Momenteel zijn er 526 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
|
TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Marijke
15-12-2012
|
9-8-2012 13:59:24
Ik zou dit zelf regelen, is volgens mij een pak goedkoper. Om je een idee te geven, wij zijn een paar jaar geleden 3 weken door het zuidwesten getrokken en waren alles inbegrepen (vlucht, huurauto, benzine, inkomgelden, hotels, eten, ...) € 5.600 in totaal kwijt. Hierin zat dan ook nog een show in Las Vegas en van daaruit een helikoptervlucht naar de Grand Canyon (inclusief champagnebrunch op de bodem - echt een aanrader!!!)
Wij hebben toen veel informatie gevonden op het 'allesamerika forum'. Het voordeel van dit allemaal zelf regelen is dat je echt kan gaan doen wat je zelf wil. Zo hebben wij ook een aantal nationale parken gedaan waar traditionele reizen niet naartoe gaan, en deze waren absoluut de moeite waard, er waren er zelf bij die wij persoonlijk mooier vonden dan de alom bekende Grand Canyon. Je kan eventueel een reisroute van een reisbureau als basis nemen, zo heb je een idee van hoeveel afstand je in een bepaalde tijd kan overbruggen. En dan deze aanpassen aan jullie eigen wensen en interesses.
Veel succes ermee, en vooral veel plezier!!
|
|
Evelien
22-6-2013
|
9-8-2012 16:02:53
Amerika is heel gemakkelijk om zelf te regelen! Ik heb ook een reisroute van een reisorganisatie in het achterhoofd gehouden en op basis daarvan de reis geregeld. Zeker als je de route 66 zal volgen, ken je je volledige route al en is dit zonder enig probleem zelf regelbaar. Veel plezier!
|
|
Katrien
1-6-2013
|
9-8-2012 18:36:56
We hebben onze reis naar Amerika geboekt via een reisbureau in Nederland (online). Heel goede service, alles tip top in orde en een prijsverschil van maar liefst € 1000 voor ons twee...
|
|
Sanne
13-9-2013
|
9-8-2012 18:57:19
Wij denken ook aan een rondreis door Amerika! @Evelien, hebben jullie dan alles al op voorhand geboekt? En zou je eventueel je reisschema eens willen doorgeven?
|
|
Debbie
25-5-2013
|
10-8-2012 8:03:00
Ik lees dat mensen enkel de hotels boeken in grote steden (dus Chicago, LA, Las Vegas,... in geval van Route 66), maar voor de rest gewoon rijden, zien waar ze uitkomen en ginder ter plekke iets zoeken. Welk van beide zou de beste methode zijn? Als er mensen zijn die nog tips hebben wat we zeker moeten zien en de moeite waart is, laat maar weten!!! We zijn van zin om in LA nog naar de Universal Studio te gaan, Powel Lake, paar daagjes San Francisco, Yosemite Park, Grand & Bryce Canyon en Death Valley staan ook wel op programma
|
|
Marijke
15-12-2012
|
10-8-2012 9:29:59
Ik zou inderdaad enkel in de grote steden reserveren, en in de nationale parken als je daar meerdere dagen wil blijven. Vooral Yosemite is immens groot dus daar vonden wij het handig om in het park te logeren en niet daarbuiten, zodat je niet teveel uren verliest met van het hotel naar het park te rijden. Hotels en motels zijn er trouwens in overvloed. Op de snelwegen staan bordjes langs de kant van de weg waarop staat hoeveel miles het nog is naar de volgende afslag en welke motels daar allemaal liggen. Wij vinden deze manier leuker, je hebt toch iets meer vrijheid zo. Als je in de buurt van Lake Powel bent kan ik je aanraden om naar Antelope Canyon te gaan (moet je maar eens googelen), echt prachtig! Je kan met de auto tot daar rijden en rechtstreeks bij de indianen en ticketje kopen, is de goedkoopste manier :-) Nog een bijkomende tip: probeer rond het middaguur daar te zijn wanneer de zon het hoogste staat, dan heb je de mooiste lichtinval.
|
|
Marijke
15-12-2012
|
10-8-2012 9:47:43
Nog even ter toevoeging: in San Francisco hebben we fietsen gehuurd en daarmee de Golden Gate Bridge over gereden. Een pittige rit, maar heel leuk, en vanaf de overkant heb je een mooi zicht op San Francisco. Moesten mij nog dingen te binnen schieten hoor je het nog wel :-)
|
|
Debbie
25-5-2013
|
10-8-2012 9:55:19
Tnx!! Zijn toffe tips!
|
|
Lauren
15-9-2012
|
10-8-2012 19:51:14
ZO 16 Brussel - LA 17 LA - LA: WB Studios tour, Griffith Park 18 LA - Cambria: Mulholland drive, Malibu (lunch), sunset walk moonstone beach 19 Cambria - Monterey: Fiscalini Ranch Trail, Whale watching 20 Monterey - SF: Alamo Square, Pier 39, Alcatraz 21 SF - SF: Marin Headlands, Golden gate bridge ZA 22 SF - Yosemite: Tuolemne Grove, Taft point, Glacier Point (sunset) ZO 23 Yosemite - Yosemite: Tuolomne Meadows, Mist Trail, Tunnel View Road 24 Yosemite - Independence: Mammoth Lakes (mountainbiken?) 25 Independence - DV: Racetrack playa, mesquite flat dunes 26 DV - LV: Dante's view, cirque du soleil/strip 27 LV - LV: Bonnie&Clyde museum, helicopter tour met ground landing Grand Canyon 28 LV - Brian head: Valley of fire SP, Grafton Ghost Town ZA 29 Brian head - Brian head: Relaxen in zwembad, Navajo loop + Queen's garden trail in Bryce (met sunset) ZO 30 Brian Head - Page: Antelope canyon, horseshoe bend 1 Page - Kayenta: Monument valley (paardrijden, rondrijden, sunset buiten het park) 2 Kayenta - Flagstaff: oud stukje route 66 en bezoek aan downtown Flagstaff 3 Flagstaff - Lake Havasu City: oud stukje route 66 via Seligman, Kingman en Oatman, rondlopen in Lake Havasu City 4 Lake Havasu City - Yucca Valley (via Needles en Victorville): Joshua Tree NP 5 Yucca Valley - LA: Aerial Tramway + lunch in Palm Springs, Santa Monica ZA 6 LA - LA: Six Flags Magic Mountain ZO 7 LA: Universal
Dit is onze route :) Zelf geregeld. Ik heb graag veel vrijheid en ik weet onderhands wel de mooie prijsjes voor vliegtuigtickets en hotels en autoverhuur en zo te vinden
|
|
|
|
|
|
|