Terug naar overzicht
Heyhey,Wij hebben 2.5 jaar lang onze trouw gepland en nu zijn we er eindelijk bijna en we hebben ook gemerkt dat er heel wat kleine, superleuke dingen zijn die er steeds maar bijkomen. Wij hebben echter gedacht van "we trouwen maar 1 keer en het is dan ook de enige keer dat je al die leuke spulletjes kan kopen/gebruiken, dus waarom dan niet" en ik ben er superblij om! Ik denk dat ik het mij anders echt wel zou beklaagd hebben :-).Maar natuurlijk, de cijfertjes blijven komen en je moet heel wat rekenen. Ik denk eigenlijk dat dit overal wel zo is, dus je bent niet alleen! :-)En om op je vraag te antwoorden: wij nemen een drankenforfait, zo weten we tenminste op voorhand perfect wat het ons zal kosten en aangezien onze familie allemaal goede drinkers zijn, ben ik ervan overtuigd dat we ons zeker geen verlies zullen doen ;-).Groetjes!Evelien
Ik ben van het principe: je trouwt (normaal gezien) maar een keer dan moet het zijn zoals ik het wil, met alles erop en eraan :). Natuurlijk kan je daar zo ver in gaan of je wil maar je moet voor je zelf uitmaken wat wil ik zeker. Zo is voor mij trouwvervoer, ceremoniemeester, mooie ringen, versiering aan de kerk, een goeie fotograaf,... Enz voor mij belangrijk. Wij zullen het forfait nemen op ons avondfeest zo kom je ook niet bedrogen uit. Je weet dan op voorhand hoeveel het ongeveer zal zijn.
Hey JulieHet zijn zo ontiegelijk veel dingen die op je af komen!Ik heb het ook hoor heel erg! het kan ook wel wat stress op leveren.Moeilijk om zaken te kiezen en ook de plekken waar je wat wilt gaan doen.dranken hebben we nog niet over gehad, bij ons duurt het nog even maar het is zeker allemaal heel erg moeilijk.Nu zijn wij bezig met de plek voor het feest en de plek voor de ceremonie en natuurlijk de gasten lijst.
Die drankenforfait.. daar zijn wij ook nog helemaal niet uit.. De mensen die er het hele avondfeest bijzijn, drinken volgens mij niet allemaal hun forfait op. Maar mensen die pas vanaf het dessertenbuffet komen...? Anderzijds weet ik dat bij die mensen van het dansfeest +/- de helft Bob is.. komen zij er dan wel aan? Zo zit ik ook vaak te denken... Mijn hoofd breek ik er nog niet over, maar dat zal wel komen..
wel wij kunnen apart drankenforfait receptie die zouden we nemen, dan kunnen we dranken forfait maaltijd doen of halve liter rode wijn, witte wijn en water en dan nog een apart forfait dansfeestik stel mij de vraag halve liter das 3 glazen ongeveer, tijdens de maaltijd zes glazen wijn niet iedereendrinkt dat denk ik... hoewel we terug veel jonge mensen hebben.. en hoeveel mensen blijven er nog na de openingsdans .. mensen die we kennen zeggen ja zo'n forfait steekt de zaal nooit aan toe dus ben je beter me gewoon de drank te betalen ...
Hallo,Hier ook heel herkenbaar. Ik dacht ook het heel sober te houden maar er komt steeds meer bij. Ik tracht nu echt wat te kiezen waar heb ik meer aan: trouwvervoer of bv tekenaar voor familiekarikatuur. Want anders is het einde niet inzicht en ookal kunnen we het op zich wel permiteren er zijn nog zoveel dingen waar ik geld aan kan uitgeven. Probleem met al dat vroeg vastleggen is dat je niet kan wachten tot je bv last minut iemand leert kennen die bv mooie auto bezit of een andere dienst wil verlenen. Ik hoop op een hele leuke dag en nacht maar de mooiste dag van mijn leven hoeft het niet te zijn (zou wel heel jammer zijn als die er volgend jaar al op zat!) Rond die forfait zijn we ook nog niet uit maar onze zaal zal pas volgend voorjaar meer in detail gaan dus nog even niet aan de orde.
Ik denk, eerlijk gezegd, dat je met prijs/consumptie goedkoper af bent dan met drankenforfait.We hebben op enkele maanden tijd twee trouwfeesten gehad in dezelfde zaal. De ene met forfait, de andere zonder. Awel, degene zonder hebben duidelijk minder betaald aan de zaal. Het is dan ook zo dat de obers niet rond gaan met drank, waardoor de mensen zelf naar de toog moeten lopen. En afhankelijk van de afstand wordt dit meer of minder gedaan.Ik moet wel eerlijk zeggen, bij de trouw zonder forfait hebben we ook wel zoiets gehad van, tja, het mocht allemaal niet te veel kosten. En dat was duidelijk.Maar iedereen doet naar zijn kunnen en wensen!