Nu Online
Momenteel zijn er 639 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eten in buffetvorm?

8-9-2006 11:47:03
hallo, heeft er iemand van jullie ervaring met het eten tijdens het trouwfeest in buffetvorm?We twijfelen of we voor die formule zouden kiezen...

elke
1-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 617

Karine
16-9-2006
 Meld misbruik8-9-2006 12:10:18

Hey Elke,

Wij hebben gekozen voor een mixxed buffet: Als voorgerecht wordt er een voorgerechtenbuffet opgesteld met alle verschillende soorten vlees, vis koud en warm en bijhorende groenten... Als afsluiter van het buffet wordt er een soep aan tafel opgediend, daarna een hoofdgerecht aan tafel en dan terug een dessertenbuffet.

Ik vindt het persoonlijk altijd leuk als er iets in buffetvorm bij is omdat je anders lang moet stil zitten aan tafel vooraleer je kan dansen. Dan zijn de mensen misschien wat actiever en is er vlugger ambiance maar dat is een persoonlijke keuze he.

Groetjes en succes

Karine 16-09-2006

annabel
12-8-2006
 Meld misbruik8-9-2006 12:13:05

Hallo Elke

Moest ik kunnen kiezen, dan zou ik zeker geen buffetvorm nemen.
Voor de mensen die eerst bediend worden ziet alles er nog deftig uit, maar na een tijdje...
Wij zijn al naar verschillende trouwfeesten geweest waar dit het geval was.
Ik vind het alleszins leuker bediend worden aan tafel of aanschuiven aan het buffet.

groetjes

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik8-9-2006 13:09:14

Hoi,

Voorgerecht word bij ons aan tafel opgediend, het hoofdgerecht zal in buffetvorm zijn. Zo kunnen de mensen kiezen wat ze zelf lusten. Als je laat opdienen, moeten ze eten wat er op hun bord ligt en alles wat ze niet lusten laten ze dan liggen.
Zelf lust ik niet alles en ben ik steeds blij als het op een trouwfeest buffet is; dan kan ik kiezen en eet ik wat ik wil.
Maar da's natuurlijk een persoonlijke mening.

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Christine
30-9-2006
 Meld misbruik8-9-2006 13:09:22

Hey,

Op onze trouw kiezen wij ook voor een buffet systeem.

Wij hebben een koud buffet bestaande uit vis en vlees.

En erna is er een warm buffet met keuze uit 4 verschillende gerechten.
Ik denk dat het wel goed gaat moeten zijn, want voor het warme eten staat de koks er nog bij, en gaan ze nog terplaatse dingen bereiden (biefstuk bakken, wok, ...). Dus het eten zal er zeker geen uur staan pruttelen.

En erna is er nog het dessertbuffet en onze bruidstaart.

Wij hebben voor deze optie gekozen, omdat mijn familie héél moeilijke eters zijn. De ene eet geen rood vlees, de andere eet niks van kolen, de ene eet geen vis. Dus daarvoor goed doen is héél moeilijk.
En achteraf krijg je dan te horen dat er bijna niks was dat ze mochten. En met een buffet ligt er toch wel altijd wel iets bij wat ze mogen.

Als je wilt kan ik je na onze trouw doorsturen wat ik er van vond, maar stuur dan een mailtje naar mij: tazke@skynet.be. Wij trouwen op 30/09/2006.

Anneleen
5-8-2006
 Meld misbruik8-9-2006 14:16:49

Bij ons was het hoofdgerecht een koud buffet en ik ben wel blij met die keuze.

Ik had er eerst wat schrik voor, aangezien ik eens op een trouwfeest geweest ben waarbij het zó lang duurde om alle tafels langs het buffet te laten passeren, dat de "eretafel" al klaar was voor het dessert terwijl de laatste tafel nog maar net de eerste portie gehad had. En toen de laatste tafel -waar ik dus bij hoorde- nog aan het dessert bezig was, was het al tijd om met de openingsdans te beginnen...

Maar bij ons bleek dit geen probleem te zijn. We hebben dit voorgelegd aan onze traiteur en ze hebben ons verzekerd dat het vlot zou verlopen. En dit was ook zo: de mensen konden langs twee kanten aanschuiven en de laatste tafel had eten vóór de eerste tafel begon te denken aan een tweede portie.

Voordeel van een buffet is volgens mij, zoals hier al gezegd is, dat iedereen kan eten wat hij zelf lekker vindt. En ik vind ook dat het voor een ongedwonge sfeer zorgt, omdat je niet stijf op je stoel moet blijven zitten. Wij zaten als bruidskoppel aan de tafel het dichtst bij het buffet, zodat je zelf de mensen ziet passeren en je tussendoor iets tegen hen kan zeggen.

Veel hangt natuurlijk af van wat voor feest je wil, maar wij vonden dat ongedwongene belangrijk en waren blij met onze keuze voor een buffet. En tegelijkertijd had het nog altijd iets deftigs, aangezien er personeel van de traiteur was om het eten op de borden te scheppen, een knoeiboel werd het dus zeker niet...

Groetjes en veel succes!

Anneleen
05/08/06

Claudia
25-8-2007
 Meld misbruik8-9-2006 14:18:41

Bij een buffet is het inderdaad heel leuk dat er kan gekozen worden en dat er voor elk wat wils is. Het is echter wel belangrijk dat het goed georganiseerd is. Goede bediening aan het buffet zodat alles netjes blijft, ook voor degenen die laatst aanschuiven. Ook op letten dat de mensen niet te lang moeten staan aanschuiven. Deze zomer stonden wij bij een trouwfeest van vrienden bijna een uur aan te schuiven! Ofwel geschikt voor een kleiner feest ofwel verschillende buffetten plaatsen.

Barbara
18-8-2007
 Meld misbruik8-9-2006 15:07:20

Ik vind dit heel leuk, maar niet te doen voor grotere feesten. Zelf hebben wij een 200tal mensen die komen eten dus dat is zo goed als onmogelijk met een buffet. Mijn ouders zijn onlangs nog naar een buffet geweest waar er ook veel volk was, en ze hebben 3 UUR moeten wachten tot het hun beurt was! Maar met minder volk is dit wel een aanrader!

Groetjes

Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik8-9-2006 17:59:36

Ik denk dat je dat in de feestzaal zelf best eens navraagt. Op ons feest zijn er 200 personen uitgenodigd en wij hebben een volledig buffet.
In die zaal hebben we al vaker grote feesten gehad met buffet, zonder problemen.

groetjes

Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik9-9-2006 10:28:26

Dag Elke,

Wij hadden voorgerecht en soep aan tafel bediend en dan een hoofdgerechtenbuffet (vier verschillende hoofdgerechten). Wij hadden 150 mensen op ons feest en da's toch heel vlot verlopen. Bij elk gerecht stond iemand van de zaal om op te scheppen en dan liepen er nog twee of drie om en weer om bij te vullen. Zelfs de eigenaar diende mee op! Ook ons dessertenbuffet ging heel vlot. Best eens navragen in de zaal of ze dat aankunnen voor een groot aantal mensen. Maar ik vind een buffet alleszins heel leuk, probleem is wel dat ik nooit kan kiezen :-)

Groetjes,

Sylvie
11/03/06

Inge
14-10-2006
 Meld misbruik10-9-2006 11:41:52

Bij ons huwelijksfeest wordt er ook gegeten met buffetvorm. wij hebben zo'n 125 genodigden, en dat is echt perfect haalbaar. in de zaal staan er verschillende kraampjes opgesteld met allen hetzelfde buffet, zodat de genodigden niet urenlang moeten wachten om aan te schuiven. echt wel een aanrader vind ik. heel gezellig en spontaan, en de mensen kunnen zelf kiezen wat ze willen. wij hebben er in ieder geval veel positieve reacties op gekregen

veel succes!!

Inge
14-10-2006

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info