Nu Online
Momenteel zijn er 613 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Voor het aanzoek eerst eigen ouders vertellen

2-8-2012 22:43:09
Is het raar als, voordat je een aanzoek doet bij je vriendin, je het eerst aan je eigen ouders gaat vertellen?

Wie heeft dit zelf gedaan en hoe oud was je?

sander

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1297

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik2-8-2012 22:44:53

Ik denk dat het er een beetje vanaf hangt hoe oud je bent of welke band je hebt met je ouders. Mijn vriend heeft een hele goeie band met zijn ouders en hij heeft niet echt hun toestemming gevraagd of zo, maar heeft er wel een gesprek over gehad met hen (ze waren zeer blij :)). Hij was toen wel nog maar 23 en nog niet lang uit huis.

Inge
11-8-2012
 Meld misbruik2-8-2012 23:43:59

Ik had tegen mijn vriend gezegd dat ik NIET wilde dat zijn ouders het eerder wisten dan ik :) Zijn broer had dat wel gedaan en ik vond dat dat helemaal niet hoefde :)

Dus misschien hangt het ook wel een beetje af van de band die je vriendin met jouw ouders heeft?

sander

Meld misbruik3-8-2012 0:16:17

Inge: Als ik zo vrij mag zijn om te vragen, had jij dan een slechte band met zijn ouders misschien en wou je het daarom niet of?

tima
8-9-2012
 Meld misbruik3-8-2012 1:01:58

mijn ventje is 38 hij heeft mijn hand gevraagd aan mijn papa en zijn mama had de ring in haar kast verstopt dus ja ze wisten er van zelfs mijn zoontje was mee in het complot wellis waar nadat hij op logement was bij pépé of hij had het zeker verraden aan zijn mama
om je een idee te geven op ons huwelijk zijn wij 10 jaar samen dus hoefde hij dit zeker niet te doen maar als je dat dan hoort als bruid slaak je toch een romantisch zucht

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik3-8-2012 8:43:17

Ik vind het zeker niet raar. Denk dat het ook wel afhangt van de leeftijd en de band met je ouders. Mijn verloofde heeft het tegen zijn mama gezegd en ze is ook mee de ring gaan kiezen. Vind het in onze situatie normaal. We woonden ook nog niet lang samen en we zijn nog een jong koppel.

sarah
24-8-2012
 Meld misbruik3-8-2012 9:21:23

mijn schoonouders wisten het ook op voorhand...mijn ventje heeft het gevraagd op reis en voor ons vertrek hoorde ik mijn schoonvader nog zeggen "succes he"...wist ik veel dat het daarvoor was

Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik3-8-2012 10:47:32

Mijn lieve schat is het ook eerst aan mijn mama gaan vragen. Hij is zelfs naar 't kerkhof geweest om het aan mijn vader te vragen. Anderen kunnen dat misschien raar of belachelijk vinden maar ik vond dat ongelooflijk lief. Ze hebben elkaar helaas nooit kunnen ontmoeten, maar 't feit dat hij daar aan dacht deed mij smelten.
Hij heeft het mij op vakantie gevraagd, mijn beste vrienden waren er ook. We waren er met onze auto en hij had de ring blijkbaar in de auto verstopt. Iedereen was op de hoogte. Toen ik op een bepaald moment boodschappen wou gaan doen, riep een vriendin naar hem: "Jessie gaat met de auto weg, is die wel al leeggehaald?". Zodat hij subtiel de auto kon "leegmaken" en de ring ergens anders verstoppen. :-)
Leeftijd doet er volgens mij niet toe. Of je nu 18 bent of 81, als het goed zit, zit het goed. Succes!

Linda
25-5-2013
 Meld misbruik3-8-2012 11:17:38

Mijn vriend was 30 en heeft dit ook gedaan. Eerst een gesprek met zijn ouders, daarna de hand gevraagd aan mijn ouders. Ik vind het ook heel lief. En wou mijn vriend niet willen beperken door te zeggen dat hij dit of dat niet mag, werkt volgens mij niet op lange termijn...

Inge
11-8-2012
 Meld misbruik3-8-2012 14:28:02

Goh, ik vond dat dat in de eerste plaats iets tussen ONS was, en dat de ouders dat daarna heel snel mochten weten maar liever niet daarvoor. Ik vind ook dat je bij een huwelijksaanzoek altijd de kans moet hebben om neen te zeggen. Als het dan al verspreid is naar de ouders (die misschien hun mond niet hebben kunnen houden tegen de rest van de familie, ik ken dat) dan is dat helemaal niet leuk!

Ik heb geen slechte band met mijn schoonouders, maar ook geen speciaal goede band. Ik zeg het: ik wilde dat het iets tussen ONS was, waar ze zich zeker niet mee gingen 'moeien' of zo :) Mijn vriend was het daar trouwens mee eens hoor, dat je dat niet eerst aan de ouders gaat vertellen!

Maar uiteindelijk is dat iedereen zijn eigen keuze :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...