gezelschap.

Waarom we willen trouwen is eenvoudig:we zien elkaar graag en we vinden het belangrijk dat ook ik dezelfde naam heb als onze kindjes. We zijn officieel samenwonend dus zoveel verschilt het niet.
Maar om officieel zoals mijn verloofde en kindjes dezelfde naam te krijgen.

Tijdens mijn eerste zwangerschap wou ik zelfs gewoon naar het gemeentehuis gaan,zonder getuige of familie en erna gewoon is een receptie geven ofzo.
Maar mijn verloofde wou me in een lang kleed uit de koets zien stappen aan de kerk enzo.

Vooral omwille van de kostprijs zijn we gaan kijken naar mogelijkheden voor een trouwfuif.

Dingen waar ik niet op wil besparen:
Muziek
Fotograaf/viedeograaf
gezelschap
reis (we gaan nooit langer dan 1 of 2 nachtjes weg zonder de kindjes,daar willen we nu van profiteren)

Dingen die we minder belangrijk vinden:
decoratie
bloemen (dat is zo mooi maar zo zonde van het geld)
uitgebreide menu's
tafelschikking en al wat erbij hoort

Ons eerste plan spreken we over een budget van 20000 euro ZONDER huwelijksreis.
Een trouwfuif zou over een budget gaan van 15000 euro MET huwelijksreis.

En eigenlijk wil ik gewoon een mooi kleed aan doen,naar het gemeentehuis, foto's trekken,eten en dan een goed feestje met wat hapjes,bubbels en taart...
Maar ergens voel je een druk van de maatschappij ofzo om een "alles er op en eraan" feest te geven....

mona
27-7-2013
 Meld misbruik31-7-2012 11:01:11

Laat je niet doen door 'de mensen' Wendy! Je prioriteiten lijken me prima.

Marieke
18-8-2012
 Meld misbruik31-7-2012 11:03:41

Wendy

Met de bedragen die je hierboven vooropstelt zie ik niet in waarom het niet zou lukken hoor! Wij spaarden ook voor onze huwelijksreis apart, omdat de dan eens niet op ons geld wilden letten :-)

Groetjes
Marieke

ruth
15-9-2012
 Meld misbruik31-7-2012 11:30:52

Wij hebben een budget tussen jouw varianten in voor een diner met suite, een ceremoniebus, een trouwfeest 's avonds met walking dinner, foto en video.

Groetjes

Ruth

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik31-7-2012 11:52:31

wij doen ook een wedding party!
in eerste instantie dachten we het goedkoopst te houden door een zaal te huren en met catering te werken. maar, toen we alles optelden (huur zaal, elektriciteit, tafels, stoelen, glazen, tafelkleden, enz) waren we veel goedkoper gediend met onze zaal nu. je zaal moest dan ook nog eens aan de kant zijn tegen 6u smorgens. ik zie me al staan op mijn huwelijksnacht, een zaal opruimen.
je moet dan ook nog personeel hebben die de drank bedient...

veel gezocht en uiteindelijk gevonden!!:

een wedding party, standaard kost dat 50 euro per persoon: 2u receptie met 4 hapjes, na de receptie openingsdans, gevolgd door het opengaan van de eetstandjes: spaans: paella en tapa's, italiaans: pizza en pasta en belgisch: stoofvlees met frietjes en andere frituursnacks. aansluitend dessertbuffet. inclusief drank tot 4u smorgens...

wij hebben nog uitgebreid tot een grote receptie (8 hapjes per persoon), zodat mensen die enkel voor de receptie gevraagd worden toch een degelijke receptie zouden krijgen.
ook een nog uitgebreid tot een zéér uitgebreid dessertbuffet die dan heel de nacht blijft staan.
alles samen kost dit nu 66 euro pp
19 euro voor de mensen die naar alleen naar de receptie komen

inbegrepen zijn ook tafelkleden, kaarsen en bloemstukken op de tafel.
toen we zeiden dat het thema van onze trouw rood was, zei hij meteen: ah, das leuk! dan doen we rode kaarsjes, rode servietten en vragen we aan de bloemist om de bloemen met rode accenten te doen.

ik vind dat toch wel een hele service voor die prijs.

de reacties op de zaal zijn ook al steeds positief geweest.

we doen een ceremonie in de tuin van de feestzaal met rent a priest. we moeten daarvoor wel 2,50 euro betalen per stoel. voor het uitzetten en de versiering.
Nu, we zullen zien hoeveel mensen naar de ceremonie zelf kunnen komen. De uitbater zei ook: de meesten nemen gewoon 75 stoelen, de rest staat dan gewoon recht.

debora
18-7-2014
 Meld misbruik31-7-2012 13:59:49

Tegenwoordig is het toch meer dan normaal dat je trouwfuif geeft ipv een heel avondfeest. Uiteindelijk zal je bijna hetzelfde doen die dag, buiten het eten, dus zul jeje zowiezo wel een prinses voelen.

Wij wilden ook niet zoveel geld uitgeven aan de grote familie die we is een paar keer per jaar zien; Geven da geld liever uit aan dingen die meer betekenis voor ons hebben.

Dus wij gaan een dansfeest met dessertenbuffet geven, zonder twijfels en wat zullen de mensen wel nie denken. Want er zal wel altijd iemand zijn dat er iets op aan te merken heeft.

Zou gewoon op je eigen gevoel afgaan, en zeker nie naar anderen luisteren.

Groetjes

Ellemieke

Meld misbruik31-7-2012 21:15:46

Hou er ook rekening mee dat de bruidjes die enkel voor een etentje met dichte familie en/of enkele vrienden kiezen, wellicht niet eens op dit forum komen... En dat sommige hubbies 2 linker voeten hebben en soms helemaal geen dansfeest willen.

E.

sven
8-9-2012
 Meld misbruik1-8-2012 9:11:23

hey,

het is altijd moeilijk hoe en wat is het beste.Je wilt een leuk gezellig feest met alles erop en eraan maar het moet minder kosten!
ik zie hier prijzen van 10.000 euro tot 20.000 euro voor een trouwfeest.amaai ik val hier van mijn stoel ;-).
Wij hebben alles zelf geregeld,goed kijken naar BV zaal huren koste ons 250 euro en er kan 130 man in met keuken,bar,wc,vestaire alles erop en eraan.drank gaan wij zelf gaan kopen bij de brouwer kost ons ongeveer 1000 euro dat is al veeeeel drank.
Wij kijken naar kortingen vorige week maes pils 12 kopen 12 gratis 6 bakken gekocht prijs 54 euro waarvan 27 euro leeggoed.
of kortingen op flessen cola,water limonade.
versiering voor de zaal kijk maar eens op veilingsites,tweedehandssites, of rest partijen kan je veel kopen voor goedkoop .
Ook geven wij s'avonds een BBQ dit laten we doen met personeel kost ons 1250 euro voor 130 genodigden.alles in
je ziet het,je kan je feest zelf zo duur maken als je zelf wil.
bespreek met elkaar wat jullie zelf willen maak een lijst ,zoek het internet af en je zal veel verder komen dan nu .
;-)
veel geluk

vanessa

Meld misbruik1-8-2012 10:30:21

hallo Sven ! Hier is dat ook zo hoor !
200€ voor onze zaal met bar en wc enzo...
Drank werd uitgrekend aan ongeveer 600€ voor 120 man !
BBQ is 900€ voor 60 man met dessert buffet er bij en personeel !
Wij willen ook een mooi huwelijk maar geen tralalala :-)
Wij houden niet van de trouws waar je uren moet stil zitten ;)

decoratie AVA heel goedkoop en mooi :-))

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...