Nu Online
Momenteel zijn er 219 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen (23j/student/nadelen)

2-8-2012 8:26:58
Hallo iedereen

Ik ben 23 jaar en studeer nog in leuven. Normaal heb ik deze zomer gedaan met studeren en kan ik werk zoeken, maar er is een kans dat ik niet door de herexamens raak en nog een half jaar moet bijdoen.
Mijn vriendin werk al.

Nu vroeg ik mij af hoe jullie staan tov het huwelijk op deze leeftijd en als je nog geen werkzekerheid hebt?
Stel dat ik mijn vriendin nu ten huwelijk vraag, zal het waarschijnlijk wel nog 1 jaar duren voor het echte huwelijke (wettelijk/feest) er zal zijn...

Is er een nadeel (door bijvoorbeeld de wet) verbonden aan trouwen als je nog geen werk hebt?

mistery

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1348

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik2-8-2012 9:08:50

Hoi,

ik trouw morgen (!) en ben 22 en moet nog een jaar studeren. Er is voor ons geen andere reden dan dat we elkaar graag zien om met elkaar te trouwen. Mijn vriend werkt al een paar jaar en heeft dus financiële zekerheid, mijn ouders zullen mij financieel nog steunen zoals ze deden als ik nog gewoon studeerde. Er is volgens mij geen nadeel verbonden aan trouwen als je nog studeert. Je krijgt je eigen kindergeld en het kan zelfs zijn dat je partner een serieuze belastingsvermindering krijgt... Maar daarvoor doen wij het niet :)

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik2-8-2012 9:38:47

Ik ben ook 23 jaar en zal volgend jaar trouwen. Wij werken allebei wel al een jaar. Maar ik vind dit zeker kunnen. Wij wonen al samen dus hebben al veel kosten. Ik vind dat het kan omdat je nog thuis woont en die kosten toch al niet hebt. Ik ken nog een jong koppel dat dit jaar getrouwd is. Het meisje studeerde ook nog en de jongen werkte nog maar juist. Als jullie ouders jullie een beetje financieel willen steunen kan dit zeker. Ik zie zeker geen nadelen.

Sofie

Meld misbruik2-8-2012 10:10:34

Denk goed na over hoe je wil trouwen, want je doet het maar 1 keer. Wil je een fancy feest, dan zou ik nog even wachten.
En praat er vooral ook met je vriendin over! Misschien hebben jullie een totaal verschillende kijk op de zaak en wil zij nog wachten tot je werk hebt...

Lizzy
8-9-2012
 Meld misbruik2-8-2012 10:36:18

Hoi!

Het feit dat je studeert belemmert je niet om te trouwen. Zelf ben ik doctoraatstudent, en word ik zo door de wet nog altijd aanzien als een student, (hoewel ik wel een loon krijg), maar dat statuut geeft geen hindernissen om te trouwen.

Het enigste is, zoals Sofie zegt, dat als je graag een groot trouwfeest wil, je best eerst even spaart, en dat kan natuurlijk het gemakkelijkste als je een loon hebt.

Groetjes, L

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik2-8-2012 13:15:27

Ik ben 19 en ik werk dus ook nog maar een jaartje. Toen we ons verloofden had ik zelfs nog geen werk. Mijn vriend is 23 (wordt in oktober 24) en is verhuisd van Weelde naar hier en heeft dus 2 maanden achter nieuw werk zitten zoeken. Dit heeft ons absoluut niet tegenhouden om een groot feest te geven. Wij hebben gewoon keihard gespaard en hebben gelukkig ook wat steun van mijn ouders gekregen. In een jaar tijd kun je heel wat sparen, je moet gewoon wat meer letten op wat je uitgeeft en denken aan 'wat heb ik echt nodig?'. Het helpt hoor :D. Hetgeen jullie zouden moeten doen is kijken naar wat voor een trouw jullie willen en hoeveel dat zal kosten. Dan kun je zien of het haalbaar is. Nadelen als werkzoekende zullen er niet zijn hoor! Groetjes, Alessia.

mona
27-7-2013
 Meld misbruik2-8-2012 13:55:45

Volgens mij is er wettelijk geen bezwaar. Mijn verloofde is 40 en heeft er al een carrière van ongeveer 20 jaar opzitten maar stopt volgende week met werken om opnieuw voltijds te gaan studeren. Ik zal dus volgend jaar ook trouwen met een student. :-)

Ik vind 23 wel jong om te trouwen, maar dat is puur mijn persoonlijke mening en daar doet iedereen mee wat hij wil natuurlijk. :) In mijn omgeving (jonge dertigers) zijn er weinig vrienden en kennissen die nog bij dezelfde partner zijn als op hun 23ste. Ik vind van mezelf dat ik nog veel levenservaring heb opgedaan in mijn twenties, ben heel anders naar dingen gaan kijken, sta anders in het leven, hoewel ik als tiener ook al veel beleefd, meegemaakt, gereisd en gestudeerd heb... Maar niets verhindert natuurlijk samen die levenservaring nog verder op te doen, en dat stopt natuurlijk ook niet op je dertigste, dus... Gewoon ervoor gaan als je zeker van je stuk bent. Al dan niet met een groot feest... als je daar nu de centen nog niet voor hebt, dan geef je toch gewoon een groot feest om te vieren dat je vijf of tien jaar getrouwd bent?

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik2-8-2012 14:48:19

Leeftijd speelt minder rol. Zorg er wel voor dat je een vast inkomen hebt en dat alle andere hindernissen uit de weg zijn. Laat je huwelijk de kers op de taart zijn. Creëer dus eerst een stevig fundament, waarop je je relatie verder kan uitbouwen.
grtz www.discovideo.be

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik3-8-2012 17:36:25

Het grootste nadeel wat ik kan bedenken is je dopgeld: als je getrouwd bent (of wettelijk samenwonend) en je partner werkt, dan wordt hier voor zover ik weet ook naar gekeken en krijg je dus minder dan als alleenstaande. Maar ik zou dat geen reden vinden om te wachten met trouwen, zeker niet als jullie al samenwonen. (Want dan is het juist goed om dingen geregeld te hebben.)

Misschien is jullie budget nu wel lager, maar dat hoeft niet.

Ik werkte toen wij getrouwd zijn, maar ondertussen studeer ik weer. Wij hebben wel eens de opmerking gekregen dat ik nog jong was (toen 23), maar daar zou ik me niks van aantrekken.

Dorina
8-9-2012
 Meld misbruik4-8-2012 11:58:01

Ik ben in juni net afgestudeerd, maar ga waarschijnlijk volgend jaar nog een manama doen van een jaar, en mijn vriend heeft zijn eerste jaar van zijn doctoraat erop zitten, en wij trouwen over een maand. Als je een inkomen hebt, zie ik echt geen probleem om te trouwen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...