Nu Online
Momenteel zijn er 244 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dilemma: metalmuziek in mis????

3-8-2012 12:40:16
Liefste bruidjes en gommetjes,
De muziekstijlen van mijn vriend en ik kunnen soms nog al eens verschillen.
Mijn vriend zou heel graag een metalliedje (voor de kenners live for this van Hatebreed, voor de niet kenners: http://www.youtube.com/watch?v=RTEyp7YHSyM ) in de kerk draaien.
Ik heb altijd gezegd dat dat goed is, omdat ik weet dat hij dit liedje zo belangrijk vind.
Nu heb ik het liedje net aan men collega's laten horen, die het absoluut NOT DONE vinden en denken dat heel de huwelijksviering daardoor 'verbrod' zal worden.
Wat denken jullie? X

Evelien
22-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1143

mona
27-7-2013
 Meld misbruik3-8-2012 12:48:01

Hm. Ik ben er geen fan van. Zou het ook een beetje raar vinden, toch zeker in een mis in de kerk. Als je een alternatief feest geeft met veel metalfans onder je vrienden kan het nummer daar misschien wel een plek krijgen?

Ik stel me voor dat de pastoor op typische pastoorwijze een of ander gebed doet, dan dat nummer ertussen en dan een stukje uit de Bijbel en overgaan tot de communie? Dat contrasteert wel heel erg.

Op zich misschien niet relevant, maar een groep met de naam Hatebreed en een albumtitel met brutality erin... voor mij zou het niet op een trouw moeten hoor.

Gaat het nummer trouwens wel over liefde? Je kan de tekst zo wel interpreteren, maar ik vind dat het niet zo klinkt.

mona
27-7-2013
 Meld misbruik3-8-2012 12:49:07

(Voor het geval jullie mij nu als zeemzoeterig conservatief beschouwen: helemaal niet hoor. Ik hou van heel veel verschillende genres, was vroeger ook fan van Rage Against The Machine en aanverwanten, dus voor mij kan er wel 'veel' maar dit vind ik er precies toch wat over.)

Fien
12-12-2012
 Meld misbruik3-8-2012 12:50:03

Ik persoonlijk zou het niet doen. Maar als jullie dat wel willen en zo'n liedje echt iets voor jullie is, waarom niet? 't Is toch jullie viering?

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik3-8-2012 12:57:00

Tja, hardcore zit in je genen ingebakken of niet, heeft een diepere gevoelsband dan doordeweekse muziekhits. Anderen begrijpen dit meestal niet, vandaar hun reactie.
Ik heb onlangs Guns & Roses in een kerkviering gefilmd, dat ging nog vlot. Enkele metal-trouwfuiven gedraaid...Mijn ervaring is dat de ceremonies veelal gebruikt worden om lievelingsmuziek te draaien van de trouwers. Nadeel hiervan is dat de rest van de huwelijksvierders geen band hebben met de muziek...iedereen zit dan wat apatisch rond te gapen. Mocht ik van jullie zijn, gebruik andere muziek, en nooit cd-tracks volledig laten uitdraaien.
Laat Hatebreed, Terror en aanverwanten eens serieus door de speakers knallen op de latere avond, op de fuif als alternatief.

grtz www.discovideo.be

sonja

Meld misbruik3-8-2012 13:03:04

Mijn God waar ga je een pastoor vinden die dat toelaat ?

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik3-8-2012 13:04:48

ik zou het in de originele versie precies ook niet doen MAAR kan je geen cover vinden die iets meer aansluitbaar is voor andere mensen? Ok cover zijn niet altijd hetzelfde maar toch en anders op het avondfeest laten spelen, daar ben je net iets vrijer in je muziek keuze

mona
27-7-2013
 Meld misbruik3-8-2012 13:05:43

Zijn jullie trouwens echt gelovig? Buiten de kerk heb je meer vrijheid in je viering en kan je meer je ding doen denk ik. Al overwogen om een zelf een ceremonie in elkaar te steken buiten de kerk? Heb onlangs gehoord over een koppels wiens beste vrienden een viering in elkaar gestoken hadden en dat was heel mooi en persoonlijk naar 't schijnt. (Maar als je echt gelovig bent moet je 't natuurlijk in de kerk doen.)

mona
27-7-2013
 Meld misbruik3-8-2012 13:07:06

Nah, een cover lijkt me dan ook niks. De bruidegom-in-spe zal het nummer net zo goed vinden net omdat het dat genre is hè, neem ik aan. Als je dat gaat veranderen is de fun er ook af denk ik.

Evelien
22-6-2013
 Meld misbruik3-8-2012 13:16:40

Bedankt voor al jullie reacties!
Ik zou het liedje enkel maar draaien voor hem, ik ben er ook niet echt 'fan' van. Ik geloof ook nooit dat een cover voor hem goed zal zijn.
Ik ben in ieder geval blij dat jullie reacties allemaal ongeveer dezelfde zijn, dat maakt het iets gemakkelijker om dat aan men toekomstige uit te leggen ;-)
De kerk ligt al vast, dus het zal zoieso een kerkelijke viering worden, wel zonder eucharistieviering.
Ik houd jullie op de hoogte!

Loes
25-5-2013
 Meld misbruik3-8-2012 13:22:01

Mijn vriend is ook een hatebreed en toestanden fan, en ik kan het eigenlijk ook wel smaken. Maar ik vind dat discovideo een punt heeft over die lievelingsliedjes van de trouwers. Die reden vind ik belangrijker om het niet te draaien dan om de stijl van de muziek.
Ik vind dat niemand zijn stijl moet veranderen voor anderen maar ik denk binnen onze huwelijksviering meer in de zin van: welke liedjes gaan het plezant maken ipv welke liedjes vind ik leuk/mooi.

Als het zo belangrijk is voor je vriend kan je het misschien nog op een andere manier verwerken in jullie huwelijksdag?

mona
27-7-2013
 Meld misbruik3-8-2012 13:24:08

Het is ook maar de plek waar je het komt vragen hè. De meeste dames die hier zitten dromen van een romantische prinsessendag in een lange witte jurk met roze hartjes en bloemblaadjes die door de lucht dwarrelen. Jouw vriend kan ditzelfde topic opstarten op een hardcore-forum, en daar gaat wel iedereen wildenthousiast zijn. Maar daarmee gaat hij jou niet kunnen overtuigen hè? Ik denk dat je er vooral onder jullie tweetjes moet uitkomen. Wij hebben daar als buitenstaanders eigenlijk niet veel over te zeggen hè.

Sandro

Meld misbruik3-8-2012 13:49:13

vanessa
17-5-2008
 Meld misbruik3-8-2012 16:35:16

wij hadden ook een paar metalliedjes in de kerk binnenkomst morbid angel(jaja de naam alleen al )-desolate ways(is wel instrumentaal) edguy-ill cry for you whitesnake is this love(oke niet echt metal metal) alice cooper-how you gonna see me now

helemaal ons ding,de oudere van de familie vonden het niet zo gepast,maar ach,het paste bij ons en ze hadden het eigenlijk erger verwacht

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik4-8-2012 12:19:33

Misschien kan je best eerst even met de pastoor gaan praten want ik heb hier al vaak gelezen dat bruidjes, die Engelstalige muziek voorzien hadden, die door Nederlandstalige nummers hebben moeten vervangen en andere, die zelfs voor live muziek moesten zorgen ipv voor CD's ! Dus, veiligheidshalve zou ik toch eerst eens gaan peilen bij meneer pastoor zodat jullie niet voor onaangename verrassingen komen te staan.

Evelien
22-6-2013
 Meld misbruik7-8-2012 12:01:10

We hebben dit weekend nog eens overlegd en toch maar beslist om dit lied niet in de kerk te spelen. Mijn vriend vond het eigenlijk zelfs niet zo erg... Het zal zonder twijfel wel op het avondfeest worden gedraaid dan!

Greet
24-5-2014
 Meld misbruik26-10-2012 10:11:13

hey Evelien,
Persoonlijk vind ik het een mooi lied. Als je toch niet het liedje laat afspelen in de kerk, kan je misschien wel een tekstje voorbereiden over de inhoud van het lied?

Wat betekent de inhoud van het lied voor hem? Dat hij bloed zweet en tranen over heeft voor jou en voor jou door het vuur gaat? (every drop of blood,...) Dat hij leeft voor jou (if you don't live for something...) en jullie liefde het doel is van het zijn leven? (if you don't live for something you will die for nothing?)

Nu, ik zeg maar iets en weet het niet, maar je vriend alvast wel!

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Muzikant nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
weddingpianist De romantische toets voor jullie huwelijk! in
Aan de piano verzorg ik de muzikale ondersteuning van recepties en huwelijksvieringen. Om jullie feest nog meer klasse te geven, is er een draagbare vleugel ter beschikking. Is een lied voor jullie bijzonder, dan zal ik dat graag voor jullie spelen. Meer info
LiveMuziek.net Gevarieerd aanbod aan zangers, zangeressen & muzikanten te boeken in duo, trio of band in Ternat
Maak jullie huwelijk nóg specialer door te kiezen voor live muziek! Ontdek snel het geschikte duo, trio of band voor jullie huwelijksmis, ceremonie, receptie, openingsdans of avondfeest. Uitgebreid repertoire, speciale verzoeknummers zeker ook mogelijk! Meer info
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Muziek-Huwelijk LIVE MUZIEK OP JE HUWELIJKSVIERING – BRUILOFT – RECEPTIE – TROUWFEEST in Burcht
Professionele zangers en muzikanten met ervaring. Live muziek & zang tijdens jullie ceremonie, huwelijksviering in de kerk, huwelijksreceptie, of tijdens het avondfeest. Breed repertoire en mogelijkheid tot liedjes van eigenkeuze. Uiteenlopende genres. Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Canape De muzikale toets voor jullie perfecte dag! in Gentbrugge
Laat live muziek een meerwaarde zijn op jullie mooiste dag. Vertrouw op twee professionele muzikanten. Een warme, zwoele en gevoelige stem begeleid door een live pianist. Wij spelen jullie favoriete nummers tijdens de viering, receptie of avondfeest. Meer info
Jozefien Sings De perfecte noot voor uw mooiste dag! in Heusden
Zijn jullie op zoek naar net dat tikkeltje meer? Jozefien Sings brengt muziek die je kippenvel bezorgt en de perfecte ondersteuning is van de mooiste dag van je leven. Want trouwen... Dat doe je maar 1 keer! Meer info
Zangeres Elphy Prachtige, ontroerende zang voor uw onvergetelijk moment in Dendermonde
* Een zeer ruime ervaring met huwelijksceremonies, -recepties en -feesten. * Een prachtige muzikale omlijsting die volledig op maat is van jullie wensen. * Alles is mogelijk: live zang solo, in duo of met band. * Sterke prijs-kwaliteitsverhouding. Meer info
muziek trouw stijlvolle muziek voor uw huwelijk in berlare
Ben je nog op zoek naar stijlvolle, professionele muzikale omlijsting van jullie huwelijksviering of huwelijksfeest, dan ben je aan het goede adres!! Verschillende combinaties en stijlen zijn mogelijk: klassiek, pop, folk.. Meer info
Good Vibrations ! Er zit muziek in jullie dag ... in Zwalm
Wij zijn Good Vibrations, een fonkelend muzikaal live duo dat bestaat uit zangeres Ilona en gitarist Matthieu. We brengen jullie favoriete songs met hart en ziel zodat jullie huwelijksdag nog net iets onvergetelijker wordt ! Meer info