TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Alessia
7-9-2012
|
10-8-2012 12:44:18
Onze deadline was 1 augustus... Vandaag wachten we nog steeds op 8 bevestigingen en twee twijfelaars... Ja, ik word er zot van! En ook hier is het allemaal familie... Leuk is anders.
|
|
ruth
15-9-2012
|
10-8-2012 12:49:21
Komt nog wel, bij ons is de deadline vandaag en nog een deel bevestigingen nodig :)
|
|
Evelien
1-9-2012
|
10-8-2012 12:55:17
Hier viel het supergoed mee voor het avondfeest, we hadden 121 bevestigingen van de 125 op onze deadline van 1 augustus. Maar ik moet wel zeggen, we hebben maar 10 mensen gehoord, al de rest heeft via onze ouders iets laten weten, dus dit is volgens mij wel normaal hoor. Moet wel zeggen, de meesten bevestigden maar 31 juli of 1 augustus, dus wie weet bellen ze jou ook nog allemaal nog de dag ervoor :-).
Groetjes!
Evelien
|
|
Jessica
7-9-2012
|
10-8-2012 12:55:22
@ Alessia: Amai, dat is echt durven van die gasten. Neen daar zou ik mij niet mee bezig houden, dan kwamen die gewoon niet. Hey zeg, twijfelen of ze komen. Het leven is voor de rappen ze. Maja wij moeten tegen 25 augustus een indicatie van de gasten doorgeven en 1 september het definitieve aantal. Probleem is gewoon dat ik weekend van 18-19 augustus tafelindeling willen maken. En wij maken filmtickets ivm ons thema en elke tafel heeft zijn eigen film met liedje voor de gasten. @Ruth: Jij hebt nog een week langer de tijd hé.
|
|
mona
27-7-2013
|
10-8-2012 12:56:39
Ik heb dit hier al zo vaak gelezen. Ik denk dat ik op onze uitnodigingen iets ga zetten als: in de week van x juni bellen we jullie op om te vragen of jullie kunnen komen. ;-)
|
|
Jessica
7-9-2012
|
10-8-2012 13:00:13
Ja, heb er nu wel spijt van, dat ik de deadline niet een week vroeger gezet heb.
|
|
ruth
15-9-2012
|
10-8-2012 13:06:26
Wij hebben ook mensen die bevestigen via ouders, voornamelijk hun vrienden, en dat vind ik op zich niet zo heel erg, ik begrijp het ergens wel. Wij kennen ze wel, maar voor hen is het makkelijker als ze ons ouders zien om via hen te bevestigen en ons ouders zeggen dan dat zij het wel aan ons zullen doorgeven dat ze niet zelf meer moeten bellen.
Hier nog enkele familieleden en vrienden die moeten bevestigen, als ze vandaag niet hebben gestuurd, denk ik dat ik toch ook binnen afzienbare tijd zelf even een berichtje doe of bel, ik zou graag beginnen aan de tafelindelingen (kaartjes), want ik wil het gewoon gedaan hebben nu ik nog de tijd heb.
Twijfelgevallen hebben wij ook, best vervelend... Vooral als hun plaats aan de tafel bepalend is vr de organisatie ervan... Voorlopig eentje die het nog niet weet (en dat geeft al meteen een tafelprobleem)
wachten dus op bevestigingen hè
|
|
Hilde
1-9-2012
|
10-8-2012 13:16:53
hier ook veel familie die niet bevestigd heeft de meesten dachten dat we wel wisten dat ze gingen komen, ja euh hallo :) schoonouders gezegd dat ze iedereen erop moesten aanspreken die ze tegenkwamen :) antwoorden was tegen 1/8, deze week zijn we beginnen rondbellen momenteel nog 17 vd 170 onbeantwoord (=4 koppels en groot gezin +2 koppels die pas heel laat gaan beslissen - ene is dan uitgerekend om te bevallen, bij de andere ligt op vrouw op sterven, tja daar zijn we natuurlijk niet zo streng op :s)
|
|
ruth
15-9-2012
|
10-8-2012 13:18:16
Nu is zeg wel: mensen die twijfelen, wij hebben een single mom met onregelmatige werkuren voor zover we weten die dus een oppas moet zoeken en dan ook nog eens een dik uur moet rijden tot onze feestzaal. Voor haar heb ik begrip :) Mensen die gewoon twijfelen om te twijfelen, daar wacht ik inderdaad ook niet op hoor
|
|
Sandra
7-9-2012
|
10-8-2012 13:18:37
Dag mede-7 september bruidje!
Ik zou wachten met bellen of smsen tot de deadline is verstreken... Maar ik zou wel proberen de mensen te contacteren waar jullie nog niets van hebben gehoord om niet voor verrassingen te komen staan op de dag zelf... Nog niet panikeren, bij ons was het ook bevestigen voor 01-08 en ik wacht ook nog op een aantal bevestigingen...*zucht*!
groetjes!
|
|
ruth
15-9-2012
|
10-8-2012 13:19:05
zij twijfelt dus niet, zij moet het allemaal nog geregeld krijgen, en heeft dit ook uitgelegd aan ons, alle begrip, hiervoor wil ik gerust enkele tafelscenario's meer uitwerken :)
|
|
Alessia
7-9-2012
|
10-8-2012 13:49:14
Vandaag is de laatste dag... Laten ze niets weten dan komen ze niet! Ik kan niet blijven wachten, ik wil ook mijn indeling gaan maken en al de kaartjes....! Tis nie omdat het familie is, dat ze langer hebben hè.
|
|
Klara
1-9-2012
|
10-8-2012 14:43:39
Bij ons was de deadline eergisteren en wij wachten ook nog op een paar bevestigingen. het probleem is dat ze allemaal op vakantie blijken te zijn en niet bereikbaar zijn... Lastig want ik denk dat ze er gewoon van uitgaan dat we wel weten dat ze komen... Wij vertrekken straks op vakantie waar geen internet is en ik moet nog alles doorgeven van hoeveelheden. Onze feest is in een tent en we moeten alles zelf huren en ik wil geen stoelen e.d. huren voor mensen die niet komen.... Ik had ook beter de deadline wat eerder gezet
|
|
Silke
4-5-2013
|
10-8-2012 15:13:52
Ik vind het ook schandalig als ik dat zo hoor.. Het is een kleine moeite om iets te laten weten. De familie gaat er gewoon van uit dat jullie weten dat zij toch sowieso aanwezig zullen zijn. Ik vind ook dat ze iets kunnen laten weten!
|
|
Kim
18-8-2012
|
10-8-2012 15:38:54
Hey, Bij ons was de deadline 18/07, wij weten deze week pas met zekerheid wie er komt en wie niet. En aan vele mensen hebben we het meerdere keren moeten vragen. Ik kan ook niet begrijpen dat de mensen niet beseffen dat ze iets moeten laten weten... Groetjes, Kim
|
|
ruth
15-9-2012
|
10-8-2012 16:08:59
Dat is best begaaid Kim, zo erg is het gelukkig niet hier :)
We weten dat we sowieso enkelen zelf zullen moeten bellen, maar goed, hier mogen we echt niet klagen over bevestigingen. Mensen kijken ook niet goed op de uitnodiging soms hè, zo staat bij ons "dinner & dancing", ik vraag me af wie allemaal beseft dat ze voor een volledige maaltijd walking dinner krijgen :D
|
|
sofie
15-8-2023
|
12-8-2012 11:34:05
wij hadden hiervoor speciaal 3 weken voor onze deadline van de zaal onze deadline voor de mensen gezete, dit gaf ons de tijd om iedereen waarvan we nog niets gehoord hadden te bellen, smsen en te mailen (tip voor iedereen die hieraan nog moet beginnen ;-) )
uiteindelijk zijn er nog een heel deel van gedacht veranderd: mensen die niet gingen komen kwamen wel of andersom of vanaf een ander uur,...
uiteindelijk zijn er toch nog 10 gasten gewoon niet komen opdagen?! maar ook 5 die gezegd hadden dat ze niet kwamen wel gekomen
|
|
Jessica
7-9-2012
|
13-8-2012 8:54:16
En het is weekend is voorbij en niemand heeft een telefoontje gedaan. Het is te zeggen 1 familielid heeft sms verzonden. Gisteren zelf beginnen bellen en uiteindelijk moeten er nog 30 gasten iets laten weten en zijn er 72 aanwezig. Na een topzaterdag was gisteren weer een triestige dag. Mijn enige familie, namelijk een tante (wel al 80 jaar), ziet het niet zitten om te komen. Haar zoon en vrouw hadden we ook gevraagd, maar vertrekken net op reis. Dusja de tante zal niet komen en nu weet ik dus ook waar ik sta. Nu zijn mijn ouders mij ook nog eens aan het verplichten om twee wildvreemde mensen te vragen op onze trouw. Het probleem zit zo. We vragen de kameraad van mijn pa samen met zijn moeder. Die mensen heb ik al een aantal keer gezien en daarmee was ik akkoord om ze uit te nodigen. De moeder van diene kameraad wou heel graag naast mijn tante zitten (oude mensen kunnen samen babbelen). Aangezien de kans groot is dat mijn tante niet komt, vrezen mijn ouders dat diene kameraad met zijn moeder ook niet komen. Alhoewel ze al in juli gebeld hebben en sinds vorige week al som geld op onze rekening staat van hen als cadeau. Dis wilt vooral mijn pa dat ik de zus met hare man van zijne kameraad ook nog vraag zodat ze zeker komen en iemand hebben om mee te babbelen!! Ik nodig zeker al geen vreemde mensen en zeker niet als het geen familie is! Ten tweede ik vraag niet extra volk om meer geld te krijgen, we verliezen er alleen maar op. En ten derde dit kan ik toch niet maken zekers!! Het is gelijk dat die mensen eens goed komen eten!! Want ja dat zijn toch de mensen die na de openingsdans al weg zijn!! Ahja en die tante begon dan nog eens te zagen van vervoer. Mijn pa zou haar moeten halen en terug naar huis brengen of mijne man!! En ze woont ocharme 4 km van de zaal terwijl er keiveel volk van west-vlaanderen moet komen!! Weet weer niet wat ik moet doen hé. Bij mijn standpunt blijven en de nodige ruzie van de ouders erbij pakken of compleet twee vreemde mensen erbij vragen. Ahja want mijn pa zei dak meer aan die mensen ga hebben dan eigen familie. Maja geld kan mij echt niet schelen hé. Het is precies een wanhoopsdaad voor extra volk van mijn ouders! Pftttt
|
|
Alessia
7-9-2012
|
14-8-2012 16:37:54
Ma meideke toch, niemand wilt toch vreemden op zijn eigen trouw?! Dan moet je dat ook niet dien, jij en je toekomstige zijn degenen die beslissen wie er uitgenodigd worden en niemand anders. Het kost idd alleen maar geld en dat enkel en alleen om je gasten te plezieren. Nu jah, misschien komen ze wel en vinden ze het zelf geen probleem en maken je oudere er gewoon een grote drama van terwijl er niets aan de hand is. Die kameraad en zijn moeder hebben elkaar toch, je gaat toch niet speciaal mensen uitnodiging om hun te entertainen! Dat vind ik zelfs erover. Bij ons zijn er ook die enkel 1 of 2 personen kennen, maar dan gaan ze maar met elkaar dansen en praten en eten... Is toch prima zo! Zelf kiezen is de boodschap en niet doen wat een ander voor jou beslist. Lieve groetjes, Alessiz.
|
|
Jessica
7-9-2012
|
14-8-2012 21:35:12
En mijn enige familielid komt niet naar de trouw. Ze vond onze uitnodiging niets, was te modern. Ze vindt het maar niets dat we op een vrijdag trouwen, ze is verdorie al 25 jaar op pensioen! Onze dagplanning trekt op niets! We moesten vervoer regelen voor haar. Kan nog begrijpen dat ze niet naar het avondfeest komt, maar dat ze zelfs niet naar stadhuis en/of ceremonie wilt komen is enorm grof! Kweet nu wat je aan je familie hebt en je hebt idd meer aan buitenstaanders. En ze had zelfs het lef nog niet om naar mij te bellen!!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|