Terug naar overzicht
Hey! Wij hebben het idee van 3 vierkante canvasdoeken te nemen waar we int groot SAM & SOPHIE opzetten en waarond de gasten iets kunnen rondschrijven. Die kunnen we later dan een leuk plekje in huis geven...Groetjes Sophie
Ik heb hier ooit ergens gelezen, dat ze een deur meebrachten (was de deur van het toilet) waarop iedereen dan iets kon schrijven.
Heb al veel aant nadenken en googlen geweest en na jullie comments geef ik 'origineel gastenboek' in in google en kom op de steentjes uit http://www.google.be/imgres?um=1&hl=nl&sa=N&... Typisch zekers, als je het zoekt vind je het niet en als je het niet zoekt...? Die steentjes lijken me nog steeds tof omdat die mooi bij de kaars passen. Die WC deur is ook wel geweldig! Maar heb geen zin om mijn deur eruit te halen
Het is wel mooi, je moet wel zien dat je ze achteraf vernist dat de tekst er niet afgaat, zou jammer zijn he!
Hey DebbieWij hadden een wensboom als gastenboek: een grote poster met een wensboom waar elke gast iets kan schrijven in een blaadje van de boom.Deze hangt nu ingekaderd in onze trappenhal en we kijken er nog dagelijks naar :-)GroetjesMelissa
Ziet er inderdaad wel mooi uit.Leuke site vol inspiratie, spijtig dat ik dit niet vroeger ontdekt heb :-)
ik kwam dit zo juist tegenhttp://greenweddingshoes.com/diy-string-heart/ en ik kwam op het idee om de gasten te laten schrijven op kleinere papiertjes zodat ze die tussen het touw van het hart kunnen steken. nadien kan het thuis ergens een mooi plekje krijgen.
@ Inge: dat is ook wel heel mooi! Ga ik onthouden
Wij gaan ook 3 canvasdoeken nemen deze in drie tinten van éénzelfde kleur verven en daarna laten op schrijven.Aangezien rechtstreeks op een canvasdoek schrijven niet supermakkelijk gaat met een stiftje ofzo...Dit kunnen we dan later ophangen en steeds lezen want inderdaad een boek zou bij ons ook in de kast verdwijnen.We twijfelen enkel nog hoe groot we de vierkante canvasdoeken gaan nemen.
@ Anne-Sophie, dat is afhankelijk hoeveel gasten je uitnodigt. Sommige receptiegasten willen ook iets neerpennen...
Wij hebben gewerkt met een fotowand en gastenkaartjes. Ik heb zelf kaartjes gedrukt op gekleurd papier met onze namen en de datum. Per tafel leggen we een aantal kaartjes + balpen, daarop kunnen mensen dan iets schrijven. Er liggen ook kaartjes bij de in/uitgang zodat mensen die op onze receptie aanwezig zijn ook iets kunnen noteren. Ik heb daarbij een doosje gekocht om alles in te stoppen en een blad gelegd met enkele tips. Vb: beschrijf het bruidspaar in 5 woorden, noteer een anekdote, geef een tip voor een perfect huwelijk,.... Zo hebben mensen meer inspiratie voor het gastenboek/gastenkaartjes. Voordeel is dat mensen op een stil moment aan tafel weer iets hebben om over te praten/samen uit te voeren. Ze kunnen ook langer nadenken over wat ze gaan schrijven en hoeven niet speciaal in de rij staan om in een boek te kunnen schrijven.Doel is dat alle kaartjes op de fotowand komen in ons huis. We hebben een fotowand gekocht bij MegaBanner (www.megabanner.be ), zij maken een fotowand volledig naar je eigen keuze, na 3 weken heb je de wand en het is makkelijk ineen te zetten. Iedereen die aankomt op ons huwelijksfeest wordt door de fotografe gefotografeerd voor de wand met onze namen, na ons feest worden alle foto's en gastenkaartjes op de fotowand gespeld. Zo krijgen we een grote collage van onze trouwdag in ons huis en hoeven we geen 'gewone' fotokader te hangen.