Nu Online
Momenteel zijn er 332 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Drankje na burgerlijke trouw?

8-8-2012 14:58:20
Ik ben jaren geleden naar een burgerlijke trouw geweest waarna het koppel trakteerde in een café op de Grote Markt (Antwerpen). Dat was erg tof maar spijtig genoeg mag ik niet trouwen in het stadhuis maar moet ik in het District Berchem trouwen. Vlakbij is er geen leuk terras maar wel een pleintje met fonteintjes en dat leek me wel leuk om zelf drank mee te nemen en mijn beroemde hartjeswafeltjes om zo een mini receptie te houden. Mijn dochter speelt accordeon en de juf van de muziekschool zag het wel zitten om iets te organiseren. Ik zag het al zo voor me... Nu zegt mijn vader dat dat in Antwerpen helemaal niet mag (alcohol) of dat ik een vergunning nodig heb. Iemand ervaring mee?

Bea
6-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1324

Joke
27-7-2013
 Meld misbruik8-8-2012 15:07:03

Ik weet natuurlijk niet hoe dat zin in Antwerpen maar hier gebeurt zo'n standje heel veel in de buurt van de kerk of gemeentehuis.
Ze geven dan een glaasje cava of fruitsap (in plastic glaasjes) of er komt een ijskar en iedereen mag dan een bolletje kiezen,…
Ik denk zelfs dat de mensen dat niet zeggen/vragen aan de gemeente maar gewoon doen :-)
Meestal is dat een klein tafeltje en enkele vrienden die de drank uitdelen.

Ik vind het wel heel leuk en origineel van je om zelf wafeltjes te bakken en jouw dochter en vriendjes uit de muziekschool iets te laten doen!
Hopelijk vind je een manier om dit te verwezenlijken!

Sofie

Meld misbruik8-8-2012 15:32:07

Wij hebben dat gedaan, met toestemming van de gemeente. Ik zou het dus toch eens navragen. Je wil toch niet dat ze je receptie komen afbreken?!

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik8-8-2012 17:25:51

Ik denk dat het inderdaad goed zou kunnen dat je officieel geen alcohol mag nuttigen in het openbaar. De kans dat ze er echt op controleren is klein, maar misschien voor de zekerheid inderdaad maar navragen.

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik8-8-2012 22:29:09

Hallo,
Ja bedankt voor de reacties. Ik zat wat gevangen tussen de 2: zeg ik doe dat gewoon en ik wil die dag echt geen gedoe. Dus zal het maar eens vragen en dan zien we wel.

Bianca
28-9-2013
 Meld misbruik8-8-2012 23:17:39

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik8-8-2012 23:58:15

Erika
23-6-2012
 Meld misbruik9-8-2012 16:42:22

Hoi,

wij zijn getrouwd in het districtshuis van Deurne en hebben nadien een glas aangeboden aan de aanwezigen buiten op het grasveld. We hadden vooraf niets gevraagd en niemand is ook iets komen zeggen. Als je nadien maar goed opruimt...
IN sommige gemeentes is het ook de gewoonte dat de gemeente iets aanbiedt, bv Mortsel, dus mss toch eens informeren...
Veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...